Baigiamosios praktikos ataskaita prekybos įmonėje


Vadybos praktikos ataskaita. Organizacijos charakteristika. Realizuojamos prekės. Personalo vadyba. Organizacijos valdymas. Personalo planavimas. Personalo įdarbinimas ir atleidimas. Personalo ugdymo sistema. Darbuotojų skatinimo sistema. Prekybos organizavimas. Darbo organizavimas. Prekių pirkimo organizavimas. Įmonėje taikomi prekių pardavimo būdai. Prekybos marketingas. Įmonės prekybos marketingo padalinys. Įmonės konkurentai. Kainų nustatymo metodai. Rėmimo politika. Logistinės patalpos. Įmonės įrengimas. Įmonės sutartys su partneriais. Plėtros perspektyvos. Išvados. Literatūra.


Asortimento formavimas glaudžiai susijęs su tinkamu matų parinkimu. Pagrindiniai asortimento matai yra šie:

Prekybos įmonės prekių asortimento platumas apibūdina asortimentą sudarančių prekių skaičių. Kuo universalesnė įmonė, tuo daugiau jos asortimente prekių grupių.

Asortimento gilumas apibūdina prekių grupę sudarančių prekių pavadinimų ir pavidalų įvairovę. Kuo daugiau prekių pavadinimų ir pavidalų, tuo gilesnis asortimentas tuo geriau tenkinami tie patys poreikiai.

Asortimento kaita - tai asortimento atnaujinimas, prekių įtraukimas ir išėmimas iš apyvartos. Įmonės prekių asortimento formavimas turi būti pagrįstas.

Firmos “Naras” pagrindinė veikla – mažmeninė ir didmeninė prekyba šiomis prekių grupėmis:

Be to, įmonė teikia stiklo pjaustymo, baldinės plokštės pjovimo, briaunų laminavimo, baldų surinkimo, durų, langų ir vartų montavimo, lizingo, atidėto apmokėjimo, atsiskaitymo bankų kortelėmis, įrankių nuomos ir transporto paslaugas.

Parduodamos prekės yra tinkamos kokybės, t.y. prekės savybės nėra blogesnės, nei numatyta tai prekei taikomame techniniame reglamente (jeigu jis yra) ir prekės pirkimo–pardavimo sutartyje.

Visos prekės patenkančios į prekybos centrą „Namai“ tikrinamos ir organoleptiniu būdu, t.y. kokybė tikrinama regėjimo ir jutimo organais. Gautos prekės kurios nėra tinkamos kokybės, ar komplektacijos yra grąžinamos tiekėjui. Prekės, kurios būna nežymiai pažeistos prekybos centro „Namai“ sandėliuose, tačiau dėl to nekelia grėsmės aplinkinių sveikatai, yra parduodamos su nuolaida ir apie esamą defektą informuojamas pirkėjas.

Prekės parduodamos gamintojo įpakavime, o jo neesant prekė supakuojama vietoje, t.y. prekybos salėje matant pirkėjui.

Tinkamas darbo organizavimas – sėkmingos įmonės veiklos garantas. Tinkamai organizuoti ir paskirstyti darbus yra vadovo pareiga. Kadangi K.F. “Naras“ direktorius su šia užduotimi susitvarko puikiai visi darbuotojai žino, ką turi atlikti ir darbai atliekami greitai bei efektyviai.

Vertikalūs darbų pasiskirstymo ryšiai - tai vertikaliai einantys pavaldumo ryšiai. Vertikalaus pavaldumo pavyzdys K. F. „Naras“:

Horizontalūs darbų paskirstymo ryšiai - tai horizontaliai einantys pavaldumo ryšiai. Horizontalaus pavaldumo pavyzdys K. F. „Naras“:

Pardavimų vadovas → stalių cecho vadovas → vyr. finansininkė.

Įmonėje nėra sukurto personalo skyriaus, ir tai yra trūkumas, kadangi darbuotojų skaičius nemažas, o didesniam kolektyvui valdyti reikia daugiau žmonių. Personalo priėmimo ir atleidimo klausimus sprendžia pats vadovas, jis organizuoja ir priėmimo į darbą pokalbius. Tai yra neracionalus direktoriaus laiko panaudojimas, tačiau norėdamas pasirinkti geriausią darbuotoją, atrankos pokalbį jis organizuoja pats. Kol kas personalo skyriaus funkcijos perleidžiamos apskaitos skyriui. Organizuojant personalo darbą KF „Naras“ vyrauja bendradarbiavimo tendencijos. Tik ši kryptis gali užtikrinti įmonės sėkmę ateityje, nes taip susiformuoja kolektyvas, kuriuo galima pasitikėti. Tačiau dar galima tobulinti esamą situaciją darbuotojų kvalifikacijos kėlimo, galimybių ugdyti asmenines bei profesines savybes srityse.

Apskaitos skyriaus darbuotojų teigimu, daugiau kaip pusė (~60%) K.F. „Naras darbuotojų šioje įmonėje dirba jau ilgiau kaip 10 metų. Kolektyvas yra susiformavęs ir toks darbuotojų darbo stažas įmonėje rodo, kad darbuotojai yra patenkinti sudarytomis darbo sąlygomis ir praktiškai nėra kadrų kaitos. Pagrindinė darbuotojų poreikio priežastis yra naujų prekių ir paslaugų įvedimas į įmonės asortimentą. Taigi, asortimento plėtra turi tiesioginę įtaką darbuotojų skaičiaus didėjimui K.F. „Naras“.

Sėkmingai veikiančiai įmonei nuolat atsiranda naujų plėtros galimybių, plečiasi asortimentas. Tokie pokyčiai skatina naujų darbuotojų poreikį, nes esami darbuotojai neįstengia aprėpti atsiradusių naujų sričių bei jų kvalifikacija neatitinka keliamų reikalavimų.

  • Vadyba Praktikos ataskaitos
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 21 puslapis (3272 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos praktikos ataskaitos
  • Microsoft Word 33 KB
  • Baigiamosios praktikos ataskaita prekybos įmonėje
    10 - 5 balsai (-ų)
Baigiamosios praktikos ataskaita prekybos įmonėje. (2015 m. Gegužės 17 d.). http://www.mokslobaze.lt/baigiamosios-praktikos-ataskaita-prekybos-imoneje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:17