Bendravimas – žmogaus vertybė


Psichologijos referatas. Įvadas. Bendravimas – viena iš žmogaus vertybių. Bendravimo samprata. Bendravimo būdai. Akių kontaktas. Veido išraiška. Gestai. Apranga ir išvaizda. Prisilietimai. Intymumas. Garsiniai būdai. Žodinio bendravimo būdai. Bendravimo efektyvumas. Žmonių tipai. Ar galima išmokti sėkmingiau bendrauti. Bendravimo alkis. Bendravimo alkio išreiškimas. Gyvo bendravimo nykimas. Išvados. Naudota literatūra.


Šiame darbe trumpai aptarsiu bendravimo ypatumus, tipus, nuo ko priklauso bendravimo kokybė.

Kiekvienas žmogus yra unikali, nepakartojama asmenybė, turinti teisę į pagarbų elgiasį su ja. Žmogų reikia priimti tokį, koks jis yra. Palaikyti ryšį, keistis informacija – tai tik vienas iš bendravimo aspektų. Bendravimo ryšiai esti įvairaus pobūdžio, glaudumo. Bendraudami mes kartais džiaugiamės, kartais liūdime. Vieno žmogaus būsena, nuotaika turi įtakos kito būsenai bei nuotaikai, ir atvirkščiai. Bendravimo įtaka didžiulė, bet ne visada ji daro teigiamą poveikį. Ne vietoje ir ne laiku ištartas žodis, patarimas gali būti suprastas kaip kritika, pastaba – kaip priekaištas, pokštas gali įžeisti.

Bendravimas – tai sunkiai įgyjama ir labai branginama vertybė. Harmoningi tarpusavio santykiai yra svarbesni už finansinę gerovę, aukštas pareigas, ar garsų vardą. Ši patirtis mus skatina ypatingai saugoti ir puoselėti tokią žmogaus vertybę kaip bendravimas. Žmonių bendravimas kalbos ženklais vadinamas kalbėjimu. Šiame bendravime visada dalyvauja dvi pusės: kalbantysis ir kalbėjimą suprantantysis. Kad bendraujantys žmonės galėtų kalbėtis, jie turi mokėti tą pačią kalbą. Žmogus kiekvieną dieną sukuria naujos konstrukcijos sakinių pats ir supranta kitų sukurtus ir pasakytus. Kad žmogus pradėtų kalbėti, pirmiausia jam turi atsirasti koks nors motyvas. Kalbant keičiasi mūsų kalbos tonas, balso tembras, veido išraiška. Tai skatina mūsų pašnekovą geriau įsiklausyti į mūsų žodžius, artimiau ir laisviau bendrauti. Žmonių bendravimo būdų yra daug ir įvairių.

Drabužiai yra tarsi informacijos perteikėjai. Šią informaciją mums suteikia drabužių spalva, nešiojimo stiklius. Drabužiai nusako žmogaus socialinę padėtį, grupinę priklausomybę, agresyvumo laipsnį ir kt. Mūsų turimi daiktai. Daiktai gali rodyti žmogaus ketinimus, gali suteikti informaciją apie mūsų fizinę ir dvasinę būklę.

Bendraujant visuomet reikalingas lankstumas, todėl geriausia yra naudoti įvairius bendravimo būdus. Pirmasis įspūdis. Sutikus nepažįstamą žmogų pirmasis įspūdis apie jį formuojasi pagal tam tikrus dėsningumus. Dažniausiai dėmesį atkreipiame į fizines žmogaus savybes: patrauklumą, grožįFiziškai patrauklus žmogus atrodo nuoširdesnis, geresnis. Patraukliau atrodantys žmonės įgyja privalumą, lyginant su mažiau fiziškai patraukliais asmenimis. Mus neabejotinai veikia ir socialiniai vaidmenys, kuriuos tie ar kiti asmenys atlieka visuomenėje. Tačiau teisingai suvokti kitą žmogų sunku dar ir dėl to, kad net patys doriausi ir nuoširdžiausi žmonės kartais yra priversti apsimetinėti. Todėl, kad siekia sudaryti apie save kuo geresnį įspūdį. Pirmąjį įspūdį apie žmogų veikia keletas faktorių:

Gynimasis . Dažnai bendravimo metu rūpinamasi tuo, kaip apsisaugoti nuo įskaudinimo.

kai kalbėtojai neišsako savo nuomonės,

Pavydas – tai kelių emocijų derinys: nepasitikėjimas, bejėgiškumas, įžeidimas, agresyvumas, baimė ko nors netekti. Pavydas keičia žmogaus bendravimo stilių ir dažnai gali tapti asmenine savybe, kuri žmogų veiks dažniausiai.

Bendravimo alkio išreiškimas

Gyvo bendravimo nykimas

Bendravimas – tai dviejų, ar daugiau tarpusavio sąveika, kurios metu perduodama informacija, patenkinami įvairūs poreikiai. Bendravimas padeda giliau pažinti save, suprasti tai, kas mes esame iš tikrųjų. Mes nuolat mokomės bendrauti, taisome savo bendravimo trūkumus. Privalome analizuoti save ir savo elgesį, pažinti savo silpnąsias ir stipriąsias puses. Tik pažindami save turime galimybių keistis, o tuo pačiu keisti ir savo bendravimą. Pagrindinės taisyklės bendraujant su kitais žmonėmis yra šios: atidžiai išklausyti savo pašnekovą, laikytis kalbos kultūros taisyklių, mokėti suvaldyti savo emocijas, nesusikurti sau bendravimo barjerų ,kurie kliudytų efektyviam bendravimui. Reikia mokėti išklausyti pašnekovą. Nedaryti klaidų pokalbio pradžioje, nerodyti savo išskirtinumo, nepagarbaus elgesio su kitu žmogumi, nenaudoti grubaus, pašaipaus humoro. Lavinti savo bendravimo įgūdžius ir stilių, esant reikalui juos netgi pakeisti. Bendrauti efektyviai: konkrečiai, atsižvelgiant į klausytojo žinių rėmus, vengti emocijomis perkrautų žodžių, reikia siekti, kad verbaliniai pranešimai derintųsi su neverbaliniais. Išmokti efektyviai klausytis pašnekovo: dėmesingai tylėti, linksėti pritarti vienskiemeniais žodžiais, į pašnekovą reaguoti ramiais judesiais, atvira veido išraiška. Reikia stengtis pašalinti tuos savo asmeninius bruožus, kurie trukdo efektyviai klausytis pašnekovo. Tie bruožai yra: pašnekovo ignoravimas, nuolatinis savo nuomonės įterpimas, nuolatinai vertinimai, dėmesio nukreipimas į kitą temą, galvojimas apie tai ką aš pasakysiu, nesiklausant ką šneka pašnekovas. Prisiminti, kad bet koks neatsargus pasakymas gali būti konflikto priežastis.

  • Psichologija Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 20 puslapių (4767 žodžiai)
  • Kolegija
  • Psichologijos referatai
  • Microsoft Word 38 KB
  • Bendravimas – žmogaus vertybė
    10 - 4 balsai (-ų)
Bendravimas – žmogaus vertybė. (2015 m. Gegužės 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendravimas-zmogaus-vertybe.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 05 d. 22:51