Bendravimo raštu etiketas


Etikos referatas. Įvadas. Bendravimo raštu etiketas. Reikalavimai tarnybiniams raštams. Reikalavimai laiškams. Reikalavimai elektroniniams laiškams. Etiketas rašant oficialius el. laiškus. Bendrieji patarimai el. laiškams. Išvados. Literatūros sąrašas.


Temos aktualumas. Kasdien mums tenka bendauti tiek su artimais mums žmonėmis, draugais, šeima, tiek su kolegomis, vadovais, gerbtinais asmenimis. Bendraujame ne tik akis į akį, telefonu, bet ir raštu. Nenorėdami įžeisti, pasielgti nepagarbiai kitu žmoniu atžvelgiu, arba nenorėdami pasirdyti neprofesionalūs privalome prisilaikyti bendrai priimtu etiketo normų.

Darbo tikslas išnagrinėti pagrindinius etiketo reikalavimus bendraujant raštu, kurie taikomi rašant tarnybinius raštus, laiškus ir bendraujant elektroniniu paštu.

Siekiant įgyvendinti darbo tikslus, spręsiu šios uždavinius:

Apžvelgsiu reikalavimus rašant tarnybinius raštus;

Apžvelgsiu etiketo reikalavimus rašant oficialius laiškus;

Apžvelgsiu reikalavimus elektroniniams laiškams;

Aprašysiu pagrindinius reikalavimus bendraujant el. laškais įmonės viduje ir su įmonės klientais;

Balso tono, greičio, garso silpnumo ir stiprumo atžvilgiu, bendravimas raštu yra efektyvesnis, negu žodžiu. Svarbu, kad bendravimas būtų efektyvus, nepaisant to, kaip bendraujate raštu ar žodžiu. Bendraujant raštu svarbu, kad perduota informacija būtų išreikšta aiškiai, tiksliai ir suprantamai.

Raštą rašo organizacijos darbuotojas, dokumento sudarytojo rekvizite rašomas pareigybės pavadinimas, nurodant jos priklausomybę.

Dokumento pavadinimas turi nusakyto jo turinį, data – tarnybinio pranešimo pasirašymo data.

Pirmoje teksto dalyje aprašomi faktai ar įvykiai, dėl kurių tarnybinis pranešimas rašomas. Antroje dalyje pateikiamos išvados ir siūlomas imtis konkrečių veiksmų, kurie dokumento autoriaus manymu būtini, norint išspręsti susidariusią situaciją. (Baltrūnienė, 2005)

Siunčiant raštus pasirenkamas persiuntimo būdas: faksu, tradiciniu laišku arba elektroniniu laišku. Pasirinkimas gali priklausyti nuo tokių faktoriu kaip perdavimo trukmė, perdavimo kanalo patikimumas, perdavimo būdo įtaka juridinei galiai, siuntimo kaina ir pan.

Telefaksogramos turi būti įforminamos taip pat kaip raštai. Jos turi tik kai kurios papildomus duomenis, kurios įrašo pats aparatas: siuntėjo kodą, siuntimo datą ir laiką, fakso aparatos, kuriuo perduodami duomenys, numerį, perduotų puslapių skaičių.

Etiketas rašant oficialius el. laiškus

Bendrieji patarimai el. laiškams

Etiketas neatsiejama socialinio gyvenimo dalis, nenorėdami įžeisti kitų asmenų turime laikytis priimtu elgesio ir kalbos normų. Taip pat turime suprasti, kad namuose ir oficialioje aplinkoje yra naudojamos skirtingos etiketo normos.

Tarnybinis raštas – tai dokumentas skirtas organizacijos vadovui, kuriame keliamas koks nors klausimas, pateikiamos išvados ir pasiūlymai. Todėl tekstas turi būti oficialus, glaustas ir aiškus. Turi būti pirmoje teksto dalyje aprašomi faktai ir įvykiai,dėl kurių raštas buvo parašytas, o antroje dalyje turi būti išdėstytos išvados ir pasiūlymai.

Tarnybiniai raštai, pranešimai yra pagrindinė priemonė bendravimui įmonės viduje tarp vadovų, skirtingų įmonės skyrių, todėl jie turi būti informatyvūs, oficialūs bei konkretūs.

Laiškai turėtų būti raųomi glaustai ir aiškiai, o ypač jei tai oficialiai rašomi laiškai. Svarbu pasistengti glaustai reikšti mintis, geriausia pradėti be ilgesnės įžangos, eiti tiesiog prie reikalo. Mintis reikia dėstyti trumpai, o svarbiausia – aiškiai. Rašant laišką reikia daugiausiai dėmesio skirti gavėjui. Bent jau laiško pradžioje nederėtų apie save rašyti. Rečiau reikėtų vartoti įvardį aš, kad adresas nepasijustu esantis antrame plane.

Kas kita bendraujant elektroniniu paštu darbo reikalais, kai reikšmę turi net eletroninis pašto adresas. Norėdami palikti tinkama įspūdį apie įmonę, turi naudotis įmonės elektroninio paštu serveriu (jokiu būdu negalime naudoti asmeninio pašto, pvz.: xxx@yahoo.com ir pan.), laiško tema turi būti informatyvi ir trumpa, kad gavėjuo būtų suprantama kokią informacija yra išdėstyta, tekstas turi būti trumpas, sakyniai glausti ir aiškus, klausimai arba atsakymai konkretūs ir trumpi. Be abejo laiško apačioje turi būti laiško siuntėjo rekvizitai (parašas), gavėjas turi žinoti su kuo bendrauja.

  • Etika Referatai
  • 2015 m.
  • 14 puslapių (3476 žodžiai)
  • Etikos referatai
  • Microsoft Word 42 KB
  • Bendravimo raštu etiketas
    10 - 8 balsai (-ų)
Bendravimo raštu etiketas. (2015 m. Balandžio 24 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendravimo-rastu-etiketas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:22