Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai


Pedagogikos konspektas. Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai pasakojimas , aiškinimas , pokalbis. Vengti alternatyvinių klausimų. Dvigubų klausimų. Pokalbis turi trūkumų. Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai spausdintinių šaltinių naudojimas , natūralių objektų. Spausdintų šaltinių naudojimas. Klausimai ir užduotys. Eilėraščių posmai. Natūralūs objektai.


Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai - tie, kurie gali būti taikomi įvairių mokomųjų dalykų pamokose. Per pasaulio pažinimo pamokas dėl mokomosios medžiagos specifikos kartais jie įgauna kiek kitokį atspalvį, tačiau esminiai bruožai išlieka.

pasakojimas turi būti moksliškai teisingas;

pasakojimas turi būti gyvas, vaizdingas, veikiąs ne tik mokinių protą, bet ir vaizduotę, jausmus, skatinantis jų pažintinės veiklos aktyvumą.

pasakojimo tempas turėtų būti toks, kad ir silpnieji mokiniai galėtų suprasti jo turinį.

Kad pasakojimas mokinius sudomintų, reikėtų taikyti šiuos metodinius būdus:

a) pasakojimą pradėti nuo stipraus sudominimo

b) įtraukti į pasakojimą tiesioginę kalbą

c) pasakoti taip lyg pats pasakotojas būtų dalyvavęs ir matęs

Pasakojimo trukmė gali būti įvairi: I - " kl. - 7-10 min., III-IV kl. - iki 20 min

Pasakojimo, kaip mokymo metodo, sėkmė daug priklauso nuo to, kaip sumaniai parenkama medžiaga. Mat faktai sudaro svarbiausią pasakojimo turinį, todėl labai svarbu, kad jie įtikintų mokinius, ryškiai atskleistų nagrinėjamų reiškinių esmę.

Pasakojant naudojamos vaizdinės priemonės sukonkretina mokomąją medžiagą, todėl mokiniai ją lengviau įsimena.

Tai toks pasaulio pažinimo mokymo metodas, kurio tikslas - atskleisti sąvokas, dėsnius, taisykles, taip pat instruktuoti atliekant praktines užduotis. „Šis metodas per pasaulio pažinimo pamokas naudojamas tada, kai reikia išaiškinti naujas sąvokas bei terminus, atskleisti gamtos reiškinių priežastinius- pasekminius ryšius, paaiškinti, kaip stebėti sezoninius gamtos reiškinius, fiksuoti stebėjimų duomenis individualiuose bei klasės gamtos ir darbo kalendoriuose, atlikti bandymus, naudotis prietaisais ir kt. Jis naudojamas tada, kai, nagrinėjant temą, mokytojo pasakojimo nepakanka. Aiškinimu atskleidžiama vieno ar kito reiškinio loginė prigimtis. Mokytojas, naudodamas ši metodą, turi labai aiškiai ir suprantamai apibrėžti naują klausimą ir nuosekliai jį įrodyti, vadinas, privalo vadovautis logikos dėsniais.

  • Pedagogika Konspektai
  • 2015 m.
  • 3 puslapiai (1544 žodžiai)
  • Pedagogikos konspektai
  • Microsoft Word 18 KB
  • Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai
    10 - 8 balsai (-ų)
Bendrieji pasaulio pažinimo mokymo metodai. (2015 m. Balandžio 13 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendrieji-pasaulio-pazinimo-mokymo-metodai.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 10:07