"Be konservantų” ir “Jokių E” mėsos gaminių lyginamasis vertinimas


Maisto technologijos bakalauro darbas. Darbo aktualumas. Darbo problema. Darbo tikslas. Darbo uždaviniai. Darbo objektas. Darbo metodai. Darbo rezultatai. Darbo sudėtis. Konkurencijos teoriniai aspektai. Konkurencijos samprata. Konkurencinės prekės indentifikavimo elementai. Konkurencinės prekės įvaizdžio kūrimas. Konkurencinės prekės savybės ir kokybė. Prekės ženklas. Ab “ krekenavos agrofirmos “ ir žūb „ nematekas “ esamos padėties analizė. AB „ Krekenavos agrofirmos “ charakteristika. ŽŪB „ Nematekas “ charakteristika. Ab „ krekenavos agrofirmos “ ir žūb „ nematekas “ be maisto priedų produktų lyginamojo vertinimo tyrimas. Tyrimo charakteristika Tyrimo tikslas –. Tyrimo objektas. Tyrimo metodika. Stebėjimo vieta –. Anketinės apklausos vieta. Tyrimo organizavimas – stebėjimo. Tyrimo eiga. Stebėjimo duomenų analizė. Asortimento plotis ir gylis. Asortimento plotis “ be konservantų ”. Asortimento gylis. Asortimento plotis ir gylis asortimento plotis “ be konservantų ”. „ Be konservantų “ gaminių kainos. „ Jokių “ gaminių kainos. „ Be konservantų “ gaminių įpakavimas. „ Jokių “ gaminių pakavimas „ Jokių “ gaminių įpakavimas. Anketinės apklausos duomenų analizė. Respondentų lytis. Respondentų amžius. Respondentų išsilavinimas. Respondentų mėnesio pajamos. Respondentų socialinė padėtis. Respondentų šeimyninė padėtis. Mėsos gaminių , gaminamų be maisto priedų , vartojimas. Mėsos gaminių gaminamų be maisto priedų pasirinkimo veiksniai. Mėsos gaminių gaminamų , be maisto priedų , vartojimas. Mėsos gaminių , gaminamų be maisto priedų , gamintojai. Mėsos gaminių , gaminamų be maisto priedų , kokybės vertinimas. Mėsos gaminių , gaminamų be maisto priedų , asortimentas. AB „ Krekenavos agrofirmos “ gaminių „ Be konservantų “ ir ŽŪ B „ Nematekas “ gaminių „ Jokių “ vartojimo dažnumas. AB „ Krekenavos agrofirmos “ gaminių „ Be konservantų “ ir ŽŪB „ Nematekas “ gaminių „ Jokių “ vertinimo kriterijai.


„Natūralus”, „Be cholesterolio”, „Be saldiklių”, „Be konservantų“, „Be jokių E“ pažymėti be E621 galima pamatyti ne tik majonezų, padažų ar gėrimų, bet ir dešrelių bei kitų mėsos gaminių. Nors sveikesnių produktų segmentas Lietuvoje kol kas nėra labai platus, tačiau tai tikrai perspektyvi niša gamintojams. Bendrovė ŽŪB „Nematekas“ pirmas nusitaikė į sveikesnių mėsos gaminių rinkos segmentą bei pradėjo naujų gaminių be „Be jokių E“ gamybą. Jai „ant kulnų“ iš karto pradėjo lipti AB „Krekenavos agrofirma”, kuri pasiūlė pirkėjams „Be konservantų” gaminių liniją. Didėjant mėsos gaminių, gaminamai be maisto priedų, gamybai stiprėja ir konkurencija tarp gamintojų.

Darbo problema. Tiek AB „Krekenavos agrofirma“, tiek ŽŪB „Nematekas“ stengiasi pateikti vartotojams, norintiems sveikai maitintis, vis naujų, be maisto priedų produktų, pagerinti jų kokybę, pakelti savo įmonės prestižą vartotojų akyse, rasti ir sau, ir vartotojui patogius pateikimo kanalus bei pardavimų programą. Tačiau priešingai šių gaminių gamyba, reikalauja gerokai didesnio ne tik laiko, bet ir gamybos sąnaudų. Mėsos gaminiai be „E“ priedų nuo įprastinių skiriasi spalva, išvaizda, būna minkštesni, sausesni ir pan., todėl pirkėjams atrodo ne taip patraukliai. Kitas ne mažiau svarbus aspektas – trumpesnis gaminių be maisto priedų galiojimo laikas. Ar AB „Krekenavos agrofirma“ ir ŽŪB „Nematekas“ gaminių, gaminamų be maisto priedų, asortimento plėtros, kainodaros politika, pateikimo kanalų parinkimas ir naudojamos rėmimo priemonės padės įgyti konkurencinį pranašumą ir užkariauti sveikesnių mėsos gaminių rinkos segmentą?

