Automobilų vairo sistemų įtaka saugiam vairavimui


Mechanikos kursinis darbas. Automobilio vairo sistemos. Vairo pavara. Sraigtiniai reduktoriai. Sliekiniai reduktoriai. Krumpliastiebiai reduktoriai. Vairo kolonėlė. Vairavimą lengvinančios priemonės. Vairuojamųjų ratų padėtys. Vairo trapecija. Išvados.


Vienas svarbiausių automobilyje esančių įrenginių, kuris yra ypač svarbus mūsų saugumui, yra vairo mechanizmo sistema – vairas. Vairavimo sistemos įrenginių paskirtis – keisti automobilio važiavimo kryptį, kampą ir perduoti vairo judesį vairuojamiesiems ratams. Vairo sistema – vairas– tai visuma mazgų ir detalių. Sistemos paskirtis – palengvinti automobilio valdymą ir suteikti vairuotojui komfortą, kas yra ypač svarbu atsižvelgiant į saugumą. Kokia įrengiama vairavimo mechanizmo sistema, priklauso nuo automobilio paskirties, jos gali būti a) mechaninė, b) hidraulinė c) mišri. Darant manevrus ar važiuojant nelygia kelio danga, didžiulę įtaką saugumui sudaro būtent visos sistemos būklė ir techninis stovis. Ar automobilio vairo mechanizmo sistema tvarkinga, galima sužinoti automobilių techninėje apžiūroje, kur nuodugniai apžiūrimas visas automobilis. Vairavimo mechanizmas atlieka tokias funkcijas:

pasuka automobilio ratus norima kryptimi, bet kokiu kampu. Tai turi užtikrinti saugią važiavimo trajektoriją.

Atlikus posūkį, vairuojamieji ratai, grąžinami į neutralią padėtį.

Dažniausiai automobiliai būna su priekiniais vairuojamaisiais ratais, bet labai yra paplitusios gana įvairios vairuojamųjų ratų schemos, kai a) vairuojamieji ratai yra priekiniai, b) vairuojamieji ratai priekiniai ir užpakaliniai, c) vairuojamieji ratai priekiniai ir užpakaliniai, d) trijų ašių automobilio vairuojamieji ratai, pasukami priekiniai ir užpakaliniai, e) keturių ašių automobilio vairuojamieji ratai dviejų priekinių ašių.

Pirma schema su priekiniais vairuojamaisiais ratais yra labiausiai paplitusi tarp automobiliu gamintojų, nes tai yra vienas pigiausių ir paprasčiausių automobilio eksploatacijos variantų ir priekiniai vairuojamieji ratai yra vieni saugiausiu automobiliams, kurie pasiekia didesni greitį ir jiems nereikia didelio apsisukimo spindulio. Automobiliai su priekiniais ir užpakaliniais vairuojamaisiais ratais labiau paplitę gatvės remonto, pakrovimo srityse, kur reikalaujama didelis manevringumas, tačiau tokie automobiliai neišvystys didelio greičio ir jų vairo sistemos yra labai brangios. Miestuose, kuriuose yra maršrutiniai autobusai, dažnai taikoma vairavimo sistema pagal c schemą, kad autobusai galėtų privažiuoti prie šaligatvio riboto ploto vietose ir nesukeltų eismo trukdžių.

  • Mechanika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (2015 žodžių)
  • Kolegija
  • Mechanikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 1287 KB
  • Automobilų vairo sistemų įtaka saugiam vairavimui
    10 - 7 balsai (-ų)
Automobilų vairo sistemų įtaka saugiam vairavimui. (2015 m. Lapkričio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/automobilu-vairo-sistemu-itaka-saugiam-vairavimui.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 19:39