AUDI A6 2007 TDI stabdžių sistema TP ir ER technologinis projektas


Hidrovakuuminis stiprintuvas elementai. A6c6 stabdziu diskai. 2.0 tdi projektas. Audi a6 c6 stabdziu vakuumas.

Technologijų kursinis darbas. Įvadas. Analitinė dalis. Stabdžių sistemos konstrukcinių elementų ir eksploatacinių sąlygų analizė. Technologijų apžvalga, kurių pagalba atliekama parinkto automobilio ar mazgo TP ir ER. Technologinė dalis. Automobilio Audi A6 C6 stabdžių sistemos techninės priežiūros, gedimo suradimo schemų sudarymas. Audi A6 C6 stabdžių sistemos gamybinio proceso analizė, pagal nustatytą poreikį, pateikiant algoritmus ir detalius darbų aprašymus. TP ir R įrangos ir įrankių parinkimas. TP ir ER technologinių kortelių sudarymas. Išvados. Literatūros šaltiniai.


DARBO TIKSLAS:Parengti automobilio Audi A6 C6 2.0 TDI 2007 m. Stabdžių sistemos techninės priežiūros ir remonto technologinį projektą.

Nagrinėjamo Audi A6 2,0 l darbinio tūrio dyzelinio variklio, 2007 m stabdžių sistema yra diskinė. Priekiniai ir galiniai stabdžių sistemos diskai ventiliuojami. Šios stabdžių sistemos konstrukciniai elementai yra: stabdžių diskas, stabdžių trinkelės, stabdžių korpusas su cilindru, stabdžių stiprintuvas, hidromoduliatorius, kreipiantysis rėmelis, stabdžių traukės laikiklis, stabdžių disko apsauga, kreipiančiosios įvorės ir įvairūs tvirtinimo bei jungimo elementai.

Kreipiantysis rėmelis standžiai tvirtinasi prie statramsčio. Cilindro flanše įtaisyti pirštai ir laikiklis, pirštai įeina į kreipiantįjį rėmelį. Taip įstatytas laikiklis kartu su cilindru gali slankioti kreipiančiajame rėmelyje diskui statmena kryptimi. Trinkelės su frinkciniais andėklais įstatytos kreipiančiajame rėmelyje, kuris neleidžia trinkelėms paslinkti radialine kryptimi.

Stabdžių diskas - yra tvirtinamas prie rato stebulės ir automobiliui važiuojant sukasi kartu su ratu. Audi A6 C6 modelio stabdžių disko priekinei ašiai skersmuo-321 mm., stabdžių disko storis- 30 mm. Galinės ašies stabdžių disko storis – 12mm., skersmuo- 302 mm.

Disko storis ir skersmuo nusako jo galimybę sukaupti didesnį ar mažesnį šilumos kiekį. Dėl stabdžių sistemos ilgaamžiškumo ir efektyvumo visi stabdžių diskai yra ventiliuojami, skirti didesniems apkrovimams. Pasirinkto automobilio Audi A6 C6 2.0 TDI stabdžių diskai yra gręžioti skylėmis, tam kad būtų greičiau vėdinami ir neperkaistų.Diskas yra išlietas taip, kad atrodo jog tai yra du sujungti diskai ir tarpe tarp jų yra mentelės per kurias laisvai cirkuliuoja oras, tokie diskai atsparūs temperatūros staigiems pasikeitimams, nes jei aušinami iš abiejų pusių tolygiai ir greičiau. Stabdžių disko darbinio paviršiaus plokštumos yra pragręžiotos arba prafrezuotos tam tikra tvarka, tai užtikrina dar didesnį aušinimą ir trintį tarp disko ir stabdžių kaladėlių. Stabdžių diskai gaminami iš plieno.

Stabdžių disko apsauga - skirta saugoti stabdžių diską nuo išorinių aplinkos veiksnių, kurie gali neigiamai įtakoti stabdžių disko stovį. Ši apsauga gaminama iš metalinės konstrukcijos.

