Automobilių elektroninės valdymo sistemos


Transporto referatas.

Įvadas. Istorija. Bendrosios žinios. Klasikinė baterinė (kontaktinė) uždegimo sistema. Uždegimo sistemos sandara ir veikimo principas. Uždegimo sistemos veikimas. Pagrindiniai uždegimo sistemos elementai. Pramušimo įtampa Už. Elektroninės baterinės uždegimo sistemos. Tranzistorinės uždegimo sistemos. Mikroprocesorinė uždegimo sistema. Detonacijos reguliavimas. Išvados. Literatūra.


Šiuolaikiniuose benzininiuose ir dujiniuose varikliuose degusis mišinys uždegamas elektros kibirkštimi, atsirandančia tarp uždegamosios žvakės elektrodų vykstant aukštosios įtampos išlydžui. Kad mišinys užsiliepsnotų ir laiku sudegtu, kibirkštis privalo turėti pakankamą energiją ir reikiamu momentu šokti tarp žvakės elektrodų. Įtampa, kurios reikia tarpui tarp žvakės elektrodų pramušti, vadinama pramušimo įtampa. Pramušimo įtampa didėja, didėjant dujų slėgiui cilindre ir tarpeliui tarp žvakės elektrodų, taip pat mažėjant elektrodų temperatūrai.

Oto variklio uždegimą sudaro sistemą sudaro:

Paprasti arba išskirstytų parametrų aukštosios įtampos laidai (jų gali ir nebūti).

Pagal šių įrenginių tipus uždegimo sistemos gali būti magnetinės ir baterinės su daugybe konstrukcijos ir schemos modifikacijų, tokių, kaipbaterinės su mechaniniu pertraukikliu, kontaktinės tranzistorinės, bekontaktės tranzistorinės ir tiristorinės.

Magnetinės uždegimo sistemos veikia be akumuliatorinės baterijos. Energiją joms tiekia veikiantis variklis ir vidinis elektros generatorius. Generatoriui reikalinga energija suteikiama įsukant jį virvute. Šis metodas naudojamas mažuose motocikluose, valtyse, stacionariuose varikliuose.

Dažniausiai Oto variklyje naudojama degimo kamera su viena žvake, o uždegimo sistema generuoja tik vieną kibirkštį – iškrovą. Dėl sistemos sudėtingumo kameros, turinčios dvi žvakes, naudojamos rečiau, nors pastaruoju būdu pagerėja degimo procesas.

Generuoti pakankamo dydžio pramušimo įtampą (Už) tarpeliui tarp žvakės elektrodų pramušti.

Kad stabiliai veiktų uždegimo sistema, išgauti pakankamos energijos kibirkštį (E).

Įjungus uždegimo jungiklį, jeigu pertraukiklio kontaktai yra sujungti, pirminė grandinė užsidaro ir ja teka srovė. Srovė įmagnetina ritę. Kai besisukantis pertraukiklio kumštelis atjungia kontaktus, pirminė grandinė nutrūksta. Todėl srovė ir ritės įmagnetinimas išnyksta. Nykstantis magnetinis laukas perveria abi uždegimo ritės apvijas ir, proporcingai vijų skaičiui jose, indukuoja elektrovaros jėgą. Kadangi antrinėje apvijoje vijų daugiau, joje indukuota elektrovaros jėga siekia iki 15-20 kV. Veikiant aukštajai įtampai, antrinėje grandinėje atsiranda srovė, kurios sukelta kibirkštis tarp žvakės elektrodų uždega variklio cilindre suslėgtą mišinį. Antrinė įtampa yra aukštesnė tada, kai ritė stipriau įmagnetinta ir kai magnetinis laukas, atsijungus kontaktams, per trumpesnį laiką išnyksta. Ritės įmagnetinimas priklauso nuo srovės stiprumo pirminėje grandinėje. Srovė susilpnėja, ir antrinė įtampa nukrinta tada, kai padidėja pirminės grandinės varža arba sumažėja akumuliatorių baterijos įtampa. Varža padidėja apdegus pertraukiklio kontaktams, o įtampa sumažėja įjungus starterį. Pirminėje grandinėje srovė pasiekia didžiausia reikšmę maždaug tik per dvi šimtąsias sekundės dalis. Todėl kai greičiau sukasi variklio alkūninis velenas, kai daugiau cilindrų ir kai tarp pertraukiklio kontaktų sureguliuotas didesnis tarpas, pirminėje grandinėje sumažėja srovė ir antrinė įtampa.

  • Transportas Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (2088 žodžiai)
  • Universitetas
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 1008 KB
  • Automobilių elektroninės valdymo sistemos
    10 - 5 balsai (-ų)
Automobilių elektroninės valdymo sistemos. (2016 m. Balandžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-elektronines-valdymo-sistemos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 18:39