Automobilio eksploatacinių savybių analizė


Mechanikos kursinis darbas.

Įvadas. Automobilio techniniai duomenys. Rato spinduliai. Traukos jėga ir sukimo momentas ant varančiųjų ratų. Automobilio greitis. Automobilio važiavimo greitis. Greičio Mastelis. Pasipriešinimo jėgos automobilio judėjimui. Oro pasipriešinimo jėga ir galia. Pasipriešinimo jėga riedėjimui. Rato kibumo su keliu jėga. Automobilio vairumas. Automobilio stovumas. Automobilio važumas. Išvados. Informaciniai šaltiniai. Priedai.


Gaminant automobilį yra išnagrinėjama daug eksploatacinių savybių . Svarbiausiai išanalizuojami parametrai, kurie yra susiję su automobilio techninėmis savybėmis, į kurias įeina tokie parametrai kaip automobilį veikiančios jėgos, vairumas, stovumas, važumas. Šie parametrai būtini siekiant užtikrinti saugų automobilio eksploatavimą viešuose keliuose.

Darbo metodika – darbas atliktas naudojantis analizės, apibendrinimo bei apskaičiavimo metodais, tai pat skaičiavimo programa „ Microsoft Office Excel“

Į 3.1 formulę įstatomos rr ir ipp reikšmės ir gaunama nauja važiavimo greičio apskaičiavimo 3.2 formulės išraiška

Į 3.2 formulės išraišką įstatomos kiekvienos pavaros reikšmės ipd ir gaunamos naujos ir supaprastintos automobilio važiavimo greičio kiekvienai pavarai apskaičiavimo formulės:

Automobilio važiavimo greičiai apskaičiuojami į anksčiau parašytas 3.3...3.8 formules, statant mažiausias vamin ir vamax didžiausias reikšmes.

Greičio mastelis sudaromas prie variklio greičio charakteristikos. Tam tikslui po Ne ir Me kreivių grafiko X ašimi pabrėžiama tiek horizontalių atkarpų, kiek pavarų yra pavarų dėžėje. Ant jų atidedamos važiavimo greičių kiekvienos pavaros mažiausios ir didžiausios reikšmės.

Judėjimo greičių mastelis: km/val skaičius į atkarpos vieną milimetrą.

Pastaba. Horizontalios atkarpos ilgis am paimamas iš Ne ir Me kreivių grafiko, t.y. atkarpa tarp nemin ir nemax, kai automobilis važiuoja gamyklos nurodytu Vamax greičiu (1000 ir 2943 aps/min).

Turint pamatuotą atstumą am = 20 mm (žr 3,2 pav) kiekvienos pavaros Vamin ir Vamax reikšmės statomos į 3.12 formulę ir gaunamos atitinkamos mastelių reikšmės:

Lengviesiems automobiliams frontalinis (priekinis) plotas apskaičiuojamas didžiausią automobilio plotį dauginant iš didžiausio automobilio aukščio ir įvertinant koeficientą 0,78.

Automobilio frontalinis plotas apskaičiuojamas pagal formulę:

2. Išanalizuotos automobilį veikiančios oro pasipriešinimo bei rato sukibimo su keliu jėgos, kurios nurodytos ketvirtame ir penktame skyriuose.

3. Išnagrinėtas automobilio vairumas, stovumas, važumas, kurie nurodyti šeštame, septintame bei aštuntame skyriuose.

  • Mechanika Kursiniai darbai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 33 puslapiai (4080 žodžių)
  • Universitetas
  • Mechanikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 836 KB
  • Automobilio eksploatacinių savybių analizė
    10 - 9 balsai (-ų)
Automobilio eksploatacinių savybių analizė. (2016 m. Kovo 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-eksploataciniu-savybiu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:37