Bendravimo psichologijos pagrindai


Psichologijos skaidrės.

Bendravimo psichologijos pagrindai. Bendravimas – tai dviejų ar daugiau žmonių tarpusavio sąveika. Bendravimo kliūtys. Grasinimas – “Tik pabandyk rytoj man neatnešti skolos. Paliepimas, įsakinėjimas - “Tu privalai aplankyti močiutę. Kritika - “Tu nemoki spręsti žodinių uždavinių. ” “Tu nuolat verkšleni. ”. Vertinimas – “Taip gali kalbėti tik idiotas. ” “ Ko sėdi išsižiojęs kaip varna?”. „Privalėjimas“ – “Tu privalai už viską atsakyti. ” “Tu privalai mane išklausyti. ”. Pamokslavimas – “Kiekvienas doras pilietis turi žinoti šią datą. Moralizavimas “Toks elgesys nedaro tau garbės. Lyginimas – “Tu niekada nebūni toks kaip brolis. Gėdinimas – “Kaip tau ne gėda taip kalbėti. Diagnozavimas – “Tokiu savo elgesiu tu sieki įžeisti mane. Ne laiku duoti. Loginis įtikinėjimas - “Nėra ko čia nervintis. Vengimas - “Pamiršk visa tai. ” “Nematau jokių problemų. ” “Nėra čia apie ką kalbėti. ”. Raminimas – “Neimk į galvą, tu puikiai atrodai. ” “Viskas praeis. ”. Linksminimas – “Baik ašaroti, geriau nueik į diskoteką!” “Neliūdėk, gyvenimas per trumpas. ”. Kas padeda bendravime? Aktyvus klausymas 1. Nereflektyvus 2. Reflektyvus. Nereflektyvus klausymasis – nesikišame į pašnekovo kalbą arba įsiterpiame trumpomis replikomis (“Tave kažkas neramina. Reflektyvus klausymas – parodome, kad domimės pašnekovu (pasitiksliname, perfrazuojame, atspindime jo jausmus, apibendriname). Nereflektyvus klausymasis tinka, kai. Klausytojas yra aukštesnio statuso nei kalbantysis Kai pašnekovas išgyvena gilius jausmus. Kai pašnekovas dega noru išdėstyti savo požiūrį Kai pašnekovui sunkiai sekasi dėstyti savo mintis. Reflektyvus klausymasis. Pasitikslinimas – “Gal galėtumėte patikslinti?” Perfrazavimas – “Man atrodo, Jūs pasakėte, kad. ”. Kalbančiojo jausmų atspindėjimas – “Aš jaučiu. Apibendrinimas – “Taigi problemos esmė yra. Bendravimo principai. Empatija Autentiškumas Akceptacija. Empatija – gebėjimas įsijausti į kito žmogaus vidinį pasaulį. Įsijautę į kitą žmogų, mes suvoksime ką jis galvoja (intelektualioji empatija). Atidžiai klausydamiesi, išgirsime ir tai, ko žmogus negali ar nenori pasakyti. Autentiškumas – nuostata kiekviename bendravimo akte likti savimi, tikruoju “Aš”, nesidangstyti jokiomis kaukėmis. Akceptacija – visuminis kito žmogaus priėmimas.


„Privalėjimas“ – “Tu privalai už viską atsakyti.” “Tu privalai mane išklausyti.”.

Lyginimas – “Tu niekada nebūni toks kaip brolis.” “Arnas mane dažnai vesdavo į kiną, o tu...”.

Loginis įtikinėjimas - “Nėra ko čia nervintis. Viskas taip ir turėjo vykti, nes...” “Dabartinė tavo situacija — logiška. To ir reikėjo tikėtis.”.

Raminimas – “Neimk į galvą, tu puikiai atrodai.” “Viskas praeis.”.

Nereflektyvus klausymasis – nesikišame į pašnekovo kalbą arba įsiterpiame trumpomis replikomis (“tave kažkas neramina?”).

Autentiškumas – nuostata kiekviename bendravimo akte likti savimi, tikruoju “aš”, nesidangstyti jokiomis kaukėmis.

  • Psichologija Skaidrės
  • 2016 m.
  • Lietuvių
  • 32 puslapiai (460 žodžių)
  • Psichologijos skaidrės
  • MS PowerPoint 12 KB
  • Bendravimo psichologijos pagrindai
    10 - 5 balsai (-ų)
Bendravimo psichologijos pagrindai. (2016 m. Vasario 14 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendravimo-psichologijos-pagrindai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 05:13