Automobilių dinamika paruoštukė


Transporto konspektas.


Rato, padangos savybės- yra ta, kad palyginti lengvai juda (rieda) sukimosi plokstumos kryptimi ir sunkiai juda (slysta) skersine kryptimi.

Apkraunamą ratą tik statmena keliui ratą pz, padangos sieneles veikia kaip atramos, todel jega pz kontakte pasiskirsto netolygiai, bet simetriskai vertikalios asies einancios per rato centra atzvelgiu. Kelio reakcija, kaip visu kontaktui isskirstytu jegu suma lygi Rz=Pz, eina per geometrini kontakto centra k ir per rato centrus O1, O2. Nustatyta, kad vidutinis lyginamasis padangos spaudimas taikomas padangos profilio plocio vienetui, lengviesiems automobiliams yra nuo 10 iki 20 kN/m, o sunkvezimiams nuo 20 iki 200kN/m

Laisvasis spindulys arba maksimalus u ir neapkrauto rato spindulys. Sio spindulio dydis priklauso nuo rato geometriniu ismatavimu ir oro slegio padangose.

Statinis rato spindulys- tai minimalus atstumas nuo rato apkrauto vertikalia jega iki horizantalios kelio plokstumos. Sis spindulys priklauso nuo oro slegio iki vertikalios apkrovos

Rato riedejimo spindulys- tai riedancio ir apkrauto vertikalia ir apskritimine jegomis rato spindulys.

-Ratas remdamasis i kelia kontakto zonoje deformuojasi pats ir deformuoja kelia.

Veikiant normaliniams ir tangentiniasm itempiams in ir tau, kelio danga deformuojasi, periodiskai apkraunant kelio danga siais itempiais, joje atsiranda tangentines ir normalines deformacijos.

Kibumo jegos- rato slydimui priesinasi trinties jegos tarp rato ir kelio, kontakto zonoje.

Kibumo jega T, kaip ir trinties jega apytisliai proporcinga statmenai reakcijai Rz

Siuo atveju kibumo koeficiento prasme ir skaitmeninis didumas sutampa su trinties koeficientu.

Kai ratas yra stumiamas, t.y. rieda jegos pz deformuotą ratą apkrauname dar horizontalia jega px traukos jega, padangos ir kelio kontakte del trinties atsiras horizontalios, bet priesingos jegai px krypties reakcijos. Siu jegu suma Rx pradeta kontakto centre k vadinama tangentine kelio reakcija (Rx=px). Kai jega px didesne uz pasipriesinima ratui riedeti ratas juda greiciui V, padanga kontakte tampa deformuojama ir is dalies slidineja, tai sukelia histerezes (vidines trinties padangoje) ir slydimo trinties nuostolius. Del to kelio reakcija Rz, dar pasistumia judejimo krypties atstumu H.

Didejant santykiniam slydimo koeficientui gamaX isilginis sukibimo koeficientas fix dideja beveik tiesiskai, sioje srityje nuo 0iki01 praslydimas yra nedidelis, automobilio stabilumui dideles itakos neturi, santykiniam slydimui pasiekus 0,1 ; 0,2 reiksmes gaunamas maksimalus sukibimo koeficientas, toliau didejant santykiniam isilginiam slydimui, sukibimo koeficientas pradeda mazeti.

Padanga generuoja isilgine ir skersine kontaktine jega del slydimo, kuri skatina deformacija.

  • Transportas Konspektai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Erikas
  • 30 puslapių (2438 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto konspektai
  • Microsoft Word 13888 KB
  • Automobilių dinamika paruoštukė
    10 - 1 balsai (-ų)
Automobilių dinamika paruoštukė. (2017 m. Sausio 12 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-dinamika-paruostuke.html Peržiūrėta 2017 m. Rugsėjo 22 d. 05:33