Automobilių techninė priežiūra kursinis darbas


Inžinerijos kursinis darbas.

Automobilių techninė priežiūros periodiškumas. Automobilių techninės priežiūros perijodiskumas. Pagrindiniai automobilio patikimumo rodikliai ir automobilio eksplotavimo periodai. Pagrindiniai automobilio patikimumo rodikliai. Automobilių techninės priežiūros perijodiskumas. Techninės diagnostikos rūšys, metodai, jos tikslai, uždaviniai ir etavai. Benzininio ir dyzelinio variklių kompresijos matavimo kompresometrais technologija. Termostato tiktinimo technologija. Variklio tepalų keitimo technologija. Techninės diagnostikos rūšys, metodai, jos tikslai, uždaviniai ir etavai. Benzininio ir dyzelinio variklių kompresijos matavimo kompresometrais technologija. Kompresijos matavimo technologija. Termostato tikrinimo technologija. Aušinimo sistema. Variklio alyvos keitimo technologija. Variklio alyvos keitin reikalinga įranga. Transmisijos (sankabos, pavarų dėžės, ) pagrindiniai gedimai, gedimų priežastys ir požymiai. Automatinės pavarų dėžės techninės priežiūros ypatumai. Sankaba pagrindiniai gedimai, gedimų priežastys ir požymiai. Mechaninės pavarų dėžės pagrindiniai gedimai, gedimų priežastys ir požymiai. Automatinės pavarų dėžės techninės priežiūros ypatumai, pavarų dėžės pagrindiniai gedimai, gedimų priežastys ir požymiai. Važiuoklės pagrindiniai gedimai, gedimų priežastys ir požymiai. Važiuoklės techninei priežiūrai ir eksploataciniam remontui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga. Vaziuoklės techninei priežiūrai ir eksploataciniam. Įvairių faktorių įtaka automobilio techninei būklei. Vaziuoklės eksploataciniam remontui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga. Vairo, stabždių pagrindiniai gedimai, gedimų priezastys ir pažymiai, gedimų nustatymui ir jų šalinimui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga. Vairo pagrindiniai gedimai, gedimų priezastys ir pažymiai , gedimų nustatymui ir jų šalinimui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga. Gedimų nustatymui ir jų šalinimui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga. Kompiuterinė ratų geometrija. Ratų geometrijos tikrinimo reguliavimo darbai atliekami. Vairo trauklių ir antgalių keitimas. Stabždių pagrindiniai gedimai, gedimų priezastys ir pažymiai, gedimų nustatymui ir jų šalinimui naudojama technologinė ir diagnostinė įranga.


1. Kasdieninę techninę priežiūrą (KP). Pagrindinė kasdieninės techninės priežiūros paskirtis – bendra kontrolė siekiant užtikrinti eismo saugumą, palaikyti gerą automobilio išvaizdą, pripilti degalų, tepalų ir aušinimo skysčio, o tam tikroms transporto rūšims – sanitariškai apdoroti kėbulą. Kasdieninė priežiūra atliekama po automobilio darbo linijoje arba prieš jo atvykimą į liniją. Keisdamiesi linijoje, vairuotojai apžiūri automobilį ir patikrina techninę būklę.

3. Antrą techninę priežiūrą (TP–2). Pagrindinė pirmos ir antros techninės priežiūros paskirtis – sumažinti detalių susidėvėjimo intensyvumą, kontroliniais-diagnostiniais, tepimo, tvirtinimo ir kitais darbais nustatyti gedimus bei lūžimus ir užkirsti jiems kelią. Techninės priežiūros turi užtikrinti nustatytam laikui automobilio mazgų, agregatų, mechanizmų ir sistemų normalų darbą. TP-1 ir TP-2 atliekami automobiliui nuvažiavus tam tikrą atstumą, nustatomą pagal automobilių eksploatavimo sąlygas.