Darbo tikslas – įvertinti „Be konservantų“ ir „Jokių E“ mėsos gaminių konkurencingumą, remiantis AB „Krekenavos agrofirmos“ ir ŽŪB „Nematekas“ pavyzdžiu.

3. Pristatyti AB „Krekenavos agrofirmos“ mėsos gaminių „Be konservantų“ ir ŽŪB „Nematekas“ mėsos gaminių „Jokių E“, gaminamų be maisto priedų, lyginamojo tyrimo rezultatus.

Darbo objektas – produktų konkurencinis vertinimas.

Darbo rezultatai – Pirmame darbo skyriuje išnagrinėti konkurencijos teoriniai aspektai, antrame – apibūdinta ŽŪB „Nematekas“ ir AB „Krekenavos agrofirma” veikla. Trečiame - pateikta ŽŪB „Nematekas“ mėsos gaminių „Jokių E“ ir AB „Krekenavos agrofirma” mėsos gaminių „Be konservantų” lyginamoji analizė bei stebėjimo rezultatai.

Kaip teigia A. Sabonienė (A. Sabonienė, 2007, p. 14), atvirai rinkos ekonomikai būtina veiksminga konkurencija, nes ji padeda nukreipti gamybinę veiklą ten, kur ji naudingiausia vartotojams ir efektyviausia. Konkurencija skatina išsilaikyti tarp kitų įmonių tampant geriausiu gamintoju, siūlančiu išskirtinę, ypatingą, kokybišką prekę ar paslaugą. Konkurencija skatina varžytis dėl vartotojo palankumo siekiant prekių pigumo, tinkamumo ir kokybiškumo. Vartotojas laimi iš konkurencijos ne tik kiekybės, bet aukštesnės kokybės ir žemesnės kainos dėka. Konkurencija verčia įmones konkuruoti ne vienai su kita, o dėl vartotojo palankumo.

Konkurencija gerina gamybos išteklių paskirstymą tiek vienos šalies, tiek tarptautiniu mastu, skatina inovacinius projektus, technologines naujoves dėl to konkurencija yra laikoma vienu svarbiausiu, ekonomikos augimą skatinančių, veiksniu. Konkurencija rinkoje veikia kaip varomoji jėga – dėl išlikimo rinkoje konkuruojančios įmonės visais įmanomais būdais orientuojasi į vartotojų poreikius, nes vartotojai renkasi prekę pagal pasirinktus kriterijus – kainą, kokybę, tinkamumą, patogumą ir saugumą. Taigi, konkurencija verčia įmones kurti inovacijas, tobulinti ekonominę ir gamybinę veiklą, kelti gamybos produktyvumą.

Anot A. Ries (A. Ries, J. Trout, 2005, p. 50), konkurencija darosi žiauri. Dabar žaidimas vadinasi „atimk klientą”. Išbandydamos pardavimo didinimo būdus, įmonės vis labiau linksta į įvairias karo strategijas, o laimi tas, kas galvoja ne ilgiau, o gudriau.

Ekonomikoje konkurencinga šaka laikoma ta, kuriai nereikia valstybės įsikišimo jos rezultatams pagerinti. Šiame kontekste nekonkurencinga šaka, t.y. nepajėgi konkuruoti šaka, kuriai pageidautina kokia nors valstybės parama, gali tenkinti visus tobulos konkurencijos rinkos parametrus, t.y. būti „konkurencinga" kita šio žodžio prasme.

Gilinantis į konkurencijos sampratą, atsiskleidžia dar daugiau skirtingų prasmių. Kategorijos konkurencija traktuotė kaip elgsenos apibūdinimas („susidūrimas”, „varžymasis”, „rungtyniavimas”) iš pat pradžių nusistovėjo ekonomikos literatūros. Konkurencija siejama su sąžiningu, t.y. nesitariant, pardavėjų (arba pirkėjų) rungtyniavimu dėl naudingiausių prekės pardavimo sąlygų. Pagrindiniu konkurencinės kovos metodu laikomas kainų keitimas. Taip pat konkurencija apibrėžiama kaip seno ir naujo rungtyniavimą. Rinka skeptiškai priima naujoves, bet jeigu novatoriui pavyksta jas įgyvendinti, būtent konkurencija išstumia iš rinkos įmones, naudojančias pasenusias technologijas.

"Be konservantų” ir “Jokių E” mėsos gaminių lyginamasis vertinimas. (2015 m. Balandžio 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/be-konservantu-ir-jokiu-e-mesos-gaminiu-lyginamasis-vertinimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 06:39