Bendravimo procesas


Psichologijos skaidrės. Bendravimo procesas. Bendravimo tipai. Bendravimo principai. Kasdienis ir formalus bendravimas. Bendravimo funkcijos. Kam apskritai žmonės bendrauja? Svarbiausi tarpasmeninio bendravimo aspektai. Tarpasmeninio bendravimo aspektai. Svarbiausi tarpasmeninio bendravimo aspektai. Linijinis bendravimo proceso modelis. Linijinio modelio trūkumas. Sąveikos (interaktyvusis) modelis. Sąveikos modelio trūkumas. Transakcinis bendravimo proceso modelis. Transakcinio modelio esmė. Mitai apie bendravimą. Bendravimo rūšys pagal asmeniškumo lygį. Asmenybinio bendravimo bruožai. Buber (1970) išskyrė tris bendravimo lygius. Metakomunikacija. Metakomunikacijos pavyzdžiai. Tarpusavio santykiai pagal kontrolės aspektą. Sėkmingas bendravimas.


Bendravimas yra įgūdis, kurio galima išmokti – panašiai kaip važiavimas dviračiu ar spausdinimas kompiuteriu. Jei esi pasiryžęs įdėti pastangų į bendravimą, gali greitai pagerinti kiekvieną savo gyvenimo aspektą. - Brian Tracy.

Intrapersonalinis (vidinis) bendravimas – bendravimas su savimi, savyje, sau. Socialinis (išorinis) bendravimas – toks, į kurį įsitraukia ne mažiau kaip du žmonės.

Bendravimas gali būti tiek suplanuotas ir apmąstytas iš anksto, tiek spontaninis ir neapgalvotas. Neįmanoma nebendrauti. Bendravimas yra negrįžtamas procesas. Bendravimo proceso negalima vienareikšmiškai pakartoti.

Kasdienis: Siunčiama žinutė – bendro pobūdžio Laisvo stiliaus Nėra nustatytos tvarkos Daugiausiai žodinis Ne visuomet specifinei auditorijai Nenaudojami techniniai terminai ir vaizdinė medžiaga.

Formalus: Perduoda formalią žinutę Griežtesnio stiliaus Yra nustatyta tvarka Tiek žodinis, tiek rašytinis Visuomet specifinei auditorijai Dažnai yra naudojami terminai ir vaizdinė medžiaga.

MOKOMOJI – nuo mažų dienų vaikas pažįsta ir mokosi bendraudamas. Bendravimas suteikia žinių ir gebėjimų, padedančių funkcionuoti visuomenėje. Duoda suvokimą ir galimybę dalyvauti visuomeniniame gyvenime. INFORMUOJANTI – informacija suteikia saugumą ir leidžia priimti tikslesnius sprendimus. Kuo mes labiau informuoti, tuo esame labiau pasiruošę ir dažnai ramesni.

PRAMOGINĖ – prasiblaškyti, pasidalinti patyrimu, įsitraukti. DISKUSINĖ – diskutuodami sužinome įvairias nuomones ir požiūrius. Komunikuodami suprantame požiūrių įvairovę ir integruojame naujas idėjas.

ĮTIKINANTI – padeda siekiant sprendimo politikoje, valdant mases, pardavimų srityje, religijoje. KULTŪRINĖ – leidžia išlaikyti ir perduoti tradicijas, papročius, estetinį supratimą. INTEGRUOJANTI – leidžia pažinti įvairias kultūras ir religijas, gyvenimo būdo skirtumus, tapti tolerantiškesniems vieni kitiems.

Bendravimo procesas. (2015 m. Vasario 27 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendravimo-procesas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:08