Automobilių kelių tarnavimo trukmė


Kelio dangu klasifikacija. Automobiliu keliu dangu. Automobiliu keliu konstrukcijos, ju klasifikacija. Viršutinis dėvėjimosi sluoksnis. Automobilių pervežimas referatas. Kelių dangų tarnavimas. Automobiliu pervezimas kursinis. Lengvųjų automobilių tarnavimo trukmė. Automobiliu gabenimas referatas. Automobiliu kelio dangos sluoksniai ir dangu klasifikavimas.

Transporto referatas. Automobilių kelių dangų ypatybės. Dangų konstrukcija. Dangų klasifikavimas. Kelių priežiūros ir remonto darbų klasifikacija. Kelių priežiūros ir remonto darbų sistema. Aplinkos veiksnių įtaka keliui.


Danga vadinama sustiprinta kelio važiuojamoji dalis, įrengta ant žemės sankasos iš vieno ar kelių įvairaus atsparumo medžiagų sluoksnių. Automobilių kelių dangoekonomiškos, Dangų kaina ir išlaidos kelio eksploatacijai ir transportui turi būti kiek galimvisa tai priklauso nuo pasirinktos dangos tipo bei jos konstrukcijos, eismo intensyvumo ir greičio, kelio reikšmės liaudės ūkiui, vietinių statybinių ir kt. Svarbiausios dangos ypatybės yra stiprumas ir lygumas.

Jeigu danga nepakankamai stipri, joje atsiranda vėžės ir pralaužos, žymiai padidėja pasipriešinimas riedėjimui arba ji pasidaro visiškai nebepravažiuojama. Važiuojant nelygia danga, nuo smūgių genda ne tik automobiliai, bet ir danga, o taip pat nuo to kenčia keleiviai ir pervežami kroviniai. Tad dangą reikia padaryti tokią stiprią, kad joje neatsirastų nei vėžių, nei pralaužų.

Kai kurių dangų stiprumas ir lygumas būna nevienodi atskirais metų laikais. Pavyzdžiui , dangos, kurioms buvo panaudotos nesustiprintas gruntas, pakankamai tvirtos ir lygios viršutinis dangos sluoksnis, arba danga, gali būti dviejų sluoksnių – viršutinio(dėvėjimosi) ir pagrindinio. Viršutinį sluoksnį tiesiogiai veikia horizontalios ir vertikalios dinaminės bei statinės eismo jėgos, o taip pat atmosferiniai veiksniai. Todėl jis turi būti įrengtas iš kietų, netrapių, dilimui atsparių medžiagų. Žemesnių kategorijų keliuose šis sluoksnis gali būti daromas iš mažai rišlių medžiagų (smėlio, žvyro), kurios apsaugo giliau esančius sluoksnius nuo tiesioginio ratų veikimo. Nuo viršutinio(dėvėjimosi) sluoksnio priklauso važiuojamosios dalies eksploatacinės savybės: lygumas, ratų sukibimas su danga, pasipriešinimas riedėjimui. Ilgainiui šis sluoksnis nudyla ir jį vėl reikia atnaujinti. Kai kurioms dangoms dėvėjimosi sluoksnis yra nebūtinas, pavyzdžiui, grindiniams, kurie nuo važiuojančių automobilių ratų nežymiai tedyla.

Pagrindinį dangos sluoksnį daugiausia veikia vertikalios jėgos, kurios perduodamos iš viršutinio sluoksnio, todėl šis sluoksnis turi būti pakankamai atsparus šioms jėgoms. Kadangi pagrindinio sluoksnio automobilių ratai tiesiogiai neveikia, tai jį galima daryti iš mažiau atsparių dilimui medžiagų. Atsižvelgiant į dangos konstrukciją, naudojamas medžiagas bei įrengimo būdą, pagrindinis sluoksnis gali būti iš vieno ar iš kelių atskirų sluoksnių.

Dangos pagrindas yra sluoksnis, kuris turi atlaikyti eismo ir viršutinio sluoksnio apkrovą ir ją paskirstyti didesniame plote.

  • Transportas Referatai
  • 2011 m.
  • 15 puslapių (3771 žodis)
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 240 KB
  • Automobilių kelių tarnavimo trukmė
    10 - 1 balsai (-ų)
Automobilių kelių tarnavimo trukmė. (2011 m. Kovo 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-keliu-tarnavimo-trukme.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 02 d. 22:09