Automobilio įsibegėjimo pagreičio tyrimas


Transporto laboratorinis darbas. Automobilių įsibėgėjimo proceso tyrimai. Darbo tikslas. Susipažinti su elektroninio pagreičių matavimo prietaiso XL METER veikimo principu ir jį panaudojus nustatyti automobilių įsibėgėjimo pagreitį. Išanalizuoti automobilio įsibėgėjimo grafikus ir nustatyti automobilių įsibėgėjimo išilginių ir skersinių pagreičių ypatumus ir skirtumus. Automobilio SEAT LEON išilginis ir skersinis pagreitis įsibėgėjimo metu 1 bandymas. Automobilio SEAT LEON skersinis ir isilginis pagreitis įsibėgėjimo metu 2 bandymas. Automobilio VGTU elektromobilio išilginis ir skersinis pagreitis įsibėgėjimo metu. Automobilio VW CADDY išilginis ir skersinis pagreitis įsibėgėjimo metu 1 bandymas. Automobilio VW CADDY išilginis ir skersinis pagreitis įsibėgėjimo metu 2 bandymas. Automobilių įsibėgėjimo parametrai. Išvados.


Taip pat pagreitis gali būti gaunamas žinant nuvažiuotą kelią ir greičio pokytį arba taiką:

Pagal pateiktas skaičiavimo formules gaunamas pagreitis, įvertinantis tolygiai kintamą automobilio judėjimą, t.y. laikoma, kad automobilio greitis per vienodus laiko tarpus pakinta vienodai, tačiau realiomis automobilio įsibėgėjimo arba stabdymo sąlygomis greičio pokytis taip pat kinta. Analizuojant automobilio judėjimą galima vertinti ne tik išilginį, bet ir skersinį automobilio pagreitį.

Atlikus bandymus, apskaičiuoti vidutinį įsibėgėjimo pagreitį jvid, paaiškinti bandymų metu gautų išilginio ir skersinio pagreičių grafikus. Pateikti darbo išvadas.

Išvados: Susipažinone su elektroninio pagreičių matavimo prietaiso XL METER veikimo principu ir jį panaudojus nustatėmę automobilių įsibėgėjimo pagreitį. Pagal apskaičiuotus automobilių įsibėgėjimo parametrų rezultatus gavome, kad greičiausiai iki 40 km/h greitį pasiekia elektromobilis per 3,28 s, įgaudamas 3,42 m/s2 įsibėgėjimo pagreitį, tai galėjo įtakoti mažas elektomobilio savasis svoris ir elektovariklio sukimo momentas. VW Caddy automobilis per 2 bandymus 40 km/h greitį pasiekia per skirtingus laikus, greičiausiai per 3,95 s įgydamas 3,15 m/s2, tai galėjo įtakoti nevienodas sukibimas su kelio danga, ratų prasisukimas nelygioje vietoje.

Automobilio įsibegėjimo pagreičio tyrimas. (2014 m. Lapkričio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-isibegejimo-pagreicio-tyrimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 16:07