Bendravimo ypatumai


Kalbos kultūros savarankiškas darbas.

Įvadas. Žmonių tarpusavio bendravimo koncepcija. Bendravimo poreikis. Burnos higienisto – paciento tarpusavio bendravimo ypatumai. Burnos higienisto bendravimas su neįgaliaisiais pacientais. Burnos higienisto veiksmai gydant įvairią negalią turinčius pacientus. Burnos higienisto bendravimas su silpnaregiais ir aklaisiais. Burnos higienisto bendravimas su žmonėmis, turinčiais psichikos sutrikimų. Kasdieninė burnos higiena. Išvados. Literatūra.


Bendravimą galima įvardinti, kaip daugialypį reiškinį, kuriam būdinga keletas bendravimo rūšių ir įvairiausių subtilybių. Išskiriamos dvi bendravimo rūšys: verbalinis ir neverbalinis bendravimas. Dažniausiai bendravimas atspindi žmogaus prigimtį ir norą bendrauti, burtis į grupes, skleisti bei gauti norimą informaciją.

Apsilankymas pas gydytoją kiekvienam pacientui sukeliamas didesnis ar mažesnis stresas. Nes daugelis žmonių dažniausiai bijo pačio odontologą, o ką jau kalnėti apie instrumentus. Taip pat ypač mažiems vaikams atsiranda stresas tada kai pamato žmogų su baltu chalatu. Šiuo atveju labai svarbus burnos higienisto vaidmuo. Burnos higienistas gali padėti ligoniui įveikti stresą arba netinkamai bendraudamas tik pabloginti situaciją. Taigi labai svarbus burnos higienisto ir paciento tarpusavio santykiai. Burnos higienistas yra paciento aplinkos dalis, jis gali sumažinti paciento nerimą ir baimę, tinkamai informuodamas jį apie esamą situaciją ir pasitelkdamas visas įmanomas priemones, kurios leistų pacientui jaustis kuo labiau susivaržiusiam.

Darbo tikslas – aptarti bendravimo ypatumus tarp burnos higienisto ir paciento, kaip taisyklingai bendrauti su pacientais kurie turi specialių poreikių ir kaip skatinti žmones laikytis burnos higienos.

Darbo objektas – bendravimo ypatumai tarp burnos higienisto ir paciento, taisyklingas bendravimas su specialiu poreikiu žmonėmis ir skatinimas pacientų prižiūrėti burną.

Taigi toliau apžvelgsime kaip reikia bendrauti su žmonėmis, kurie turi specialiųjų poreikiu.

BURNOS HIGIENISTO BENDRAVIMAS SU NEĮGALIAISIAIS PACIENTAIS

Neįgaliųjų žmonių burnos sveikata yra labai reiškminga ir reikalauja daug odontologinės komandos narių dėmesio. Neįgaliesiems jų negalia apsunkina gyvenimą, todėl jei burnos sveikata kels problemų, dar labiau pablogės jų gyvenimo kokybė. Bendraujant su neįgaliu žmogumi reikėtų elgtis įprastai, be išankstinių nuostatų.

Bendraudami su neįgaliu žmogumi reikia nepamiršti, kad:

Vieni pacientai gali valdyti rankas, kiti gali tik trumpam išlipti iš vežimėlio, todėl burnos higienistui svarbu žinoti, kada, kur ir kaip jiems padėti ir kaip su jais bendrauti. Taip pat svarbu žinoti, kas svarbu aklam ar klausos negalią turinčiam pacientui. Kadangi mobilumas ir bendravimas yra neišvengiami ir būtini kasdieniame gyvenime, kurčias ar aklas pacientas kasdien patiria nusivylimą, nes kiekviena paprasčiausia užduotis jam būna sunkiai įveikiama, o burnos higienistas ne visada sugeba pagelbėti.

Burnos higienisto bendravimas su žmonėmis, kurie turi klausos sutrikimų:

norint pradėti pokalbį, burnos higienistui reikėtų lengvai paliesti petį ir atkreipti į save dėmesį;

jei burnos higienistas yra tik susipažinęs su gestų kalba, reikėtų ją vartoti tik tuomet, kai geba tiksliai pakartoti arba perfrazuoti pasakytą mintį, o jei iš vis nėra susipažinęs, tuomet prašyti pagalbos iš globėjo ar šeimos nario.

Bendravimo ypatumai. (2016 m. Gegužės 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendravimo-ypatumai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 01:50