Automobilio charakteristikų nustatymas


Inžinerijos kursinis darbas.

Automobilio techninė charakteristika. Automobilio variklio techniniai duomenys, variklio greituminės momento ir galios charakteristikos. Analizė. Automobilio pavaros schema, pavarų dėžės pavarų perdavimo santykiai, pagrindinės pavaros perdavimo santykis. Analizė. Automobilio padangų matmenys. Automobilio dinaminės charakteristikos maksimalus greitis, pagreitėjimas. Automobilio masės pasiskirstymo priekinei ir galinei ašims, automobilio masės centro skaičiavimas naudojant programą „MAS1“. Teorinis automobilio transmisijos charakteristikų skaičiavimas. Rato laisvojo bei statinio spindulio skaičiavimas. Teorinis transmisijos perdavimo santykių skaičiavimas. Prabuksavimo sąlygos tikrinimas. Kinematinės charakteristikos. Rato kampinis greitis. Rato momentas. Rato dinaminis spindulys. Automobilį veikiančios jėgos. Variklio sukimo momento atsarga. Galios nuostoliai transmisijoje. Rato pasipriešinimo riedėjimui jėga. Oro pasipriešinimo jėga. Automobilio traukos analizė. Automobilio judėjimas posūkyje. Automobilio valdomumas. Kritinis automobilio virtimo kampas išilginėje vertikalioje automobilio plokštumoje. Automobilio kuro suvartojimas. Išvados.


Pažymėjimas R17 reiškia ratlankio skersmenį coliais (1 colis = 25,4 mm).

Paskaičiavus pirmos pavaros perdavimo santykį, galima paskaičiuoti perdavimo santykio dalinimo koeficientą q:

vi – automobilio kinematinis greitis esant i – tajam variklio alkūninio veleno sukimosi dažniui (aps/min).

Automobilio traukos jėga didėja didėjant kinematiniam greičiui, tačiau pasiekus maksimalų sukimo momentą automobilio traukos jėga pradeda mažėti. Kuo aukštesnė pavara, tuo ja pasiekiama maksimali traukos jėga mažesnė.

P(i)sum – suminė automobilio judėjimo pasipriešinimo jėga. Suminę pasipriešinimo jėgą sudaro kelio pasipriešinimo jėga – Pkel ir aerodinaminio pasipriešinimo jėga – Poro(i), kuri priklauso nuo kinematinio greičio – vk(i) ( Poro(i) reikšmes paimti iš skyriau „Automobilio traukos analizė“ kai įjungta aukščiausia pavara);

Atlikdamas kursinį darbą, išmokau nustatyti automobilio svorio centrą ir jo pasiskirstymą tarp ašių. Taip pat šiame kursiniame darbe išmokau skaičiuoti automobilio transmisijos charakteristikas, rato dinamiką. Išnagrinėjau, kaip kinta automobilį veikiančios jėgos, bei automobilio traukos jėgą. Nustačiau savo nagrinėtame automobilyje, posūkio spindulius, kritinį virtimo kampą išilginėje vertikalioje plokštumoje, kuris yra 70,43 laipsniai, kaip nuo variklio darbo kinta kuro suvartojimas. Taigi galiu daryti išvadą, kad Subaru BRZ yra dinamiškas automobilis, kuris yra sąlyginai nedidelio darbinio tūrio, tačiau yra ekonomiškas, bei pasižymintis puikia trauka ir geru valdomumu.

  • Inžinerija Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Tomas
  • 31 puslapis (4415 žodžių)
  • Universitetas
  • Inžinerijos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1482 KB
  • Automobilio charakteristikų nustatymas
    10 - 2 balsai (-ų)
Automobilio charakteristikų nustatymas. (2017 m. Gegužės 02 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-charakteristiku-nustatymas.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 18 d. 12:19