Audimas prekės ženklo tyrimas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. „Audimas“ prekės ženklo elementų pristatymas. „Audimas“ prekės ženklo situacijos rinkoje analizė. „Audimas“ pagrindiniai veiklos rodikliai. „Audimas“ konkurentai. „Audimas“ pozicionavimas. „Audimas“ prekės ženklo marketingo komplekso ( 4 P’s) sprendimai. Prekės sprendimai. Kainos sprendimai. Paskirstymo sprendimai. Rėmimo sprendimai. Antrinių asociacijų panaudojimas, kuriant „Audimas“ prekės ženklo įvaizdį. Empirinis „Audimas“ prekės ženklo žinomumo ir asociacijų tyrimas. Tyrimo problema, tikslas, uždaviniai. Tyrimo metodika. Tyrimo atrankos procedūra bei duomenų rinkimas. Tyrimo rezultatai. Prekės ženklo stiprinimo krypčių identifikavimas. Prekės ženklo stiprinimo sprendimai. Teoriniai spręstinos prekės ženklo problemos aspektai. Rekomendacijos prekės ženklui stiprinti. Išvados. Naudota literatūra. Priedas.


Prekės ženklas yra vienas iš būdų apsaugoti gaminamą produktą ar teikiamą paslaugą, kartu pritraukiant vartotojus bei patenkinant jų poreikius. Prekės ženklas svarbus ne tik tuo, jog jis išsiskiria fizinėmis prekės savybėmis, funkcine nauda, tačiau kartu ir emocinėmis, neapčiuopiamomis savybėmis, kurias jaučia bei patiria kiekvienas produkto vartotojas.

Taigi šiame darbe bus nagrinėjamas lietuviškų prekių gamintojo „Audimo“ prekės ženklas. Šios analizės tikslas yra nustatyti „Audimas“ prekės ženklo sprendimus bei pateikti rekomendacijas jam stiprinti. Siekiant šio tikslo, iškelti tokie darbo uždaviniai:

Pristatyti „Audimas“ prekės ženklo elementus.

Išanalizuoti „Audimas“ prekės ženklo situaciją rinkoje.

Išsiaiškinti, kokios antrinės asociacijos panaudojamos, kuriant „Audimas“ prekės ženklo įvaizdį.

Atlikti empirinį „Audimas“ prekės ženklo žinomumo ir asociacijų tyrimą.

Identifikuoti prekės ženklo stiprinimo kryptis.

Pateikti prekės ženklo stiprinimo sprendimus.

Šioje darbo dalyje pristatomas prekės ženklo „Audimas“ kompanijos vardas, naudojamas simbolis, jo prasmė, logotipas bei „Audimo“ šūkis.

Kiekviena įmonė, norėdama ne tik pabrėžti, bet ir oficialiai įteisinti bei apsaugoti savo siūlomos prekės/paslaugos unikalumą, turi jį įregistruoti, kad žmonės, vartodami ar kitaip disponuodami šiuo produktu, žinotų, kam jis priklauso, kur jis pagamintas bei atskirtų jį nuo konkurentų gaminamų prekių.

Anot Ferrel ir Hartline (2005) prekės ženklas – tai vardų, simbolių, posakių ar dizaino kombinacija, kuri leidžia identifikuoti išskirtinį gaminį. Atsižvelgus į šį prekės ženklo suvokimą, svarbu pristatyti pagrindinius elementus, apibūdinančius prekės ženklą. Svarbiausia sudedamoji dalis yra prekės arba įmonės vardas, kuris turi būti lengvai įsimenamas, paprastas, tačiau kartu ir perteikti prekės/įmonės vertybes, funkcijas. Taip pat prekės tapatumui būtinas logotipas, kuris vizualiai pristato prekės ženklą, padeda vartotojams jį išskirti iš konkurentų bei kelia tam tikras emocijas ir asociacijas. Įmonei turi būti svarbu atsižvelgti ir į šūkį bei pakuotę, kurie taip pat įgyja tam tikras reikšmes prekės ženklui bei sukuria papildomą vertę. Žemiau pateikti prekės ženklo „Audimas“ pagrindiniai elementai.

Nagrinėjant „Audimas“ prekės ženklo vardą, galima daryti prielaidą, jog toks įmonės vardas pasirinktas todėl, kad jis aiškiai atskleidžia, kokia veikla ši įmonė užsiima, kadangi žodis „audimas“ siejamas su audiniais, rūbais. Šis pavadinimas lengvai įsimenamas bei sukelia tam tikras asociacijas su senovėje naudojama audinių gamybos technologija, kuri per daugybę metų buvo tobulinta ir išliko iki pat šių dienų. Tam tikra prasme, prekės ženklo vardas gali būti vertinamas dėl savo sąsajos su ilgaamžiškumu, laiko patikrintu produktu, gamybos būdu.

1 paveiksle pavaizduotas kompanijos „Audimas“ logotipas atrodo paprastas, pernelyg neišsiskiriantis, tiesiog pabrėžiantis kompanijos vardą „Audimas“, tačiau jame galima įžvelgti tam tikras detales, simbolius, susijusius su judėjimu, patogumu bei laisve. Pirmiausia, logotipe naudojamas įmonės vardas, iš ko galima spręsti, jog taip tarsi platinamas prekės ženklo pavadinimas, stiprinamas jo žinomumas. Strategiškai mąstant, „Audimas“ prekės ženklo klientas, vartojantis prekę su šios bendrovės logotipu, tarsi netiesiogiai reklamuoja bei platina žinią apie šį prekės ženklą.

„Audimo“ šūkis – „Judėjimo laisvė!“. Šis šūkis tarsi apibūdina, kokias savybes bei emocijas perteikia šio prekės ženklo rūbai. „Audimas“ naudoja pažangiausias technologijas ir naujus funkcinius audinius. Visi produktai yra išskirtiniai: jie yra patogūs, neapriboja judėjimo bei nesukelia sunkumų prižiūrint aprangą. Todėl kolekcijos puikiai tinka aktyviam gyvenimui ir puikiai apibūdina įmonės šūkį, kadangi jie suteikia judėjimo laisvę.

Taigi visi šie elementai, iš pažiūros atrodantys visiškai įprastai, turi gilias idėjas, prasmes bei vertybes, susijusias su prekės ženklo sėkme bei ateities perspektyvomis.

Norint, jog siūlomas produktas būtų patrauklus pirkėjui, turėtų paklausą, svarbu atsižvelgti ne tik į bendrą prekės įvaizdį, tačiau ir išsiaiškinti, kas yra svarbiausi prekės vartotojai, kuriems ir bus orientuota prekė, kokia situacija laukia konkurencinėje rinkoje bei kuo siūlomas produktas išsiskiria nuo konkurentų. Taigi šiuo atveju patartina naudoti pozicionavimo strategiją, kuri užtikrina verslo sėkmę. Tai reiškia, jog bendrovė turi sukurti tokį prekės ženklo įvaizdį, kuris padėtų vartotojui jį identifikuoti ir suteiktų svarią priežastį pirkti būtent tos firmos ženklo produktą.

„Audimas“ pagrindiniai veiklos rodikliai

Rinkos dalis Lietuvoje – daugiau nei 30 proc.

Pardavimo pajamos 2013 m. augo 6 proc., nuo 85,0 mln. Lt 2012 metais iki 90,7 mln. Lt 2013m.

Audimas prekės ženklo tyrimas. (2015 m. Gegužės 11 d.). http://www.mokslobaze.lt/audimas-prekes-zenklo-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 18:49