Automobilių kelių inžinerija 2


Keliu dangos tiesimo ir ju prieziuros technologijos. Sąmata pavyzdys. Sąmatos pavyzdys. Zemes sankasos irengimo technologine kortele. Vidaus varikliu inzinerija. Keliu inzinerija konspektas. Referatas apie keliu inzinerija. Keliu dangos tiesimo ir ju prieziuros technologijos egzaminas. Detalioji diagnostika kursinis darbas. Medziagu poreikis keliu tiesimui.

Transporto kursinis darbas. Kelio juosta – žemės juosta, kurioje yra nutiestas arba tiesiamas kelias. Projektuoju II kategorijos kelią, kurio minimalus kelio juostos plotis yra 28 m. Aiškinamasis raštas. Kelio juostos paruošimas. Dirvožemio pašalinimas. Žemės sankasos įrengimas. Apsauginio šalčiui atsparaus pagrindo sluoksnio įrengimas. Viršutinio asfaltbetonio dangos sluoksnio įrengimas. Suvestinis darbų kiekių žiniaraštis. Kelio tiesimo darbų lokalinės sąmatos (detali forma),medžiagų ir mechanizmų poreikio žiniaraščių sudarymas. Mechanizmų grandies žemės sankasai įrengti sudarymas. Lokalinė sąmata. Medžiagų poreikio žiniaraštis. Mechanizmų poreikio žiniaraštis. Žemės sankasos įrengimo technologinė kortelė. Apatinio asfaltbetonio dangos sluoksnio įrengimo technologinės kortelės sudarymas. Kalendorinio kelio tiesimo darbų atlikimo grafiko sudarymas. Darbų vykdymo grafikas. Kelio tiesimo darbų atlikimo grafikas.


Sudarau kelio tiesimo darbų lokalinę sąmatą, medžiagų ir mechanizmų poreikio žiniaraščius.

Remdamasis skaičiavimais sudarau darbu trukmės lentelę ir pagal gautus duomenis nubraižau kalendorinį darbų grafiką.

Pirmi darbai tai paruošiamieji darbai: kelio juostos nužymėjimas ir kliūčių pašalinimas,tai yra medžių ir krūmų išpjovimas.Mano projektuojamame kelyje medžių ir krūmų pasitaikė labai mažai.Atlikus parengiamuosius darbus rangovas ar subrangovas turi nusistatyti esamų vamzdynų, kabelių ir drenažų vietas.

Humusingas dirvožemis pašalinamas perstumiant ji buldozeriu iki 70 m, kiekis 23592m3 (6,32 km ilgio ruože). Buldozeris padaro krūvas kas 70 m ir dalį dirvožemį išvežu autosavivarčiais (15t) į sandėliavimo vietą, esančią už 1,5 km, pakraunant ekskavatoriumi. Baigus pagrindinius kelio juostos paruošimo darbus, dalį dirvožemio panaudoju šlaitų įrengimui. Šlaitus padengiu 0,10 m dirvožemio sluoksniu taip pat jie sustiprinami apsodinant žole.

Žemės sankasos sutankinimo rodiklis DPr, % turi būti ne mažesnis kaip 97% priklausomai nuo grunto stambumo ir sluoksnio storio.

3. vietinės reikšmės keliuose – smėlis SB, SG arba SP grupių.

b) 1 papunktyje nurodytuose mišiniuose grūdelių, didesnių kaip 2 mm, ne daugiau kaip 75 % mišinio masės;

c) 1 ir 2 papunkčiuose nurodytuose mišiniuose grūdelių, didesnių kaip 16 mm, ne daugiau kaip 40 % mišinio masės;

d) smulkesnių kaip 0,063 mm dalelių gali būti iki 7 % mišinio masės.

Filtracijos koeficientas turi būti ne mažesnis kaip: 2,0 m/d – II–IV kategorijų keliuose;

Viršutinius ir apatinius dangos sluoksnius leidžiama kloti esant vidutinei oro temperatūrai ne žemesnei kaip +5oC.

Kiekvieno bitumo tinkamumą asfaltbetonio mišinių gamybai apsprendžia kokybės kontrolės bandymai, kurių metu nustatoma penetracija, minkštėjimo temperatūra ir pan.

Į klotuvą pakrauto mišinio temperatūra turi būti 130-175oC, priklausomai nuo kelio kategorijos.

Paklotai dangai taikomas lygumo reikalavimas, t.y. didžiausias plyšys po 4 cm ilgio liniuote tiek išilgine, tiek skersine kryptimi turi būti ≤6mm.

Kadangi pagal sudėtingumą kasant gruntas yra III kategorijos, tai grunto pervežimui naudoju autosavivarčius, o paskleidimui naudoju buldozerį.

Kadangi 1m3 grunto sveria 1.95 t, tai 1 sunkvežimis gali pervežti 15/1.95=7.692 . Parenku sunkvežimius, kurie per pamaina galėtų pervežtų: .

Sudarau viršutiniam asfaltbetonio dangos sluoksniui technologinę kortelę. Dangos sluoksnio storis - 4 cm, o plotis – 9,00 m.

treiso = tprikr. + tkelio + tiškrov. + ttušč. = 0,05 + 0,5 + 0,19 + 0,5 = 1,24 val.

ttušč. – grįžimo atgal tuščiomis, priimu toki pat laika, kaip ir atvežimo laiką, tai yra 0,5 val.

Kadangi vienas ekskavatorius užtruktų 246 pamainas, todėl priimu, kad dirbs 4 ekskavatoriai. Tuomet žemės darbus atliks per:

Apskaičiuoju koks kiekis sodrinto žvyro ir dolomitinės skaldos bus reikalingas pagrindo (0.30 m aukštis) įrengimui.

Pagrindinį mechanizmą priimu ekskavatorių su 0.65 m3 talpos kaušu, kuris kraus į sunkvežimius dolomitinę skaldą.

Kadangi vienas ekskavatorius užtruktų 54 pamainas, todėl priimu, kad dirbs 3 ekskavatoriai. Tuomet žemės darbus atliks per:

Automobilių kelių inžinerija 2. (2010 m. Kovo 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-keliu-inzinerija-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 17:51