Stabdžių trinkelės - susideda iš dvejų komponentų- plieninė plokštelė ir frikcinis antidėklas. Stabdžių trinkelėse yra montuojami elektros kontaktai su integruotu įspėjimo apie kontakto nusidėvėjimą ir būtinybę pakeisti stabdžių trinkeles.

Stabdžių pagrindinis cilindras - sudarytą stabdžių skysčio slėgį paverčia mechanine energija, kuri spaudžia stabdžių trinkeles prie disko.Pagrindinio cilindro angos skersmuo 26, 99 mm. Medžiaga iš kurios pagamintas pagrindinis stabdžių cilindras- aliuminis.

Darbinis stabdžių cilindras– tai komponentas, pagrindinio cilindro sudarytą hidraulinįslėgį paverčiantis mechanine jėga, kuri stumia stabdžių trinkeles prie besisukančio būgnostabdymo situacijąatitinkančiomis jėgomis. Darbiniai stabdžių cilindrai dažnai gaminami išketaus, paprastai jie būna su dviem aliumininiais stūmokliais. Abiejuose darbiniocilindro galuose naudojamos guminės apsaugos, saugančios stūmoklius nuo abrazyviniųdalelių, kurios atsiranda trinantis stabdžių trinkelėms į besisukantį būgną, ir nuo kitokiopurvo, patekusio į stabdžių mechanizmą. Darbinių stabdžių cilindro korpuse įrengiamas oroišleidimo vožtuvas ir padaroma stabdžių vamzdelio prijungimo vieta. Cilindras prie stabdžiųkorpuso dažniausiai tvirtinamas vienu arba dviem varžtais. (Bružas A., 2008)

Darbiniocilindro tarpinių komplektas - skirtas užtikrinti darbinio cilindro sandarumą ir jo veikimo kokybę.

Stabdžių stiprintuvas - pasirinkto automobilio Audi A6 C6 2.0 TDI 2007m yra hidrovakuuminis stiprintuvas sudarytas iš vakuumo kameros su diafragma, stūmoklio su vožtuvais. Vakuumo kameros ertmė vamzdžiu sujungtu su specialiu vakuuminiu siurbliu. Varikliui veikiant, vakuuminiame siurblyje sudarytas vakuumas pro atbulinį vožtuvą perduodamas iš vienos ertmės į kitą pro vakuuminį vožtuvą. Abejose diafragmos pusėse susidaro vienodas slėgis. Spyruoklės veikiama diafragma su stūmokliu užima kraštinę dešiniąją padėtį. Kai stūmoklis yra kraštinėje dešiniojoje padėtyje, vakuuminis vožtuvas yra atidarytas, o atmosferinis uždarytas.

Paspaudus stabdžių pedalą, perstumiamas į kitą stūmoklio- vožtuvo kotas, o kartu ir stūmoklis- vožtuvas. Vakuuminis vožtuvas užsidaro, atskirdamas ertmes, o atmosferinis- atsidaro. Atmosferinis oras pro filtrą ir atidarytą vožtuvą patenka į ertmę. Ertmėse susidaręs slėgių skirtumas nugali spyruoklės pasipriešinimą, diafragma su stūmokliu stumiama į kairę. Taip pat sustumiamas ir strypas, kuris pastumia pirmąjį stūmoklį. Taip papildoma jėga stumia pirmąjį stūmiklį. Pasislinkus stūmokliui, užsidaro atmosferinis vožtuvas. Vakuuminis vožtuvas taip pat lieka uždarytas. Toliau paspaudus stabdžių pedalą, vėl atsidaro atmosferinis vožtuvas ir vėl diafragma su stūmokliu bei strypu stumiami į kairę. Taip veikia sekimo mechanizmas.

AUDI A6 2007 TDI stabdžių sistema TP ir ER technologinis projektas. (2015 m. Gegužės 05 d.). http://www.mokslobaze.lt/audi-a6-2007-tdi-stabdziu-sistema-tp-ir-er-technologinis-projektas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:05