Balys Sruoga Dievų miškas


Dievu miskas recenzija. Recenzija dievu miskas. Balys sruoga dievu miskas konspektas. Dievu miskas aprasymas. Dievu miskas konspektas. Dievu misko recenzija. Balys sruoga dievu miskas santrauka. Balys sruoga dievu miskas aprasymas. Balys sruoga dievu miskas recenzija. Dievu miskas interpretacija.

Lietuvių interpretacija. Štuthofas – viena iš daugelio hitlerinių koncentracijos stovyklų , įkurta. Atsiminimų knygose,straipsniuose štuthofas apibūdinamas kaip “eilinė”, “provincinė” stovykla, nes turėjo mažiau kalinių ,buvo ato- kiai nuo berlyno ir aukščiausių ss pareigūnų. Tačiau nuo kitų stovyklų skyrėsi tik savo dydžiu ir kai kuriomis žudymo “technologijos” detalėmis. Kalinys štuthofe išlaikydavo. Mėnesius. Tad nors. Pavasarį atvežti lietuviai inteligentai gavo dvidešimt antrojo tūkstančio numerius, kalinių stovykloje tebuvo maždaug. Lietuvių inteligentų grupė, kurioje buvo ir b. Sruoga, praėjo visus hitlerinės stovyklos pragaro ratus. Ypač sunkios buvo pirmos savaitės. Mušami, plūstami ,jie praėjo žeminančias “nuutėlinimo”, “dezinfekcijos”, “sveikatos patikrinimo” procedūras , buvo pervilkti katorgininkų drabužiais ir apgyvendinti naujokų bloke. Iš karto buvo paskirti įsunkiausią –miško darbų komandą


Mirties stovykla kaip fašizmo įvaizdis. Hitlerinė mirties stovykla Štuthofe rašytojui atvėrė visos fašizmo sistemos ir fašistinės ideologijos nežmoniškumą, priešingumą visuotinai priimtoms moralės normoms.

Stovykloje, toje „giltinės pastogėje", visa sistema skirta sunaikinti žmoguje žmogų, paversti jį žvėrimi, gyvenančiu tik instinktais, atbukinti aukštesnius jausmus. Tokia psichinė būklė neišvengiamai kertasi su sąžine, humaniškumu, artimo meile. Žmogus apsipranta su mirtimi, nedaro iš to jokios tragedijos, jam pasidaro vis tiek pat, kas jo laukia rytoj. Taip palaužiama kalinio valia, žalojama psichika — „šiandien tu griuvai, aš griūsiu rytoj,— koks skirtumas? Dėl manęs taip pat niekas nemirktels".

Po „padrąsinančios" Toni Fabro pastabos: „Po mėnesio ir jūs būsite tokie pat!" - kimbama į darbą. Nejučia iš kalbėjimo „mes" vardu - „stojame, einame", pereinama prie antrojo asmens - „atsidūsti patylomis ir imi graibyti, neišmanai". Tai pasakotojo savistabos akimirka, pranešanti apie visą situacijos nejaukumą, bet tai trunka labai trumpai, vos porą pastraipų. Toliau pasakojimo intonacija vėl keičiasi.

Sarkazmas ir ironija suteikia Sruogos pasakojimui daug savitumo. Kartu knygoje randame ir lyriškų samprotavimų, aistringos publicistikos ir kone protokoliškų aprašymų. Visi tie skirtingi vaizdavimo būdai padeda įgyvendinti vieningą autoriaus sumanymą. Rašytojas beveik nieko knygoje nekalba apie save; tik pasakodamas apie stovyklos evakuaciją kiek daugiau praskleidžia ir savo išgyvenimus bei kančias.

Balys Sruoga Dievų miškas. (2010 m. Gruodžio 01 d.). http://www.mokslobaze.lt/balys-sruoga-dievu-miskas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 23:14