Automobilių kelių ir terminalų projektavimas


Transporto kursinis darbas. Automobilių kelių ir terminalų projektavimas. Transporto sistemos kursinis projektas. Įvadas. Automobilių transporto keliai. Automobilių transporto kelių tinklas Lietuvoje, jo komponentai. Kelio dangos ir jų konstrukcija. Tiltai. Eismo saugumo priemonės. Kelio ženklai. Kelių atitvarai. Kelių apšvietimas. Šviesos signalizacija keliuose. Kelių transporto terminalai. Krovinių vežimo centrai. A tipo mutinės sandėliai. Importo ir eksporto terminalas. Pagrindinių importo ir eksporto terminalų Lietuvoje analizė. Terminalų išdėstymo vietos pasirinkimas. Išvados. Literatūra.


Automobilių kelių dangų klasifikavimas. Dangos klasifikuojamos atsižvelgiant įkonstrukcijos stiprį, standumą (arba mechanines savybes), vietinių medžiagų naudojimą ir kt.

Pagal maitinimo pobūdį upės skiriamos į keturias kategorijas: I ( ištisus metus maitinamos lietaus vandeniu upės; potvyniai jose pasireiškia po intensyvių lietų šių upių baseinuose; II ( upės, ištisus metus maitinamos tirpstančio sniego vandeniu; potvynius upėse sukelia pavasario polaidžiai; III ( upės, maitinamos kalnuose tirpstančių ledy-nų vandenimis; IV ( kombinuotojo (mišraus) maitinimo upės, kuriose potvynius sukelia polaidžio ir liūčių vandenys.

2) Keletas didesnių potvynių pavasarį ir vasarą, kai būna daug kritulių arba intensyviai tirpsta sniegas kalnuose;

3) Sausmečio lygis ( žemiausias vandens lygis, kai tekančio vandens debitas būna pats mažiausias;

4) Rudens lygis, kai upės vandens lygis kyla, pradėjus intensyviai lyti ir sulėtėjus garavimui. Šio periodo pabaigoje šiauriniuose ir rytiniuose rajonuose upės užšąla;

Vandens lygio svyravimai stebimi ir registruojami hidrometrinėse stotyse ir braižomi jų kitimo grafikai.

Projektuojant tiltus, jų atramas bei nustatant angą, svarbu žinoti būdingus vandens lygius ir jų kitimo pobūdį. Skaičiuojant tilto ar jo prieigų dambų aukštį, reikia žinoti aukščiausią ir žemiausią upės vandens lygius. Ledonešio lygį reikia žinoti projektuojant tiltų atra-mas, lytlaužas bei nustatant tilto angos perdangos apačios altitudę, o sausmečio lygį ( sudarant tilto statybos darbų organizavimo projektą.

Kad ir kokia kaupiklio sistema būtų taikoma, svarbu, kad būtų numatyta pakankamai ploto rūšiuoti, gerai apšviesti, kad vyktų greitas, nenutrūkstamas darbas, kad būtų užtikrinta darbų sauga tamsiu paros metu.

3-iasis funkcinis aspektas būdingas centrams tik su svarbiausiais komponentais su neaukštu funkcijų lygiu, su palyginti nedidelių apimčių krovinių vežimais. Šiuo lygiu į krovinių vežimų centrų tinklą gali integruotis kitos materialiojo paskirstymo formos.

1) techninė įranga, kurios reikia terminale laikomoms prekėms perkrauti, tvarkyti, prižiūrėti;

2) reikiamos terminalo teritorijos apsaugos priemonės, užtikrinančios patikimą terminalų ir juose laikomų prekių apsaugą;

3) viena arba kelios Muitinės departamento nustatytus reikalavimus atitinkančios prekių muitinio tikrinimo vietos.

UAB „VINGĖS TERMINALAS“. Šiuo metu turi A tipo muitinės sandėlius bei importo ir eksporto terminalą tvarkyti kroviniams: gabenamus autotransportu – 14 100 m2; gabenamus geležinkelio transportu – 1 500 m2.

A tipo muitinės sandėliai, importo ir eksporto terminalas gali priimti ir negabaritinius krovinius, juos iškrauti, perkrauti, sandėliuoti. Yra 10 t tiltiniai kranai šiems veiksmams atlikti. Sandėlio ir terminalo teritorija aptverta, įdiegta šiuolaikiška vaizdo sistema, apsauga visą parą. Sandėlio duomenys: sandėlio grindų plotas – 10 600 m2, visas plotas apšildomas (ne mažiau kaip 10°C), stelažų sistemos padėklams 2 000 m2, atvira muitinės sandėlio aikštelė 9 700 m2, administracinių patalpų plotas 1 500 m2, 70 krovininių automobilių saugojimo aikštelė.

Atliekamos krovinių sandėliavimo, laikino saugojimo, krovinių parengimo transportuoti, krovos darbų paslaugos, svėrimo, prekybinių sandorių įforminimo ir kitos krovinių tvarkymo paslaugos.

Krovos darbai atliekami naudojantis elektriniais krautuvais, vežimėliais, kurie yra skirti kroviniams pervežti ir kita būtiniausia įranga krovinių tvarkymo paslaugos kokybei gerinti (pakavimo įranga, krovinių žymėjimas BAR kodais).

UAB „Autoverslas“ turi paprastus A tipo muitinės sandėlius, importo ir eksporto terminalą, užimančius bendrą 10 000 m2 plotą, krovinių saugojimo aikšteles ir specializuotą aikštelę saugoti 2 000 lengvųjų automobilių ir vilkikų, kurios kartu užima bendrą 2,7 ha plotą. Iki pat sandėlių nutiesta geležinkelio atšaka.

Automobilių kelių ir terminalų projektavimas. (2014 m. Balandžio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-keliu-ir-terminalu-projektavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:23