Automobiliu valdymo sistemos egzaminas


Transporto konspektas. Automobilių valdymo sistemos egzamino klausimai. Elektroninis uždegimo sistemos. Mikroprocesorinėje uždegimo sistemoje. Privalumai 1Patogesnis. Pasyvus ESP veikimas. Aktyvus ESP veikimas.


Valdymo blokas turi patikimai veikti paleidžiant variklį silpna akumuliatorių baterija ir esant aukštai įkrovimo įtampai. Papildomus reikalavimus kelia elektromagnetinis suderinamumas. Nemaži reikalavimai keliami riboti didelio dažnio trikdymo signalų spinduliavimą ir nejausti elektromagnetinių trikdymų.

Blokinėje schemoje aprašomos visos funkcijos, kurias privalo vykdyti kuriamas valdymo blokas. Iš jos turi paaiškėti:techninės įrangos apimtis; techninės įrangos kaina; kūrimo sąnaudos; įrankių kaina.

Kam reikalinga valdymo bloką priderinti prie automobilio?

Valdymo blokas priima jutiklių elektrinius signalus, juos įvertina ir apskaičiuoja vykdymo mechanizmų valdymo signalus. Programos vykdymą perima mikrovaldiklis. „Motronic" valdymo blokas vykdo visus variklio valdymo ir reguliavimo algoritmus (uždegimą, mišinio sudarymą ir t.t.).Todėl jį reikalingą priderinti.

Pradžios laukas nurodo protokolo pradžią ir sinchronizuoja visus valdymo prietaisus. Statuso laukas nustato duomenų protokolo prioritetą. Kontrolinis laukas turi perduodamų informacijos blokų kodus. Pagrindinių duomenų laukas reikalingas perduoti informaciją visiems valdymo prietaisams. Saugumo laukas reikalingas, kad atpažintų perdavimo trukdžius perduodant duomenis

Įvairūs duomenys tarp elektroninių valdymo blokų perduodami atskirais laidais (12 pav). Didėjant perduodamos informacijos mastui, laidų ir kontaktų skaičius atitinka­mai didėja. Todėl šis duomenų perdavimo būdas yra racionalus tik tada, kai yra perduodami ribotos apimties duomenys.

Aprašykite, kokiu būdu duomenys perduodami šviesolaidžiu MOST ryšio sistemoje.

Šios ryšio sistemos sujungia atskiras automobilio funkcines sistemas, perduodamos informaciją atskiriems sistemų elektroninio valdymo blokams. Tarp atskirų sistemų duomenų perdavimas yra apribotas, perduodama tik būtina informacija. Apribotas ir vienos sistemos defekto poveikis kitai sistemai.

Išvardykite bendroje automobilio elektros įrangos schemoje išskiriamas įrenginių grupes.

Joms priklauso: elektros tiekimo, variklio paleidimo, variklio valdymo, automatinės pavarų dėžės valdymo, stabdžių antiblokavimo ir automobilio stabilumo valdymo, apšvietimo, šviesos ir garso signalizacijos, stiklų valytuvų ir stiklų plovimo, kontrolinių matavimo prietaisų, durų atidarymo blokavimo valdymo ir apsauginės signalizacijos, komforto, garso ir vaizdo, navigacinė ir kitos sistemos.

Temperatūra, slėgį, sūkius, dujų kiekį, jų sudėtį įsiurbiamo oro, degalų masę . Jais taip pat fiksuojami uždaviklių signalai, droselinės sklendės padėtis, vairo posūkio kampas.

Kokie jutikliai naudojami „Common Rail“ ir „MED Motronic“ aukšto slėgio akumuliatorinės maitinimo sistemose, jų ypatumai?

Aukšto slėgio jutikliai, Jų matavimo tikslumui ir stabilumui keliami griežtesni reikalavimai, nes tai turi labai didelę įtaką variklio galiai, dujų emisijai, triukšmo lygiui.

Apie kokių automobilio komponentų (elementų) poslinkį gali teikti informaciją poslinkio jutikliai?

Oro matuoklio sklendės, droselinės sklendės, akceleratoriaus pedalo, alkūninio, paskirstymo velenų padėtys, purkštuvo adatos, plūdės degalų bake, įpurškimo paskubos movos, iki kliūties, iki priekyje važiuojančio automobilio.

Kokios mašinos principu dirba induktyvieji jutikliai, kokius parametrus jie matuoja ir kokiose automobilio sistemose jie svarbūs?

Jie yra generatoriaus tipo ir tinka sūkiams, poslinkiams, padėčiai matuoti (alkūninio veleno sukimosi greičio ir padėties, rato stebulės sukimosi greičio ir kt.

Kokiu principu veikia detonacijos jutiklis ir kas reguliuojama pagal signalą, gautą į elektroninį valdymo bloką.

Oro srauto vielinio matuoklio veikimo principas LH-Jetronic, M-Motronic variklių valdymo sistemose.

Kokią įtaką lambda zondas turi automobilio variklio darbui?

Sugedus lambda zondui arba jam išsiderinus, gaunami klaidingi signalai, automobilio variklis dirba nestabiliai t. y. padidėja kuro sąnaudos ir išsiderina automobilio CO, kas reiškia didelę oro taršą.

Kokia lambda zondo konstrukcija ir veikimo principas?

Koks yra mažiausias Oto ir dyzelinio variklio paleidimo greitis? Kokia aukštoji įtampa reikalinga Oto variklio mišiniui uždegti?

Oto variklių paleidimo sūkių dažnis: 60...100sūk./min, dyzelinių variklių – 80...250 sūk./min.12Voltų.

Kokie starterio žadinimo būdai, jų privalumai ir trūkumai?

nuoseklus; mišrus; nuolatinis. Nuoseklus žadinimas. Teka ta pati srovė, didelis sukimo momentas pradžioje, krinta sukimosi momentas didėjant greičiui.

Mišrus žadinimas. Pradžioje mažas sukimosi momentas. Sukibus krumpliaračiams sukuriamas didelis sukimo momentas.

Nuolatinis žadinimas nuolatiniu magnetu. Paprasta sandara, sumažėja matmenys ir svoris, nėra žadinimo apvijos.

Palyginkite nuosekliojo ir nuolatinio žadinimo starterių sandarą.

Kokie Oto variklio uždegimo sistemos pagrindiniai elementai?

1. Žemosios įtampos šaltinis (akumuliatorius, generatorius). 2. Pertraukiklis (mechaninis ar elektroninis). 3. Valdymo blokas (mechaninis, elektroninis ar mikroprocesorinis). 4. Aukštosios įtampos ritė (1, 2, 4, 6 ar 8 išvadų). 5. Uždegamoji žvakė (įvairios konstrukcijos). 6. Aukštosios įtampos skirstytuvas (mechaninis ar elektroninis). 7. Aukštosios įtampos laidai arba be jų.

  • Transportas Konspektai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (4898 žodžiai)
  • Transporto konspektai
  • Microsoft Word 36 KB
  • Automobiliu valdymo sistemos egzaminas
    10 - 4 balsai (-ų)
Automobiliu valdymo sistemos egzaminas. (2015 m. Spalio 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-valdymo-sistemos-egzaminas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 21:59