Automobilio ir traukinio judejimo varžos


Fizikos konspektas. Varžos automobiliui judėti. Riedėjimo varža. Įkalnės varža. Kelio varža. Oro varža. Inercijos varža. Priekabos ir kitos varžos. Automobilio variklio galia, reikalinga varžoms įveikti. Traukinio judėjimo varžos. Pagrindinė judėjimo varža.


Riedėjimo varža susideda iš nuostolių dėl vidinės padangos trinties, dėl padangos deformacijos, dėl padangos trinties su keliu ir dėl rato guolių trinties. Visi minėti nuostoliai arba varžos komponentės dar priklauso nuo kelio kokybės ir nuo oro slėgio padangose. Kai kelias lygus ir danga tvirta, tai riedėjimo varža priklauso tik nuo padangų deformacijos ir nuo rato trinties su keliu. Esant tokiam atvejui slėgio didinimas padangose mažina riedėjimo nuostolius. Kai kelias minkštas, riedėjimo varža daugiausiai priklauso nuo kelio deformacijos. Vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių minkšto kelio deformacijas yra specifinis padangos slėgis į gruntą. Todėl šiuo atveju riedėjimo varža mažės, mažinant slėgį padangose.

  • Fizika Konspektai
  • 2014 m.
  • 18 puslapių (2734 žodžiai)
  • Universitetas
  • Fizikos konspektai
  • Microsoft Word 513 KB
  • Automobilio ir traukinio judejimo varžos
    10 - 2 balsai (-ų)
Automobilio ir traukinio judejimo varžos. (2014 m. Vasario 20 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-ir-traukinio-judejimo-varzos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 22:41