Automobilinio transporto tinklas Lietuvoje


Transporto referatas.

Įvadas. Lietuvos kelių tinklo struktūra. Naujai statomos estakados Lietuvoje. Estakada Šilutė-Rusnė. Naujausiai įrengti viadukai Lietuvoje. Kelio šiauliai-palanga rekonstrukcija. Lietuvos automobilių kelių tinklo plėtra. Išvados. Literatūros šaltinių sąrašas.


Didėjant automobilių srautams ypač svarbu užtikrinti eismo saugumą bei pakankamą transporto srautų pralaidumą keliuose, senesnės kartos kelių konstrukcijos ir dangų tipai nebetenkina dabartinių techninių reikalavimų, todėl keliai turi būti nuolat prižiūrimi, šalinami atsiradę defektai, atliekami jų rekonstrukcijos darbai tam panaudojant ir europines lėšas.

Lietuva šiandien turi gerai išplėtotą kelių tinklą ir tampa svarbia tranzito valstybe. Šiuo metu Lietuvos keliuose vyksta daugybe rekonstrukciju, statomi nauji viadukai, estakados tam kad būtų pagerintas susiesikimas tarp miestų bei kaimų, užtikrintas saugumas vairuotojų bei pėsčiųjų.

Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinklo tankumas 2001 - ųjų metų pradžioje 1000-iui gyventojų sudarė 5,8 km, o 1000-iui km2 - 326 km. Pagal šiuos rodiklius Lietuva nenusileidžia kitoms Europos šalims. Kelių tinklo su patobulinta danga (asfaltbetonio ir cementbetonio) tankumas 1000-iui gyventojų sudaro 3,26 km, o 1000–iui km2 - 185 km. Pagal šį rodiklį Lietuva nusileidžia ne tik išsivysčiusioms Vakarų Europos šalims, bet ir daugeliui Rytų ir Centrinės Europos šalių. Lietuvoje yra 518 km kelių su keturiomis eismo juostomis, iš jų - 332 km - automagistralių.

Pagal pateiktą lentelę galima padaryti išvadą jog Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinklo struktūra ilgiausi yra rajoniniai keliai nes jie sudaro viso ilgio beveik 69% , krašto keliai 23%, o trumpiausi pagal pateiktus rodmenys yra magistraliniai keliai užima tik 8% viso bendro ploto.

Daroma išvada jog Lietuvoje vyrauja rajoniniai keliai Rajoniniais keliais kurie jungia miestus, stambesnes kaimo gyvenamąsias vietoves ir magistralinius bei krašto kelius.

Ne kartą tikriausiai yra tekę girdėti per televiziją arba per spaudą apie kasmet potvynio užliejama Rusnę, apie tai kaip yra užliejamas kelias ir patiriamus eismo sunkumus. Kiekvienais metais Rusnė yra užliejama potvynio 2 savaitėms ir automobilio transporto judėjimas yra sunkus arba neįmanomas. Dažniausiai automobilių judėjimas yra įmanomas tik traktorių ar kitų didesnių transportų pagalba. Taigi šiam kelio ruožui yra būtina estakada, kad automobilis galėtų judėti nevaržomai bet kuria kryptimi ir be niekieno pagalbos.

2014 m. buvo atlikta planuojamos ūkinės veiklos atranką dėl poveikio aplinkai vertinimo ir nustatytas planuojamos ūkinės veiklos reikšmingumas įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms. Planuojama įrengti estakadą kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė užliejamame ruože (kelio kategorija – III), preliminariai nuo 6,20 km iki 7,20 km (techninio projekto rengimo metu, ruožo ilgis gali būti tikslinamas). Estakados įrengimo projektas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 206 Šilutė – Rusnė užliejamame ruože skirtas pagerinti autotransporto susisiekimą tarp šių dviejų miestų. Beveik kiekvieną pavasarį ir rudenį apie 2 savaites trunkantis potvynis užlieja apie 400 m ilgio kelio ruožą, jis tampa nepravažiuojamas. Potvynių metu, autotransporto perkėlimui iš vienos užlieto ruožo pusės į kitą, naudojami traktoriai, susidaro automobilių kamščiai, eilėje tenka laukti pakankamai ilgai, dėl to kyla visuomenės nepasitenkinimas.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 13 puslapių (2648 žodžiai)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 448 KB
  • Automobilinio transporto tinklas Lietuvoje
    10 - 2 balsai (-ų)
Automobilinio transporto tinklas Lietuvoje. (2016 m. Kovo 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilinio-transporto-tinklas-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 20:35