Awd pavarų dėžė


Transporto kursinis darbas.

Įvadas. Projektiniai pavarų dėžės skaičiavimai. Tarpašinio atstumo nustatymas. Leistinųjų įtempimų nustatymas. Tarpašinio atstumo tikrinimas. Krumpliaračių modulio parinkimas. Susikabinusių krumpliaračių krumplių skaičius. Patikslinto perdavimo skaičiaus nustatymas. Tarpašinio atstumo tikrinimas. Krumpliaračių skersmens skaičiavimas. Velenų skersmens nustatymas. Veleną veikiančių sukimo įtempimų skaičiavimas. Krumpliaračių jungties parinkimas – pleištinė jungtis. Krumpliaračius ir velenus veikiančių jėgų skaičiavimas ir modeliavimas. Guolių parinkimas. Sinchronizatorių trinties momento skaičiavimas. Sinchronizatorių trinties darbo skaičiavimas. Sinchronizatoriaus masės skaičiavimas. Projektiniai sankabos skaičiavimai. Sankaba perduodamo sukimo momento įvertinimas. Sankabos disko masės skaičiavimas. Diafragmines spyruoklės skaičiavimas. Stačiakampės išdrožinės jungties skaičiavimas ir modeliavimas. Išvados. Literatūra. Priedai.


Krumpliaračių gamybai parenku 37Cr4 markės plieną. Šis plienas yra pakankamo stiprumo, kad atlaikytų krumpliui suteiktos apkrovos kiekį. Darbinio pavršiaus kietumas H – 285HV, H – 27HRC, H– 271 HB.

Priimama rida – 300 000 km, kiekvienos pavaros darbo laikas procentais: 1-os – 1 %, 2-os – 2 %, 3-ios – 4 %, 4-os – 8 %, 5-os –70 %, 6-os – 15 %.

N0 – Bazinis ciklų skaičius. N0 = 12 · ;

NEi – Kiekvienos iš pavarų ekvivalentinis ciklų skaičius.

Čia:Mmax – maksimalus varomojo krumpliaračio pleištine jungtimi perduodamas sukimo momentas, Nm.;

dv – minimalus veleno skersmuo, mm;

Ks – darbo sąlygų koeficientas. Ks=0,56

σgl adm – leistinieji glemžimo įtempimai, MPa.

Čia:σut – pleišto gamybai parinkto plieno stiprumo riba, MPa.

Čia:S – rida iki kapitalinio remonto, km. 1.2 skyriuje yra priimta, kad S = 300000 km;

Vvid – vidutinis automobilio greitis, km/h. Vidutinis automobilio judjimo greitis yra apskaiciuojamas 1.2 skyriuje (Leistinuju itempimu nustatymas) naudojantis 1.6 formule.

Varomajam velenui parenkami rutuliniai dvieiliai 51306 guoliai. Pagrindiniai parametrai: d-30mm, D - 62 mm, B - 23,8 mm, C - 30 kN. Šie guoliai parenkami atsižvelgiant į labai dideles maksimalias veikiančias jėgas. Atsižvelgiant į skaičiavimo netikslumus ir paklaidas parenkami mažesnes jėgas atlaikantys guoliai negu apskaičiuotosios.

Priimama, kad smagračio ir krumpliaračių inercijos momentai yra panašūs. Esant tokiai sąlygai krumpliaračių inercijos momentai apskaičiuojami:

Čia:Ism – smagračio inercijos momentas, kg · m2;

dsm – smagračio skersmuo, mm. Parenkamas pagal norimą prototipą, dsm = 240 mm;

di – varančiųjų krumpliaračių dalijamieji skersmenys, mm;

h – šoninės padangos sienelės aukštis, išreikštas procentais nuo padangos pločio, esant padangai neapkrautai.

2.2.4 Stačiakampės išdrožinės jungties skaičiavimas ir modeliavimas

Naudota literatūra yra ganėtinai sena, todėl imti taip pat ne per naujasio automobilio transmisijos elementai. Žinoma, dėl tos pačios priežasties, jog technologijos sparčiai tobulėja, darbe gali būti ir tam tikrų neatitikimų ar didesnių paklaidų, norint, kad skaičiavimai būtų kuo artimesni realioms norminėms reikšmėms. Nepaisant to dauguma gautų parametrų buvo pakankamai geri ir atitiko realios pavarų dėžės bei sankabos skaičiavimus.

1. Bružas, A.; Kaikaris, P. ir kt. 2008. Automobiliu remontininko rengimas: Trecioji knyga. Profesinio mokymo metodikos centras.

2. Vaičiulis, D. 2010. Mašinų elementų kursinis projektavimas. I dalis. Kaunas: Technologija.

3. Vaičiulis, D. 2010. Mašinų elementų kursinis projektavimas. II dalis. Kaunas: Technologija.

4. Лукин, П. П. Конструирование и расчет автомобиля: учебник для втузов, 1984.

5. Гришкевич, А.И. Проектирование трансмиссий автомобилей: справочник, 1984.

Awd pavarų dėžė. (2016 m. Balandžio 06 d.). http://www.mokslobaze.lt/awd-pavaru-deze.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 14:10