Banko paslaugos


Ekonomikos referatas.

Įvadas. Klientu konsultavimas. Bankų teikiamos paslaugos. Banko saskaita. Mokėjimai ir atsiskaitymai. Mokėjimo kortelės.


Nors didžioji dalis banko klientų, jau atrado elektroninius įrankius ir savitarnos galimybes, bendras Lietuvos gyventojų elektorinio raštingumo lygis nėra aukštas. Tiems, kuriems sudėtinga pradėti naudotis pažangiais bankininkystės sprendimais, bankai siūloma praktinę pagalbą – visuose bankų padaliniuose dirba savitarnos konsultantai. Jie padeda žmonėms, kurie nesiryžta savarankiškai naudotis elektroniniais banko įrankiais ir dėl to gaišta laiką eilėse, be to, moka daugiau už operacijas. Savitarnos konsultantai padeda naudojantis savitarnos įrenginiais pateikti pavedimą ar apmokėti sąskaitą interneto banke.

Komerciniai bankai veikia vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos komercinių bankų įstatymu. Pagal šį įstatymą, komerciniai bankai turi teisę teikti klientui šias paslaugas: [1]

• Atidaryti sąskaitas, išduoda mokėjimo korteles;

bet kuriame banko skyriuje, iš bankomatų ir kitose vietose iš sąskaitos pasiimti grynųjų pinigų

Pirmosios bankų užuomazgos siejamos su mokėjimų sistemos kūrimosi pradžia. Toks tarpininkavimas mokėjimams pastebėtas dar antrajame tūkstantmetyje p. m. e. bažnyčių ir rūmų tarnai indėlininko įsakymu daro išmokėjimus iš jo indėlio ir priima įmokėjimus į jo sąskaitą. Nuo senovės išsiplėtojusi mokėjimų ir atsiskaitymų sistema palengvina tiek žmonių gyvenimus, tiek naudinga bankų veiklai. Yra nemažai atsiskaitymų dokumentų, tačiau populiariausias yra mokėjimo pavedimas, nes ši banko paslauga yra patikima ir klientas yra visada garantuotas, kad piniginės lėšos pasieks gavėją

galima pervesti konvertuojamąją ir nekonvertuojamąją valiutą

Klientų patogumui bankai sukuria daugybė paslaugų, kurie palengvina klientu kasdienius lukesčius ir taupo jų laiką.

Jei klientas reguliariai perveda pinigus tiems patiems gavėjams ir nenori gaišti laiko kiekvieną kartą vykdamas į banką – galima naudotis nuolatinių mokėjimų paslauga. Nereikės vargintis stengiantis atsiminti mokėjimų terminus – sąskaitos už suteiktas paslaugas visada bus apmokamos laiku, jei banko sąskaitoje bus pakankamai lėšų. Nuolatiniai mokėjimai – banko atliekami reguliarūs mokėjimai, klientui nurodžius mokamą pinigų sumą, mokėjimų dažnį ir pinigų gavėją.

Pasak V. Vaškelaičio , mokėjimo kortelės – tai plastikinės elektroninės mokėjimo priemonės, kurios atstoja grynuosius pinigus ir galima patogiau, saugiau ir ekonomiškiau juos naudoti. Mokėjimo kortelės labai palengvina gyvenimą. Debeto kortele saugu ir patogu mokėti už kasdienius pirkinius ir paslaugas Lietuvoje ar užsienyje. Kredito kortelė praverčia, kai reikia trumpam pasiskolinti pinigų, taip pat įsigyjant brangesnį pirkinį ar keliaujant užsienyje.

Banke įsigyti kortelę gali kiekvienas pilnametis (kai kuriais atvejais kortelės išduodamos ir sulaukusiems 14 metų) Lietuvos gyeventojas, galintis įmokėti pradinę sumą į kortelės sąskaitą ir gaunantis pakankamai pajamų sumokėti už jos aptarnavimą. Tačiau priklauso nuo poreikių ir pajamų lygio, kokio tipo kortelė – debeto ar kredito – būtų parankesnė.

  • Ekonomika Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2378 žodžiai)
  • Ekonomikos referatai
  • Microsoft Word 84 KB
  • Banko paslaugos
    10 - 7 balsai (-ų)
Banko paslaugos. (2016 m. Balandžio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/banko-paslaugos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:15