Bebalastis (kelias) modernios kelių technologijos


Inžinerijos referatas.

Paveikslų sąrašas. Įvadas. Kelio su balastu privalumai ir trūkumai. Pirmieji bebalasčio betono pagrindo technologijos bandymai, testavimai ir vertinimas. Bebalasčio kelio formų įvairovė. Plokščių trasa naudojant pabėgius. Rheda technika. Zublin technika. Stedef technologija. Gelžbetoninių plokščių konstrukcijos be pabėgių. Bebalastis kelias virš asfalto sluoksnio. Perėjimas tarp balasčio ir bebalasčio kelio. Bebalasčio geležinkelio išlaidos. Naudota lietartūra.


Per pastaruosius 40 metų visame pasaulyje padidėjo traukinio greitis ir ašies apkrova ir kiti iššūkiai tradicinio balasto kelio sistemoje pagimdė naujas balastines geležinkelio bėgių sistemas. Šiame darbe išsamiai apžvelgiamos įvairių plokščių takelių sistemos, kurios yra naudojamos ir šiandien. Jų konstrukcijos charakteristikos, taip pat įvairūs reikalavimai efektyviam naudojimui kruopščiai paaiškinti. Daugiau kaip 34 skirtingos balastinės sistemos buvo užfiksuotas daugelyje geležinkelio tinklų visame pasaulyje. Svarbiausios bėgių plokštės sistemos išsamiai analizuojamos ir lyginamos. Perdangos bėgių dizainas ir technologija turi daug privalumų lyginant su balastiniu taku. Svarbiausias bruožas yra aukštas stabilumas kelyje, beveik nėra priežiūros poreikio, ilgas gyvavimo ciklas (60 metų), sumažintas svoris ir aukštis trasoje. Jų trūkumai prieš balasto kelius yra apibendrinti aukštos statybos išlaidomis. Baigtinių elementų paketas ABAQUS / CAE, naudojamas modeliuoti 3-D plokštės takelio dizainą pagal statinio eismo apkrovos. Rezultatai rodo, kad plokščių takai turi geresnį stabilumą ir ilgaamžiškumą, lyginant su balastu, dėl to, kad jų vidutinė standumo ir stiprumo reikšmė yra didesnė. Pabrėžiama, kad būtini tolesni tyrimai siekiant neabejotinai įrodyti plokščių kelio sistemos privalumus, taip pat būtina pagerinti išlaidas, susijusias su statybos poreikiu.

Prieš 4 dešimtmečius pradėti tiesti geležinkelių keliai su balastu, kuriuos praėjus 15-30 metų laikotarpiui reikia rekonstruoti pilnai arba dalinai. Tokio tipo keliams reikėjo nuolatinės priežiūros, t. y. bent kartą per 3 – 5 metų laikotarpį. Balasto keitimas ar remontas yra sudėtingas procesas, kuriam reikia itin daug laiko, lėšų ir žmogiškųjų išteklių. Juolab, kad tokio tipo darbus dažniausiai tenka atlikti naktimis, kuomet traukinių eismo nėra, arba tvarkaraščio pertraukų metu, tačiau tuomet laiko darbams lieka dar mažiau (3-5 val.).

Keičiantis laikams tobulėjo ir patys traukiniai. Šiai dienai ne naujiena, kad traukiniai pasiekia didesnį nei 200 km/h greitį, dėl šios priežasties balasto remonto išlaidos ir remonto dažnis išauga kone dvigubai. Tačiau keliai su balastu turi ir teigiamų savybių: jie atsparesni skersinėms deformacijoms, juose vyrauja mažesni įtempimai bei nusėdimai. Taip pat šios konstrukcijos tipo keliai užtikriną didelį kelio lankstumą, juos pigiau įrengti nei be balastį kelią, lengva pastebėti pažeidimus balaste ir jie kur kas tylesni nei lyginant su be balasčiu keliu. Vieningos nuomonės kurio tipo kelias yra geresnis ir efektyvesnis nėra, viskas priklauso nuo inžinieriaus/projektuotojo, nuo landšafto ir kitų dalykų.

  • Inžinerija Referatai
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 14 puslapių (1788 žodžiai)
  • Universitetas
  • Inžinerijos referatai
  • Microsoft Word 660 KB
  • Bebalastis (kelias) modernios kelių technologijos
    10 - 2 balsai (-ų)
Bebalastis (kelias) modernios kelių technologijos. (2016 m. Gegužės 08 d.). http://www.mokslobaze.lt/bebalastis-kelias-modernios-keliu-technologijos.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 07 d. 20:22