Automobilių žibintai


Transporto skaidrės. Automobilių žibintai. Įvadas Žibintų sistemos (vieno ir dviejų žibintų. Įvadas. Pagrindiniai automobilio žibintai. Žibintų sistemos. Stacionarūs važiuojamosios dalies apšvietimo žibintai. Poliarizuotos šviesos žibintų. Naudojami ir kiti įrenginiai, iš dalies mažinantys vairuotojų akinimą. Tačiau labiausiai paplito tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimo žibintų sistemos. Labiausiai paplitusios dviejų žibintų sistemos. Žibintų konstrukcija. Pagrindinės optinio žibinto elemento dalys yra reflektorius , sklaidytuvas , lempa ir jos ekranas. Žibintuose ir kituose šviesos prietaisuose naudojamos kaitinimo lempos. Perspektyviomis laikomos halogeninės kaitinimo lempos. Konstruojant šiuolaikinius automobilius. Esant rūkui. Techninės naujovės. Volvo Active High Beam Control. Kai tik bus pastebėtas priešpriešine juosta važiuojantis automobilis. Audi – „Sport Quattro Laserlight”. Būtent tokią technologiją turintį automobilį ketina pristatyti „Audi“ – „Sport Quattro Laserlight“.


Įvadas; Žibintų sistemos (vieno ir dviejų žibintų, europietiškoji simetrinė ir asimetrinė bei amerikietiškoji); Žibintų sandarą, jų mazgai, veikimo principas; Pagrindiniai parametrai, reguliavimas; Techninės naujovės.

Pagrindiniai automobilio žibintai turi patenkinti du prieštaringus reikalavimus: gerai apšviesti kelią ir neakinti kitų vairuotojų. Šiai problemai skiriamas ypatingas dėmesys, yra daug jos sprendimo būdų.

Stacionarūs važiuojamosios dalies apšvietimo žibintai, prijungti prie energetinės sistemos elektros tinklo. Problema išsprendžiama beveik idealiai, tačiau brangiai kainuoja. Jie įrengiami miestuose, gyvenvietėse ir pavojingose aktyvaus eismo kelių vietose.

Poliarizuotos šviesos žibintų sistema. Jos žibintų stiklai ir priekinis automobilio stiklas padengiami plėvele, poliarizuojančia šviesą 45° kampu. Tada priešpriešiais važiuojančių automobilių žibintų šviesos poliarizavimo plokštumos būna pasuktos 90° kampu ir šviesa nepraeina pro priekinį stiklą. Tokia žibintų sistema neakina, tačiau šviesos srautas, praėjęs pro poliarizuotą plėvelę, susilpnėja ir sumažina kelio apšvietimą.

Tačiau labiausiai paplito tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimo žibintų sistemos. Jų žibintai dirba dviem režimais: kai tamsiu metu iš priekio atvažiuoja automobilis, vairuotojas išjungia tolimąsias ir įjungia artimąsias šviesas. Jos įrengiamos įvairiai. Vieną didelę grupę sudaro dviejų, antrąją – keturių automobilio žibintų sistemos. Dviejų žibintų sistemos būna amerikietiškosios ir europietiškosios, pastarosios – simetrinės ir asimetrinės.

Labiausiai paplitusios dviejų žibintų sistemos. Jų žibintuose naudojamos dviejų kaitinimo siūlelių lempos: vienas siūlelis tolimajai, kitas – artimajai šviesai. Keturių žibintų sistemos žibintui reikalinga lempa su vienu kaitinimo siūleliu.

  • Transportas Skaidrės
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 24 puslapiai (653 žodžiai)
  • Transporto skaidrės
  • MS PowerPoint 331 KB
  • Automobilių žibintai
    10 - 4 balsai (-ų)
Automobilių žibintai. (2015 m. Gegužės 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobiliu-zibintai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 11:03