Rudenį ir pavasarį automobiliams turi būti atliekama sezoninė priežiūra. Pagrindinė jos paskirtis – parengti automobilius eksploatuoti šaltu ir šiltu metu laiku. Lietuvone sezoninės darbo priežiūros normatyvai sudaro 20 % TP–2 darbo imlumo ir atliekami TP-2 metu.

1.2 Pagrindiniai automobilio patikimumo rodikliai ir automobilio eksplotavimo periodai

Šiuo metu Lietuvoje tūkstančiui gyventojų tenka per tris šimtus automobilių, iš jų − 80 % lengvųjų. Tik mažai iš 1,78 mln. užregistruotų automobilių atitinka dabartinius tarptautinius standartus. Techniškai netvarkingo automobilio eksploatavimas yra brangus ir pavojingas. Ne laiku ir netinkama techninė priežiūra lemia detalių priešlaikinius gedimus. Naudojantis mašinų patikimumo skaičiavimo metodais, įmanoma nustatyti patikimumo rodiklius ir įvertinti, prognozuoti automobilio techninę būklę. Mašinų ir automobilių patikimumui nustatyti naudojama tikimybių teorija ir matematinė statistika. ES šalyse 47 % naudojamų automobilių yra pagaminti prieš 6 metus ar anksčiau. Lietuvoje tokiais automobiliais važinėja 92 % gyventojų, o 72 % vairuoja senesnes nei 10 metų transporto priemones. Net 86 % latvių važinėja automobiliais, kurie pagaminti daugiau nei prieš 6 metus. Austrijoje ir Airijoje − senesniais nei 6 metų automobiliais naudojasi atitinkamai 25 % ir 31 % gyventojų. Tokio senumo automobiliais važinėja 32 % italų, 44 % britų, 45 % vokiečių ir daugiau nei pusė − 60 % Prancūzijos gyventojų.

1.2.1Pagrindiniai automobilio patikimumo rodikliai

Automobilio patikimumas − tai automobilio savybė atlikti numatytas funkcijas, ilgam išsaugoti eksploatacinius rodiklius. Ši savybė dar vadinama integraline kokybe laike. Į patikimumo sąvoką įeina: negendamumas, ilgaamžiškumas, pataisomumas (tinkamumas techninei priežiūrai ir remontui), išsilaikomumas. Gedimai skirstomi pagal: dažnį, sudėtingumą, konstrukcijos netobulumą, netikėtumą, įtaką automobilio darbo laikui ir t. t. Pagal literatūros duomenis, pirmaisiais automobilio eksploatavimo metais vienas gedimas įvyksta vidutiniškai kas 24 tūkst. km, o septintaisiais − kas 5 tūkst. km. Todėl būtina gerai žinoti gedimų srauto kitimą. Automobilių eksploatacinės savybės priklauso nuo sistemų, agregatų ir mazgų kokybės konkrečiu momentu.

Šiuolaikinis automobilis turi 15−18 tūkst. detalių, iš kurių 7−9 tūkst. keičia savo kokybę. Be to, 3−4 tūkst. detalių darbo laikas trumpesnis nei pačio automobilio. 80−100 detalių turi įtaką automobilio eismo saugumui. Nuo 200−400 (2−3 %) detalių priklauso automobilio patikimumas. Dirbantį automobilį veikia aplinka ir laikas. Jo detalės sąveikauja tarpusavyje, dyla. Tikimybiniai procesai vyksta kintant daugeliui argumentų (veiksnių), kurių dydžiai nežinomi. Turime duomenų sklaidą, o reikšmės vadinamos atsitiktiniais dydžiais. Pagrindiniai automobilių techninės eksploatacijos dėsningumai bėgant laikui yra šie:

1.3 Automobilių techninės priežiūros perijodiskumas

Automobilių techninė priežiūra pagal periodiškumą, atliekamų darbų sąrašą ir imlumą skirstoma į:

2. Termostato tiktinimo technologija. Variklio tepalų keitimo technologija.

Automobilių techninė priežiūra kursinis darbas. (2016 m. Birželio 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-technine-prieziura-kursinis-darbas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 08:07