Automobilio važiuoklės techninė priežiūra kursinis


Transporto kursinis darbas. Galinės važiuoklės konstrukcinių elementų ir eksploatacinių salygų analizė. Gedimų tikimybė.


Automobilių transportas šiais laikais vystosi labia sparčiai. Esant didelei pervežimų apimčiai, automobilių parkas turi būti techniškai tvarkingas. Automobiliui dirbant jo detalės išdyla, atsiranda įvairūs gedimai, pablogėja automobilių eksploatacinės savybės. Per tam tikrą laiką automobilio techninė būklė pasiekia tokią ribą, nuo kurios sutrinka jo darbingumas. Ilgą laiką eksploatuojant automobilį vyksta trintis, dėl trinties detalių matmenys laipsniškai kinta. Paprastai kinta darbinių paviršių forma ir būklė. Svarbu laiku surasti ir pašalinti gedimus, kad jie netaptų avariniais. Todėl toliau eksploatuoti automobilio nebegalima arba ekonomiškai netikslinga, norint automobilį sėkmingai eksploatuoti toliau jį tenka remontuoti.

Remonto metu automobilis (agregatai) išardomi, pakeičiamos arba remontuojamos bet kurios jo detalės, išskyrus bazines, surenkamos, išbandomos ir sureguliuojamos.

Kad automobilis mažiau gestų ir jį remontuoti reiktų rečiau jam būtina laiku atlikti techninę priežiūrą. Visų sudėtingų fizinių ir cheminių procesų padarinių, tokių kaip dilimas, įvairių medžiagų senėjimas, metalo nuovargis ir kitų, visiškai pašalinti neįmanoma. Tačiau kontroliuoti jų intencyvumą ir pasekmes galima nustatytu, tinkamu laiku atliekant techninės priežiūros darbus. Kuo anksčiau bus diagnozuotas automobilio gedimas, sistemose vykstantys žalingi procesai, tuo automobilis ilgiau, patikimiau ir saugiau bus naudojamas.

Kursinio darbo tema - pasirinkta automobilio Mercedes-Benz E220 galinės pakabos sistema, o automobilio gedimas - pašalinis garsas galinėje pakaboje.

DARBO TIKSLAS: Įgyti įgūdžių automobilių techninės priežiūros, diagnostikos ir remonto technologijose. Spręsti teorines, taikomojo pobūdžio ar praktines problemos. Ugdyti analitinio darbo įgūdžius.

Išnagrinėti sistemos konstrukcinius elementus, apskaičiuoti sistemos gedimų tikimybę.

Apžvelgti sistemos techninę priežiūrą ir einamąjį remontą.

Sudaryti automobilio gedimo diagnozavimo ir remonto schemas, parinkti tinkamą įrangą ir įrankius gedimui pašalinti.

Sudaryti sistemos techninės priežiūros, diagnostikos ir remonto technines korteles.

Nubraižyti mazgo brėžinį “AutoCad” programa.

Esant visokiems darbo rėžimams, automobilio galinė važiuoklė turi atlaikyti dideles apkrovas. Yra išskiriami du galinių pakabų tipai tai: Priklausoma ir nepriklausoma pakaba. Priklausoma pakaba tai kai abiejų galinių ratų judėjimas priklauso vienas nuo kito. Nepriklausomoje pakaboje, kuri yra sumontuota šiame Mercedes-Benz automobilyje, kiekvieno iš galinių ratų judėjimas yra nepriklausomas vienas nuo kito.

Rato stebulės skirta sujungti kėbulą su stabdžių sistema bei ratlankiu ir padanga, taip pat stebulėje montuojamas rato guolis, kuris palengvina automobilio riedėjimą. Prie galinės rato stebulės jungiasi traukės kurios sujungia stebulę su automobilio kėbulu. Prie stebulės yra tvirtinimai, kuriais montuojama stabdžių sistema, vidurinėje dalyja presuojamas guolis, o prie guolio tvirtinamas stabdžių diskas su ratu ir padanga.

Galinės pakabos traukių sistema dar kitaip vadinama daugiasvirte pakaba. Mercedes-Benz E220 automobilyje šią pakabą sudaro keturios atramos traukės, stabilizatoriaus traukė ir svirtis. Šios traukės bei svirtys jungia automobilio skersinę siją su rato stebule. Traukių pagalba reguliuojamas galinių ratų išvirtimas ir suvedimas.

Sailenbloko guma atšoka nuo metalinio paviršiaus;

Kintant automobilio greičiui juntamas didejantis garsas iš pakabos

1. 3. 5 Virpesių slopintuvai- Amortizatoriai

Konstrukcijos arba mašinos patikimumą lengviau skaičiuoti, suskaldant ją į elementus kurių patikimumą mes jau žinome. Ši schema vadinama struktūrine. Sistema sudaryta iš nuoseklių ir lygiagrečių elementų. Schemoje elementai tarpusavyje gali būti sujungti nuosekliai ir lygiagrečiai, kai sugenda vienas iš nuoseklių mazgų sugenda ir visa sistema, o lygiagrečių sistemų gedimas, neįtakoja visos sistemos gedimo. Nuosekli sistema dar kitaip vadinama nerezervuotoji, o lygiagreti rezervuotoji. Mazgų išdėstymas struktūrinėje schemoje nepriklauso nuo to kaip mazgai sujungti realioje automobilio sistemoje.

1 – Skersinė sija, 2 – Pakabos traukės 3 – Rato stebulė, 4 – Amortizatorius, 5 – Stabilizatorius,6 – Rato guolis, 7 – Stabilizatoriaus traukė.

1. 6. Technologijų apžvalga, kurių pagalba atliekama automobilio Mercedes-Benz E220 galinės važiuoklės TP ir ER

Tikslų pakabos remonto intervalą galima rasti informacinėse duomenų bazėse pvz., „autodata“. Dažnai Lietuvoje automobilių savininkai remontuoja važiuokle tik pradėjus alyvos keitimo intervalą galima rasti informacinėse duomenų bazėse, pvz., „Autodata“.

2. 2. Automobilio Mercedes-Benz E220 remonto proceso analizė, pagal nustatytą poreikį, pateikiant algoritmus ir detalią analizę

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 28 puslapiai (4100 žodžių)
  • Kolegija
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 447 KB
  • Automobilio važiuoklės techninė priežiūra kursinis
    10 - 5 balsai (-ų)
Automobilio važiuoklės techninė priežiūra kursinis. (2015 m. Lapkričio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilio-vaziuokles-technine-prieziura-kursinis.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:15