Aukšto slėgio kuro siurbliai


Sunkvežimio kuro tiekimo sistema. Dyzelinio variklio sekcijinio auksto slegio paskirtis. Auksto slegio degalu tiekimo siurblys.

Transporto referatas. Įvadas. Dyzelinių variklių maitinimo sistema. Sekcijiniai degalų įpurškimo siurbliai. Standartinis sekcijinis įpurškimo siurblys. Sekcijinis siurblys su sklandžiais ant plunžerių. Skirstomojo tipo siurbliai. Briauna valdomi skirstomojo tipo siurbliai. Elektromagnetais valdomi skirstomojo tipo siurbliai. Kompaktinė ir modulinė įpurškimo sistemos. Siurblio – purkštuvo sistema. Siurblio – vamzdelio – purkštuvo sistema. Common rail’’ sistema. Išvados. Literatūra. Įvadas. Dyzelinių variklių maitinimo sistema. Didelio slėgio degalų tiekimo sistema. Sekcijiniai degalų įpurškimo siurbliai. Standartinis sekcijinis įpurškimo siurblys. Sekcijinis siurblys su sklandžiais ant plunžerių. Skirstomojo tipo siurbliai. Briauna valdomi skirstomojo tipo siurbliai. Elektromagnetais valdomi skirstomojo tipo siurbliai. Kompaktinė ir modulinė įpurškimo sistemos. Siurblio – purkštuvo sistema. Siurblio – vamzdelio – purkštuvo sistema. Common rail’’ sistema. Reikalavimai dyzelinio variklio įpurškimo sistemoms nuolatos didėja. Viena iš ištobulintų įpurškimo sistemų yra akumuliatorinė įpurškimo sistema ,,common rail”. Naudojimo sritis. Tiesioginio įpurškimo dyzeliniams varikliams skirta ,,common rail” sistema naudojama šiuose automobiliuose. Mažų sunkvežimių iki 30 kW/cilindrui galios varikliams. Didelių sunkvežimių, lokomotyvų ir laivų iki 1200 kW/cilindrui galios varikliams. Common rail” sistema labai lanksčiai pritaiko įpurškimo procesą varikliui. Taip ,,common rail“ sistema prisideda prie dyzelinio variklio lyginamosios galios didinimo, degalų sąnaudų, triukšmo ir kenksmingų medžiagų emisijos mažinimo. Common rail“ sistema šiandien yra dažniausiai lengvųjų automobilių moderniems greitaeigiams tiesioginio įpurškimo dyzeliniams varikliams naudojama įpurškimo sistema. Mažo slėgio dalis su degalų tiekimo komponentais. Didelio slėgio dalis su didelio slėgio siurbliu, degalų akumuliatoriumi, purkštuvais ir didelio slėgio degalų vamzdeliais. Elektroninė valdymo sistema (EDC) su jutikliais, valdymo bloku ir vykdymo mechanizmais. Common rail” sistemos svarbiausi komponentai yra purkštuvai.


Tikriausiai visi žinome, kad automobilis tikrai negali važiuoti be ratų ar variklio, bet tik nedaugelis numano kaip ir kas priverčia iš tiesų judėti automobilį... Šiame darbe panagrinėsime vieną iš dyzelinio automobilio sudedamųjų dalių, t.y siurbliai ir įpurškimo sistemos.

Reguliavimo sistemą sudaro arba mechaninis reguliatorius, sumontuotas arba atskirame korpuse, kuris pritvirtintas prie siurblio korpuso, arba bendrame su siurbliu korpuse, arba elektroninė reguliavimo sistema.

Degimo procesų dyzeliniame variklyje tėkmė tam tikru mastu priklauso nuo to, koks degalų kiekis ir kokiu būdu įpurškiamas į degimo kamerą.

Čia svarbiausi kriterijai yra: degalų įpurškimo momentas ir įpurškimo trukmė, degalų paskirstymas degimo kameroje, degimo pradžios momentas, įpurkštų degalų kiekis alkūninio veleno posūkio kampo laipsniui ir bendras įpurkštų degalų kiekis, atitinkantis variklio apkrovą. Kad dyzelinis variklis nepriekaištingai dirbtų, turi būti optimizuota visų šių dydžių sąveika.

Šiuolaikinį techninį lygį atitinka šios įpurškimo sistemos:

sekcijinis įpurškimo siurblys;

Jei purkštukas atidarytas ir iš jo išteka daugiau degalų, nei atiteka vamzdeliu, siurblio link juda išretėjimo banga, dėl to vamzdelyje gali susidaryti garų kamščiai. Jei purkštukas uždarytas ar iš jo išteka mažiau degalų, negu atiteka vamzdeliu, siurblio link juda slėgio banga ir atsispindėjusi nuo slėgio vožtuvo vėl grįžta link purkštuko. Jos amplitudė gali būti pakankamai didelė, kad antrą kartą atidarytų purkštuką.

