Automobilių apšvietimo sistema


Mechanikos referatas. Žibintų konstrukcija. Tolimajam kelio apšvietimui naudojami visi šviesos šaltinio spinduliai (atspindėti ir tiesiog spindintys). Kelias apšviečiamas dviem arba keturiais žibintais. Reflektorius. Šviesos sklaidytuvas. Lempa (šviesos šaltinis). Reflektoriaus atspindintis paviršius padengtas poliruotu aliuminiu. Priekiniai ir galiniai rūko žibintai ir atbulinės eigos žibintas. Automobiliuose gali būti du baltos arba šviesiai geltonos spalvos rūko žibintai. Turi būti baltos šviesos. Automatiškai įsijungti nuo pavarų svirties. Neakinti kitų vairuotojų. Priešrūkiniai žibintai, palyginti su kelio apšvietimo žibintais, skiriasi šviesos srauto sklaidymu ir paprastesne sandara. Atbulinės eigos žibintas atlieka dvi funkcijas apšvietimo ir signalizavimo. Europos normos nustato valstybinio numerio apšvietimo ribas. Ksenono lempa – tai dujų išlydžio kolba, kurios viduje yra inertinių dujų, tarp kurių yra ir ksenonas, mišinys. Ksenono išlydžio žibintų privalumai. Ksenono išlydžio žibintai daug geriau apšviečia kelią. Ksenono išlydžio žibintų šviesa yra gerokai kokybiškesnė. Ksenono išlydžio lemputės yra daugiau kaip šešis kartus ilgaamžiškesnės už halogenines lemputes, todėl šių lempučių nereikia dažnai keisti. Ksenono išlydžio lemputė naudoja tik 35 W elektros energijos, o halogeninė – 55 W. Ksenono išlydžio lempos atrodo gražiau nei halogeninės. Ksenono išlydžio lempų tipai atitinka visas halogenines lemputes HI, H3, H4, H7, 9004, 9005. Su ksenono išlydžio lempų skleidžiama šviesa automobilis tampa saugesnis aplinkai, nes mažesnis energijos vartojimas sumažina kuro sąnaudas. Ksenono išlydžio žibintų trūkumai. Ksenono išlydžio žibintai yra daug brangesni už halogeninius. Ksenono išlydžio žibintuose papildomai dedama konverteris, aukštosios įtampos generatoriai. Ksenono išlydžio lempų spindulį yra sunkiau sureguliuoti, kad šviesos neakintų priešais važiuojančių vairuotojų (tačiau ir ši problema beveik išspręsta sukurta elektroninė sistema, kuri specialiais prietaisais seka, ar „Užsirietusi automobilio nosis“, ar ne. Montuojant ne gamykloje, yra tikimybė, kad ksenoniniai žibintai bus nesureguliuoti arba naudojimo trukmė bus trumpa. Bi-ksenonai – tai tokios ksenono lemputės, kurios atitinka H4 standartines lemputes, t. Ksenono išlydžio lemputės yra sukurtos specialiai pakeisti įprastines halogenines lemputes.


Tolimajam kelio apšvietimui naudojami visi šviesos šaltinio spinduliai (atspindėti ir tiesiog spindintys). Šviesos srautas čia žymiai didesnis. Jis akina priešais važiuojančiuosius. Jei galimas akinimas tolimąsias kelio šviesas būtina išjungti. Šviesos srauto sklaidytuvas turi koncentruoti spindulius kelyje.

Kelias apšviečiamas dviem arba keturiais žibintais. Esant keturių žibintų sistemai, tolimam apšvietimui naudojami visi artimam du žibintai. Žibintų šviesos srauto kryptis priklauso nuo automobilio apkrovimo ir pakabos elastingumo. Kelio apšvietimo žibintas turi korpusą, reflektorių, šviesos sklaidytuvą, lempą, lempos laikiklį, šviesos srauto reguliavimo įtaisą, šviesos srauto reguliavimo įtaisą nuo automobilio apkrovimo, tvirtinimo, apdailos ir sandarinimo detales. Svarbiausios dalys yra:

Reflektoriaus atspindintis paviršius padengtas poliruotu aliuminiu. Šis metalas labiausiai atspindi šviesą (85 ··· 95 %). Nikelis, chromas ir kiti – mažiau. Reflektoriaus paviršių būtina saugoti nuo drėgmės ir dulkių. Šviesos sklaidytuvas turi tiksliai nukreipti šviesą į kelią ir šalikeles, neleisti horizontalių bei aukštyn kylančių spindulių, kai įjungtas artimasis kelio apšvietimas. Pagrindinis šviesos šaltinio (lempos) elementas yra volframinė vielelė. Ji įkaitinama iki 2300 ···2800 oC. Kad neveiktų oksidacijos procesas, volframinė vielelė yra vakuume arba inertinėse dujose (argono – Ar ir azoto – N arba kriptono – Kr ir ksenono –Xe).Kai lempos kolba inertinių dujų šviesos efektyvumas siekia 14 ··· 18 lm / W. Halogeninėse lempose volframo vielelės temperatūra siekia 2700···2800 oC. Mažoje šių lempų kvarcinio stiklo kolboje, be inertinių dujų,

Didžiausias dėmesys skiriamas automobilio kelio apšvietimo šviesos įrenginiams. Naudojant artimąjį kelio apšvietimą būtina visiškai valdyti šviesos spindulius ir jų srautą. Kitu atveju neišvengiamas priešais važiuojančiųjų akinimas. Valdyti galima tik lygiagrečius šviesos spindulius. Šviesos šaltinio skleidžiami spinduliai nėra lygiagretūs, nes sklinda iš centro.

  • Mechanika Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 10 puslapių (1536 žodžiai)
  • Mokykla
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 355 KB
  • Automobilių apšvietimo sistema
    10 - 5 balsai (-ų)
Automobilių apšvietimo sistema. (2015 m. Gegužės 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-apsvietimo-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 16:36