Automobilių vidaus degimo varikliai


Automobilių variklių tipai. Automobilio varikliai ir ju tipai. Auto variklio pjuvis. Varyklis pjuvis. Vidaus degimo variklio sandara pagrindiniai mazgai ir agregatai. jų paskirtis. Variklio pjuvis. Automobilio varikliai referatas. Vidaus degimo varikliu tipai. Autombiliu agregatu paskirtis. Variklio pagrindiniai mazgai.

Transporto bakalauro darbas. Įvadas. Vidaus degimo variklių klasifikacija. Automobilių vidaus degimo variklių tipai. Variklio naudojamo stendo gamybai agregatų ir mazgų analizė. Automobilio variklio stendo pjūviai. Automobilio variklio stendo aušinimo sistemos pjūviai ir jų paskirtis. Automobilio variklio stendo tepimo sistemos pjūviai bei jų paskirtis. Stendo laikančiosios konstrukcijos projektavimas. Rėmo gamyba. Ekonominis pjūvio gamybos įvertinimas. Mokomojo stendo naudojimosi aprašymas. Saugos reikalavimai. Išvados. Literatūra.


Mūsų stendo variklis yra benzininis, kitaip dar vadinamas Oto varikliu. Stende atlikti pjūviai, kurių dėka bus matoma variklio pagrindinių mechanizmų sandara. Variklis - automobilio ‘Subaru Baja‘. Šis variklis yra neįprastos formos - horizontalus, opozicinis angliškai vadinamas „flat“, todėl jis buvo pasirinktas šiam darbui. Stendas bus naudojamas, kaip mokomoji priemonė studentams paskaitų ir laboratorinių darbų metu, aiškinant opozicinio variklio konstrukciją ir jo veikimo principą.

Stende naudojamas variklis yra priverstinio uždegimo variklis (Oto variklis), kuriam uždegti mišinį padeda elektros kibirkštis. Variklis yra keturtaktis, benzininis, degusis mišinys ruošiamas cilindro viduje, galios reguliavimo būdas ir aušinimas mišrūs, keturių cilindrų, stūmoklių išsidėstymas opozicinis su priešpriešiais judančiais stūmokliais.

Variklio pagrindą sudaro bloke esantys cilindrai su galvute (galvutėmis), tepimo ir aušinimo sistemos.

Variklyje būtina tepimo sistema, nes variklyje daugybė dalių, kurios veikiamos didelių jėgų trinasi viena į kitą. Trinčiai sumažinti naudojamos alyvos. Tepimo sistema atlieka tepimo funkcijas. Nuo šios sistemos priklauso variklio ilgaamžiškumas. Tepimo sistema pašalina dilimo produktus nuo trinties paviršių, valo alyvą, palaiko optimalią alyvos temperatūrą, mažina variklio galios nuostolius dėl trinties, gerina cilindrų ir stūmoklių sandarumą, aušina variklio detales, saugo jas nuo korozijos.

Pagrindinės variklio tepimo sistemos dalys yra: alyvos karteris , alyvos imtuvas, siurblys, kanalai.

Karteris, tai alyvos saugykla. Jame visą laiką turi būti alyvos. Iš karterio imtuvo pagalba siurblys tiekia alyvą kanalais visiems mazgams, kuriuos reikia tepti, aušinti. Karteris turi būti vėdinamas, nes veikiant varikliui pro stūmoklio žiedus į karterį prasiskverbia oras, deginiai, benzino garai. Visa tai didina slėgį karteryje, blogina alyvos savybes, todėl karteris turi turėti vėdinimo sistemą.

Stendo karteryje yra pertvaros, kad alyva neteliūskuotų. Taip pat alyvos filtras, kuris sulaiko stambias priemaišas ir prailginą alyvos tarnavimo laiką.

Variklis taip pat turi turėti aušinimo sistemą. Ši sistema užtikrina, kad variklis neperkaistų. Degimo metu aušinimo sistema perduoda i aplinką variklio detalių šilumą. Tai reikalinga, kad variklio detalė neperkaistų ir nesulūžtų bei kad per daug neįkaistų alyva. Jei mūsų stendo variklyje nebūtų aušinimo sistemos, įmanomas net priešlaikinis darbo mišinio užsidegimas, vadinamas detonacija. Tačiau aušinimo sistema taip pat negali ir peraušinti variklio, nes ilgiau truktų uždegimas ir dėl to sumažėtų variklio galia bei padidėtų degalų sąnaudos. Aušinimo sistema atlieka šias funkcijas:

Apsaugo nuo perkaitimo variklio cilindrų sieneles, kad nebūtų pažeistos jų tepimo sąlygos;

Besimokantieji transporto priemonių inžineriją, turi puikiai išmanyti variklio sandarą. Vien tik teorine medžiaga remiantis studentams suprasti yra labai sunku. Todėl stende atlikti pjūviai studentams leis geriau įsisavinti variklio konstrukciją bei sandarą. Pjūviai daryti taip, kad būtų matoma kuo daugiau variklio svarbiausių mazgų.

Automobilio variklio stende iš viso atlikti aštuoni pjūviai ( alyvos siurblio, vandens siurblio, karterio, paskirstymo mechanizmo, stūmoklio, švaistiklinio mechanizmo, oro įsiurbimo kolektoriaus).

2.1 Automobilio variklio stendo aušinimo sistemos pjūviai ir jų paskirtis

Aušinimo sistema yra viena iš svarbiausių sistemų, kurios padeda varikliui dirbti sklandžiai. Jei atsiranda problemų su šia sistema, variklis gali perkaisti ir tada jo sklandus darbas baigsis. Perkaitimas gali pridaryti labai daug bėdų, kurios vairuotojui gali kainuoti daug nervų ir lėšų. Ant kiekvieno variklio yra temperatūros davikliai, kurie prietaisų skydelyje signalizuoja, kai aušinimo skysčio temperatūra viršija leistinąją normą. Kilus tokioms problemoms, reikia daug žinoti ir suprasti apie aušinimo sistemą, todėl supažindinsiu su stendo variklio aušinimo sistema.

Automobilių vidaus degimo varikliai. (2013 m. Sausio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-vidaus-degimo-varikliai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 18:07