Bankų veikla Lietuvoje


Komerciniu banku veikla lietuvoje. Diplominis banku. Bankai lietuvoje referatai. Bankų veiklos aplinka. Banku veikla lietuvoje 1940.

Bankininkystės referatas. Įvadas. Bankų samprata ir veikla. Bankų rūšys ir funkcijos. Bankų veiklos aplinka ir principai. Lietuvos bankų veiklos analizė. Lietuvos bankų veiklos rezultatai. Aktyvai, klientams suteiktos paskolos, bankuose laikomi indėliai ir užimama rinkos dalis. Bankų paskolų portfelis. Pelningumas ir veiklos efektyvumas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Greitas skirtumų tarp atskirų tipų bankų ir kitų finansų bei nefinansinių institucijų mažėjimas – viena iš svarbiausių paskutinio meto tendencijų. Šiuolaikinis bankas yra universalus daugiafunkcinis kredito finansų kompleksas, teikiantis daugiau kaip 200 pavadinimų paslaugų.

Universalaus tipo bankas, jungiantis depozitų-paskolų, investicines-emisines, atsiskaitymo-mokėjimo, informacines- konsultacines ir daugybę kitokių operacijų, labiausiai atitinka šių laikų poreikius.

Vyksta judėjimas ir priešinga kryptimi. Pastaruoju metu bankų veikloje atsirado operacijų, pvz., su draudimu (klientams suteikiamos garantijos įsiskolinimui padengti, piniginėms lėšoms mobilizuoti, parduodant gyventojams draudimo liudijimus). Bankai įsigyja jau funkcionuojančias draudimo kompanijas, tai naudinga ir bankams, turintiems stabiliai pelningas draudimo kompanijas, ir draudimo kompanijoms, kurioms suteikiama galimybė naudoti platų bankų filialų ir atstovybių tinklą savo šalyje bei užsienyje (Vaškelaitis V., 2003, p. 23).

Finansinės įstaigos gali veikti ne tik kaip konkurentės, bet ir kaip sąjungininkės, siekdamos optimalaus pelno. J. Čepinskis ir D. Raškinis (1998, p. 7) teigia, kad finansinių įstaigų bendradarbiavimas ypač dažnai pasireiškia finansinių produktų realizacijos rėmimu. Tai pasireiškia, kai vienos finansų įstaigos realizacijos kanalais yra parduodami jos kooperacijos partnerio finansiniai produktai ir atvirkščiai. Tai leidžia didinti parduodamų finansinių produktų kiekį ir stiprinti iki tol egzistavusį kliento ir vienos finansų įstaigos ryšį.

Kita priežastis lemianti vis platesnį finansinių organizacijų bendradarbiavimą pasak autorių yra technologijų plėtra, leidusi greitesnį įvairių finansinių paslaugų teikimo, klientų jiems patogiu laiku aptarnavimo jų gyvenamoje ar darbo vietoje galimybę.

Tradicinėmis komercinių bankų operacijomis laikomos paskolų teikimo bei indėlių priėmimo operacijos. Netradicinėmis bankų operacijomis, kuriomis jie ėmė aktyviai užsiiminėti, priklauso nuoma, faktoringas, konsultacinės paslaugos. Konsultacinės paslaugos susijusios su kapitalo investavimu į vienus ar kitus aktyvus (akcija, obligacijas), optimaliu firmos likvidžių išteklių valdymu, finansiniu planavimu. Šios paslaugos remiasi vidine bankų informacine sistema.

Pastaruoju metu komercinių bankų veikloje vyrauja universalizacijos tendencija. Ši tendencija padeda gerinti paslaugų kokybę ir pirmiausia tinka mažiems bankams, kurie siekia rasti nišą, tokias paslaugas, kurios nesudomino stambių ar vidutinių bankų. Universalizacijos tendencija atskirų tipų bankuose plėtojasi gana specifiškai, nevienodai. Dėl to kalbama apie universalaus tipo kredito institucijų grįžimą prie specializacijos. Grįžimo prie specializacijos tendenciją palaiko ir didėjanti konkurencija.

2.1.1. Aktyvai, klientams suteiktos paskolos, bankuose laikomi indėliai ir užimama rinkos dalis

Šalt.: Informacija apie kredito įstaigų veiklą Lietuvoje 2010 metų trečiąjį ketvirtį, 2010.

Pagrindiniai bankų veiklos rodikliai 2010 m. rugsėjo mėn. pabaigoje, tūkst. Lt

Snieška V. Makroekonomika: vadovėlis ekonominių specialybių studentams. Kaunas: Technologija, 2005. 801 p. ISBN 9955-25-062-3

Bankų veikla Lietuvoje. (2012 m. Birželio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/banku-veikla-lietuvoje.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 22:28