Automobilių traukos kontrolės sistema


Mechanikos referatas.

Automobilių traukos kontrolės sistema. Įvadas. Traukos kontrolės sistemos atsiradimas. Elektroninės automobilių saugumo sistemos. ABS (angl. Anti-lock Brake System) sistema. TCS (angl. Traction Control System) / ASR / ASC. Stabilumo kontrolės padedančios vairuoti žiemą. Traukos kontrolės sistemos elektroninė schema. Traukos kontrolės veikimas atsižvelgiant į schemą. Išvados. Naudota literatūra.


Pasaulyje pati populiariausia transporto priemonė yra automobilis. Vis daugiau žmonių perka automobilius, kad palengvintų savo naštą nusigauti iš taško į tašką. To pasekoje, ivyksta vis daugiau eismo įvykių per kuriuos žūsta žmonės ar yra sunkiai sužeidžiami. Todėl, atsirado įvairios saugos sistemos, kurios užtikrina mažesnį avaringumą bei saugesnį važiavimą kelyje. Jau nuo 1959 automobiliuose buvo pradėtos montuoti saugos sistemos, tokios kaip diržai, oro pagalvės ir t.t. Vėliau pradėjo į automobilius dėti tokias stabilumo sistemas kaip TSC,ASR,ASC,ESP,ABS kurios gelbėja automobilį vairuojančiam asmeniui išlikti ant kelio avaringu metu, slidžia kelio danga ar pnš. Visos šios sistemos yra išmėginamos specialiose labaratorijose su tikrais automobiliais, o vietoj realaus vairuotojo yra sodinami manekenai.

Traukos kontrolės sistemos išradėjas buvo Mercedes-Benz, kuris pristatė ją į rinką. 1971m. Buick, GM padalinys pristatė MaxTrac, kuris naudojo ankstesnę kompiuterinę sistemą, galinčia aptikti galinio rato sukimosi greitį ir perduoti variklio galią į tuos ratus, kad būtų galima išgauti didžiausią sukibimą ir trauką. Ši sistema tuo metu buvo montuojama į visus prabangus automobilius, tokius kaip Riviera, Estate Wagon, Electra 225, Centurion ir populiarųjį LeSabre šeimyninį sedaną. 1979m. Cadillac pristatė TMS (angl. Traction Monitoring system) sistemą, kurią sumontavo į 1979 Eldorado. Tačiau ji buvo labai kritikuojama dėl lėtos reakcijos ir gana dažno susikirtimo.

Pagrindinis TCS ir ABS kompiuteris dažniausiai yra taspats. Daugelyje automobilių traukos kontrolės sistema yra kaip priedas prie ABS.

Kiekvienas ratas yra su jutikliu, kuris jaučia pokyčius jo greičio pakitime dėl dangos.

Nustatytas greitis nuo kiekvieno rato yra perduodamas į EVB.

EVB apdoroja slystančių ratų informaciją ir padeda juos stabdyti, perduodant signalą į laidu prijungtą ATC vožtuvą.

  • Mechanika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (1678 žodžiai)
  • Mechanikos referatai
  • Microsoft Word 519 KB
  • Automobilių traukos kontrolės sistema
    10 - 10 balsai (-ų)
Automobilių traukos kontrolės sistema. (2016 m. Gegužės 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-traukos-kontroles-sistema.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 00:12