Automobilio remontas


Mechanikos kursinis darbas.

Įvadas. Įmonėje naudojamos diagnostinės įrangos paskirtis, bei techninės charakteristikos. Dažniausiai pasitaikantys vidaus degimo variklio ir važiuoklės gedimai. Sudaryti automobilio mazgo ar mechanizmo dvi remonto technologijas. Įmonės valdymo struktūra. Aprašyti įmonėje atliekamų darbų kokybės įvertinimo sistemą. Išvados. Literatūra.


Lietuvoje autoverslas dažnai vadinamas „nacionaliniu“ verslu dėl išvystytos prekybos naudotais automobiliais tarp vakarų ir rytų. Pavyzdžiui, Marijampolėje apie 60 proc. įmonių yra susiję su automobilių verslu. Lietuvos autoversle pastebimas darbo pasidalijimas: vienos įmonės perka automobilius Vakarų valstybėse, kitos remontuoja, trečios parduoda.

Šiame darbe aptarsime įmonės, kurioje atlikau praktiką valdymo struktūrą, naudojamos įrangos paskirtį, bei technines charakteristikas. Taip pat aprašysiu automobilio vidaus degimo variklio ir važiuoklės dažniausiai pasitaikančius gedimus. Sudarysiu variklio galvutės remonto ir amortizatorių keitimo technologinius procesus. Pateiksiu išvadas ir naudotą literatūrą.

Įmonę valdo direktorius, kuris atsakingas už įmonės buhalteriją, reklamą ir finansus. Direktorius savo nuožiūra nusamdo ir paskiria vyriausiąjį mechaniką.Vyriausiasis mechanikas turi du pagalbinius žemesnio rango mechanikus, kurie pavaldūs vyresniajam mechanikui ir atsakingi jam už atliktus darbus. Vyriausiasis mechanikas atsakingas prieš įmonės direktorių už savo atliktus darbus ir už abu žemesnio rango mechanikus, bei jų atliktus darbus.

Gana dažnas vidaus degimo (ypač dyzelinių) variklių gedimas yra galvutės nesandarumas. Nesandrarumas atsiranda įplyšus ar suplyšus tarpinei tarp variklio bloko ir variklio galvos. Požymiai, pagal kuriuos galima nustatyti šį gedimą yra:

Atsukite vožtuvų svirčių ašį ir ją nuimkite.

Po to nuimkite paskirstymo veleną, atsukę varžtus ir nuėmę aliuminines apkabas.

Atsukite galvutę laikančius varžtus paeiliui po pusę apsisukimo, atvirkščia priveržimui tvarka.

Nuimkite galvutę kartu su išmetimo ir įsiurbimo kolektoriumi. Po to abu kolektorius atsukite.

Viskas, galvutė nuimta, belieka ją nuvalyti ir atiduoti remontui. Jei įtariama, kad galvutė susisukus, reikia kartu su ja atiduoti ir paskirstymo veleną su varžtais ir apkabomis, nes jei susisukus galvutės apačia, tai tas pats bus atsitikę ir su viršum. Meistrai turi ištaisyti guoliavietes, kad nelūžtų velenas.

Galvutės tarpinė. Yra trijų storių tarpinės: 1,4; 1,45 ir 1,5 mm. Parenkamos pagal stūmoklių išsikišimą virš cilindrų bloko, esant stūmokliui viršutiniame rimties taške. Jeigu stūmokliai, švaistikliai, alkūninis velenas ar visas blokas nekeičiami, tai nauja tarpinė parenkama pagal seną. Toje dalyje kur tarpinė neužsispaudžia, ties kuro siurbliu, yra žymės, t.y. skylutės. Jei galvutė šlifuojama, tai galima dėti ir storesnę už prieš tai buvusią tarpinę. Tada šiek tiek kompensuojama sumažėjusi degimo kamera. Mano atveju, tai tarpinė buvo su viena skylute, t.y. 1,4 mm storio. Tokią pat dėjau ir naują, nors galvutė buvo nušlifuota 0,7 mm. Ir nieko, surinktas variklis dirba puikiai. Tiesa, jo darbas šiek tiek pasikeitė: variklis greičiau sušyla, bet vėliau šilumos atiduoda mažiau nei prieš remontą buvo. Ir kuro sąnaudos sumažėjo iki 6,5-7 l/100km, vietoj buvusių 7-7,8.

Automobilio remontas. (2016 m. Vasario 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-remontas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:14