Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika kursinis darbas


Transporto kursinis darbas. Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika kursinis darbas.


Serviso paskirtis yra užtikrinti, vilkikų ir savivarčių, techninę priežiūrą ir remontą, palaikyti juos techniškai tvarkingus, garantuoti saugų eksploatavimą, estetišką išvaizdą, patikimumą ir ilgaamžiškumą. Siekiant tai padaryti atliekama planinė techninė priežiūra. Techninės priežiūros atliekamos visiems vilkikams ir savivarčiams nuvažiavusiems nustatytą ridą, nepriklausomai nuo jų būklės.

Techninės priežiūros darbai – tai kompleksas kontrolinių, tvirtinimo, reguliavimo, tepimo darbų, kurių tikslas išsiaiškinti esamus ir galinčius artimiausiu metu atsirasti gedimus, prailginti agregatų tarnavimo laiką, sulėtinti jų dėvėjimąsi. Vilkikų ir savivarčių techninės priežiūros darbų programos, sudarytos pagal gamyklų gamintojų reikalavimus ir skirtos tam, kad vilkikams ir autobusams eksploatacijos metu būtų suteikta visa reikalinga priežiūra su mažiausiomis prastavomis ir išlaidomis. Siekiant sumažinti vilkikų ir savivarčių prastovas ir racionaliau išnaudoti darbuotojų resursus po techninės priežiūros darbų atliekami ir priežiūros metu pastebėtų gedimų ir trūkumų šalinimo darbai.

Kiekvieną šiuolaikinio automobilio sistemą kontroliuoja vienas ar net keli elektroninia valdymo blokai. Techniškai prižiūrėti ir remontuoti tokius automobilius be specialios diagnostikos įrangos praktiškai neįmanoma arba šis procesas yra ilgesnis ir kur kas sudėtingesnis. Automobilio sistemų diagnostiką būtų galima apibūdinti kaip trijų elementų sistemą: automobilis- diagnostikos prietaisas – diagnostikas. Diagnostikos įranga padeda greičiau, tiksliau ir lengviau nustatyti įvairių automobilio sistemų būklę ar gedimus prieš priimant sprendimą, ką toliau reikėtų daryti. Automobilio sistemos yra valdomos elektroninių valdymo blokų, kurie duomenis gauna iš daugybės sistemoje esančių jutiklių, fiksuojančių įvairius sistemos parametrus, pvz. Temperatūrą, slėgį, greitį ir t.t. Todėl tam, kad tokiose sudėtingose sistemose būtų galima lengviau nustatyti gedimus ir naudojamos įvairios diagnostikos sistemos. Tačiau savaime suprantama, kad diagnostikos įranga be specialių žinių turinčio darbuotojo praktiškai yra bevertė, nes tik šių sistemų veikimo tinkamas supratimas padeda teisingai interpretuoti diagnostikos prietaiso pateikiamus duomenis, o tada pašalinti gedimą.

Kursinio darbo tikslas: suprojektuoti ir nubraižyti vilkikų ir savivarčių bendrosios diagnostikos zonos D1 bei suvirinimo skardinimo baro patalpų planus.

Uždaviniai: paskaičiuoti vilkikų ir savivarčių techninės priežiūros gamybinę program bei būsimų patalpų plotą, diagnostiko ir autošaltkalvio, darbo vietų ir postų skaičių, parinkti technologinę įrangą ir inventorių, paskirstyti darbuotojus į darbo vietas pagal specialybes ir kvalifikaciją, užpildyti einamojo remonto maršrutinę kortelę.

Bendrosios diagnostikos zona, tai patalpa autotransporto įmonėje, kurioje transporto priemonėms atliekama pirminė diagnostika. Šioje zonoje turi būti sumontuota tokia technologinė įranga kaip:

Taip pat patalpos turi atitikti priešgaisrinės saugos bei higienos reikalavimus. Priklausomai nuo užimamo ploto tūri būti sumontuotas tam tikras skaičius gaisro gesinimo čiaupų arba autonominė gesinimo sistema, priešgaisrinė ventiliacija. Matomoje vietoje turi kabėti evakuacijos planai.

Suvirinimo skardinimo bare atliekamas visų vilkikų bei savivarčių kėbulų remontas. Jame sumontuota tokia įranga kaip:

tp- laikas reikalingas automobilio pastatymui į postą ir išvažiavimui iš posto. tp= 0,5-1,5 min, priimame tp= 0,5 min.

Kontroliniai ir diagnostikos darbai sudaro svariausią techninės priežiūros darbų grupę. Atskirus akivaizdžiai pasireiškiančius gedimus savininkas gali pastebėti eksploatuodamas automobilį. Tačiau daugelį jų galima nustatyti tik juos diagnozuojant. Atliekant techninę priežiūra, skiriami techninio poveikio darbai, kuriuos privalu atlikti reguliariai po tam tikro nustatyto įdirbio. Jie skirti perspėti apie potencialius gedimus ar sąlygas jiems susidaryti, sumažinti dalių dilimo intensyvumą.

Patikrinti: Oro įsiurbimo sistemos sandarumą (guminių žarnų sandūras, užvaržų stiprumą); Oro filtro užterštumo indikatoriaus veikimą; Variklio sandarumą (alyvos, auš. skysčio nutekėjimus); Eksploatacinių skysčių lygius (alyva, aušinimo skystis, vairo stiprintuvo skystis, langų apiplovimo skystis); Radiatoriaus sekcijų išorinės pusės švarą; Laidų, laikiklių, sujungimų-kontaktų būklę ir tvirtinimą.

Pagal atliktus skaičiavimus bendrosios diagnostikos zonoje D1 darbai bus atliekami viena pamaina, zonoje bus 2 postai, kuriuose dirbs vienas diagnostikas ir vienas auto šaltkalvis. D1 zonoje bus diagnozuojama vilkikų bei savivarčių pakaba, vairo mechanizmas, variklis, stabdžių sistema, pavarų dėžė, kardaninio veleno ir gailinio tilto bei kėbulo ir salono stovis. Taip pat kompiuterinės diagnostikos pagalba, bus nustatomos elektrinės dalies funkcionalumas

Atlikus skaičiavimus suvirinimo skardinimo bare, darbai taip pat bus atliekami vienoje pamainoje, kurioje dirbs vienas suvirintojas skardintojas. Bare bus šalinami vilkikų bei savivarčių kėbulų defektai.

  • Transportas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 40 puslapių (6832 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1137 KB
  • Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika kursinis darbas
    10 - 7 balsai (-ų)
Automobilių techninė priežiūra ir diagnostika kursinis darbas. (2015 m. Birželio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-technine-prieziura-ir-diagnostika-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 00:32