Aviacijos istorija


Turizmo referatas. Įvadas. Oro transporto raidos istorinė apžvalga. Oro linijų raida po II pasaulinio karo. Pirmojo lėktuvo konstruktorius. Orlaivių katastrofos. Oro transportas šiandien. Išvados. Literatūros šaltiniai.


Darbo tikslas: aprašyti aviacijos istoriją.

Darbo uždaviniai:

Apžvelgti oro transporto istorinę raidą.

Pateikti informaciją apie oro linijų raidą po II pasaulinio karo.

Aprašyti pirmojo lėktuvo konstruktorių.

Pateikti informaciją apie orlaivių katastrofas.

Pirmieji lėktuvai su lietuviškais logotipais pakilo 1919 m. kovo 1 d. Šie aštuoni LVGC VI lėktuvai buvo pirkti Vokietijoje. Oficialiai oro transporto paslaugos Lietuvoje buvo pradėtos teikti 1921 m., kai karo lėktuvai ėmė skraidinti paštą visoje Lietuvoje.

Trojanas Vuia (Traian Vuia) buvo mokslininkas ir išradėjas, konstravęs sunkesnius už orą aparatus tuo metu, kai broliai Raitai jau vykdė pirmuosius skrydžius. Jie įrodė, kad žmogus gali skraidyti. Bet Vuia aplenkė savo laiką ir tuo metu kūrė sudėtingesnius skraidymo aparatus. Jau pirmasis Vuijos lėktuvas buvo pagamintas iš sulituotų plieninių vamzdžių.  Niekam dar bėra pavykę aptikti to laiko (1903-1906) metalinės konstrukcijos aeroplano.

Dar vienas Vuia konstrukcijų išskirtinumas – jo aeroplanai turėjo keturrates važiuokles su guminėmis padangomis, kai tuo tarpu jo amžininkai dirbo su pavažomis ir skraidančiomis valtimis. Vuia lėktuvas galėjo kilti iš bet kurios lygios ir atviros vietovės.

Pats Vuia įvairiu metu savo aparatus vadino „lėktuvais-automobiliais“. Jo konstrukcijos įspūdingos ir rodo, jog konstruktoriaus įkvėpimą padiktavo siekis pakelti automobilį i orą, o sprendimą parodė dirižabliai su po jais kabančiomis pintinėmis. Bet skirtingai nuo dirižablių, Vuia nusprendė sukurti lėktuvą su propeleriu, kurį suka variklis. Ir vėl – skirtingai nuo to tuo metu pamėgtos schemos – propeleris už piloto nugaros, Vuia nusprendė jį įtaisyti prieš pilotą.

Trojanas Vuia gimė 1872 metų rugpjūčio 17(29) dieną Vakarų Rumunijos Timišoaro apskrities Surducul Mic kaime (dabar tai yra Traian Vuia gyvenvietė), kuris yra visiškai prie sienos su Vengrija . Jis buvo šventiko Simiono Popescu ir Ana Vuia sūnus.

1884 - 1892 metais mokėsi Lugoj vidurinėje mokykloje ir sukūrė kelis skraidančius aitvaro tipo modelius.

Trojanas Vuia nepasidavė ir 1903 metų gegužės 15 dieną parašė pareiškimą į Nacionalinį Pramoninės nuosavybės biurą su prašymu patentuoti “Skraidantį automobilį”. Rugpjūčio 17 dieną automobilis buvo patentuotas, o spalio 16 dieną patento numeris 332106 paskelbtas viešai.

Dabar jis tvirtai pasiryžo įgyvendinti savo projektą ir 1902-1903 metų žiemą pradėjo surinkinėti savo “skraidantį automobilį”. Savo darbe patyrė nemažai sunkumų, tarp kurių patys skaudžiausi buvo finansiniai. Pagaliau sėkmė aplankė konstruktorių ir 1904 metų rudenį jis jau montavo savos konstrukcijos variklį. Tais pačiais metais Vuia gavo savo išradimo licenciją ir Didžiojoje Britanijoje.

Skraidymo aparatą pavadino savo vardu - „Trajan Vuia 1“. Tai buvo aukštasparnis monoplanas, bet didžiausia problema buvo variklis, galintis sukurti stumiamą jėgą, kurios pakaktų atsiplėšimui nuo žemės. Pirmąjį aviacinį variklį pasaulyje 1903 metais sukūrė broliai Raitai. Antrąjį – Čarlzas Manli (Charles Manly). Šį variklį savo konstrukcijos aeroplane naudojo profesorius Lenglis (Prof. Langley), tačiau buvo tik du bandymai, kurie 1903 metais baigėsi nesėkme.

Trečiąjį aviacinį variklį pasaulyje sukūrė Trojanas Vuia ir tai buvo antrasis variklis pasaulyje, veikiantis skrendančiame lėktuve. Dabar šį variklį galima pamatyti Paryžiaus Aviacijos muziejuje, o Bukarešto Centriniame Karo muziejuje yra kopija.

  • Turizmas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (3144 žodžiai)
  • Turizmo referatai
  • Microsoft Word 30 KB
  • Aviacijos istorija
    10 - 3 balsai (-ų)
Aviacijos istorija. (2015 m. Birželio 22 d.). http://www.mokslobaze.lt/aviacijos-istorija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 14:47