Plunžeriui nutraukus degalų tiekimą (šis momentas vadinamas geometrine degalų įpurškimo pabaiga), slėgio kritimas po tam tikro uždelsimo pasiekia purkštuką. Kai slėgis tampa mažesnis nei purkštuko uždarymo slėgis, degalų įpurškimas į cilindrą nutraukiamas. Slėgis, kurio metu užsidaro purkštukas, visada yra mažesnis už purkštuko atidarymo slėgį, nes, pakilus adatai, slėgis veikia didesnį jos paviršiaus plotą.

Siurblio degalų tiekimo pradžia ir įpurškimo pradžia nesutampa. Šis laiko skirtumas lygus slėgio bangos judėjimo vamzdeliu laikui. Ji beveik nepriklauso nuo variklio sūkių dažnio, nes slėgio banga juda pastoviu garso greičiu. Todėl, didėjant variklio sūkių dažniui, įpurškimo pradžios uždelsimas, išreikštas alkūninio veleno posūkio kampo laipsniais, didėja. Vadinasi, didėjant variklio sūkių dažniui, degalų tiekimo pradžią reikia ankstinti. Sekcijinių siurblių degalų tiekimo pradžią ankstina automatinė mova, kuri pasuka siurblio veleną alkūninio veleno atžvilgiu ankstinimo kryptimi.

Degalai iš siurblio į purkštukus patenka didelio slėgio vamzdeliais. Tai storasieniai plieniniai vamzdeliai, kurių vidinis skersmuo lygus 1 - 3 mm. Vamzdeliai turi būti kuo trumpesni, vienodo ilgio, o jų sulenkimo spindulys neturi būti mažesnis nei 50 mm.

Sekcijiniai degalų įpurškimo siurbliai priskiriami prie klasikinių dyzelinių degalų įpurškimo sistemų. Jie skirti stacionariems varikliams, sunkvežimiams, statybų ir žemės ūkio mašinoms. Juos naudojant galima pasiekti didelę 2 – 12 cilindrų dyzelinių variklių litrinę galią. Sekcijiniai siurbliai lengvai pritaikomi įvairioms panaudojimo sritims, sumontuojant juose atitinkamus sūkių dažnio reguliatorius, įpurškimo momento ankstinimo mechanizmus bei įvairius papildomus komponentus. Šie siurbliai lengviesiems automobiliams šiandien nebegaminami.

Dyzelinio variklio sukuriama galia ypač priklauso nuo įpurkštų degalų kiekio. Esant įvairioms variklio apkrovoms sekcijinis degalų įpurškimo siurblys visada turi įpurkšti reikiamą degalų kiekį. Kad degusis mišinys būtų gerai ruošiamas, įpurškimo siurblys degalus turi įpurkšti labai dideliu slėgiu, kuris priklauso nuo degiojo mišinio ruošimo būdo, ir kuo tiksliau juos dozuoti. Įpurškimo pradžiai valdyti ir slėgio bangos sklidimo vamzdelyje laikui kompensuoti su standartiniais sekcijiniais siurbliais naudojama įpurškimo ankstinimo mova. Ji, didėjant sūkių dažniui, siurblio degalų tiekimo pradžią perstumia ankstinimo kryptimi. Ypatingais atvejais taikomas įpurškimo momento valdymas pagal apkrovą. Dyzelinio variklio apkrovą ir sukimosi greitį valdo įpurškiamų degalų kiekis. Sekcijiniai siurbliai tvirtinami tiesiai prie dyzelinio variklio. Variklis suka įpurškimo siurblio kumštelintį veleną. Dvitakčių variklių siurblio sukimosi greitis lygus alkūninio veleno sukimosi greičiui. Keturtakčių variklių siurblio sukimosi greitis yra dvigubai mažesnis už alkūninio veleno sukimos greitį. Norint pasiekti didelį įpurškimo slėgį, įpurškimo siurblys ir variklis turi būti sujungti kuo standesne pavara. Judančioms dalims tepti siurblio viduje yra tam tikras alyvos kiekis. Siurblys prijungtas prie variklio tepimo sistemos, tad darbo metu alyva cirkuliuoja.

Galima išskirti standartinius sekcijinius įpurškimo siurblius ir sekcijinius siurblius su sklandžiais ant plunžerių.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (5955 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 5724 KB
  • Aukšto slėgio kuro siurbliai
    10 - 2 balsai (-ų)
Aukšto slėgio kuro siurbliai. (2015 m. Gegužės 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/auksto-slegio-kuro-siurbliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:11