Automobilių techninio aptarnavimo įmonių Lietuvoje rinkos analizė


Marketingo referatas.

Automobilių techninio aptarnavimo įmonių Lietuvoje rinkos analizė Įvadas. Automobilių techninio aptarnavimo įmonių Lietuvoje rinkos analizė. Rinkos dydis, plėtra. Paslaugų skirstymas naudojant Bostono matricą. Naudota literatūra.


Statistikos departamento duomenimis, 2016 m. pradžioje Lietuvoje visų veikiančių įmonių skaičius buvo toks:

Pradėti verslui yra reikalingi tam tikri leidimai. Taip pat įstatymai ir norminiai aktai reglamentuojantys veiklą ir keliami reikalavimai autoservisui.

Didžiausi konkurentai šiuo metu yra kinai. Nes jie kuria analogiškus automobilius europietiškiems ir amerikietiškiems, tik daug pigesnius. Todėl, kuo toliau tuo sunkiau išeis varžytis su jais.

Ekonominiai veiksniai. Išskirtinas naudotų autodetalių paklausos nors ir nežymus, tačiau didėjimas. Ši verslo šaka nėra apsaugota nuo energijos, paslaugų, produkcijos bei kitų sričių kainų augimo. PVM padidėjimas parodė žymų mokesčių sistemos nepastovumą. Lietuvos rinka yra gan maža. Pastebimas perkamosios galios sumažėjimas, lyginant su laikotarpiu iki krizės. Užklupęs sunkmetis paaštrino darbingo amžiaus žmonių emigracijos problemą, kvalifikuotų specialistų trūkumą bei išvykimą. Norimos bei reikalingos kvalifikacijos darbuotojus įmonės dažniausiai yra priverstos ruošti savo jėgomis.

Masiškai žmonės iškeliauja dirbti į užsienį, kur pragyvenimo lygis žymiai aukštesnis. Nors organizacijoje darbuotojų trūkumo nėra, bet įmonės bandymas plėstis būtų apsunkintas;

Technologiniai veiksniai. Dėmesys mokslo bei technologijų pažangai skiriamas pakankamai didelis, kadangi tik nauji ir pažangūs įrengimai bei prietaisai leidžia pagerinti darbo kokybę bei darbo našumą. Tuo pačiu reikia mažiau aptarnaujančio personalo (t.y. žmogiškojo kapitalo) bei didėja darbo našumas. Nauji prietaisai padeda taupyti gamybines sąnaudas, tokias kaip žaliavas, elektrą ir panašiai. Nėra abejonių, jog tai, labai atsiliepia ir kaštams, kurie sumažėja. Be to, nauji prietaisaii reikalauja kur kas mažiau priežiūros nei senieji, todėl tausojamas žmogiškasis kapitalas.

Apklausos tikslas išsiaiškinti, kuo konkrečiai yra nepatenkinti automobilių savininkai, kai turi reikalų su autoservisais.

Kaip matosi iš diagramos, didžiausią dalį respondentų sudaro 21-25 m. amžiaus žmonės (85,2%). Toliau 26-36 m. (7.4%) ir po vienodai 3.7% sudaro iki 20 m. ir virš 37 m. respondentai.

Sekantis klausimas skamba taip: „Kokį (-ius) automobilį (-ius) vairuojate?“. Čia neredaguotas sąrašas atsakiusiųjų:

Viso atsakymų yra daugiau nei respondentų, nes kaikurie iš jų turėjo daugiau nei vieną automobilį.

Daugiausiai pasirinktas atsakymas buvo „ir taip, ir ne, kartais į servisą, kartais pats”. Tai parodo, kad žmonės stengiasi, kiek gali susitvarkyti patys ir važiuoja į servisą tik esant būtinybei.

Šeštas klausimas: „Kas Jus įtakoja pasirinkti autoservisą, kuriame tvarkysite automobilį?“.

Daugiausiai pasirinktas variantas buvo „draugai“. Turbūt kiekvienas turime draugų, kurie supranta apie automobilius ir gali parekomenduoti vieną ar kitą autoservisą.

15 respondentų atsakė, kad tvarko automobilį kartą į pusmetį, o tai yra daugiau nei pusė visų respondentu.

Pasitenkinimas autoservisų atliktais darbais net 77%, kas yra išties nemažai. Bet kai žmogus patenkintas jis vidutiniškai pasidalina informacija su 3 žmonėmis, o kai nepatenkintas mažiausiai su 10, todėl nieko nuostabaus, kad dažniausiai girdime dejavimus, o realybė yra kiek kitokia.

  • Marketingas Referatai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Donatas
  • 19 puslapių (2706 žodžiai)
  • Kolegija
  • Marketingo referatai
  • Microsoft Word 2378 KB
  • Automobilių techninio aptarnavimo įmonių Lietuvoje rinkos analizė
    10 - 3 balsai (-ų)
Automobilių techninio aptarnavimo įmonių Lietuvoje rinkos analizė. (2017 m. Gegužės 21 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-techninio-aptarnavimo-imoniu-lietuvoje-rinkos-analize.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 24 d. 23:52