Bendroji ir dalinė avarija, bei jų teisinis reguliavimas


Teisės referatas. Įvadas. Laivo avarija. Laivo avarijos klasifikavimas. Pranešimas apie laivo avariją. Bendroji ir dalinė avarija. Nuostoliai priskiriami bendrajai avarijai. Dalinė avarija. Bendrosios avarijos dalijimo tvarka. Dispašas ir dispašeriai. Avarijų tyrimo tvarka. Išvados. Naudota literatūra. Priedai.


Šio darbo tikslas – išanalizuoti bendrosios ir dalinė avarijos teisinį reguliavimą.

Darbo uždaviniai:

išanalizuoti bendrosios ir dalinės avarijos pagrindinius ypatumus;

išnagrinėti bendrosios ir dalinės avarijos teisinius aspektus;

išsiaiškinti avarijų tyrimo tvarką.

Nors ir yra požymiai, nurodyti bendrosios avarijos sąvokoje, bendrajai avarijai nepriskiriama:

Plaukdamas į jūrą, žvejybos laivas uosto laivybos kanale tamsiu paros metu atsitrenkė į gilinimo darbus vykdžiusią žemkasę “MP-27” (Vokietija). Pramuštas žvejybos laivo laivapriekis aukščiau vaterlinijos. Apgadinta žemkasės “MP-27” apsauginė konstrukcija. Žmonės nenukentėjo.

Laivavedžiams tinkamai stebėti aplinką, nepervertinti to, kad laivas reguliariai plaukioja uoste. Uosto kapitonui reikalauti, kad būtų laikomasi uosto laivybos taisyklių dėl ryšio palaikymo su žemkasėmis.

Išplaukiant iš uosto ir manevruojant sustojo pagrindinis variklis. Laive buvo locmanas, lavugalyje pritvirtintas vilkikas. Sugedus varikliui, laivas trenkėsi į krantinę apgadindamas tiek krantinę, tiek ir laivugalį.

Plaukiant laivui iš Raahe (Suomija) į Roterdamą (Olandija) tamsiu paros metu, eigos pamainos metu tiltelyje būdamas vienas, budintis kapitono padėjėjas užmigo šturmano kėdėje. Nekontroliuojamas laivas praplaukė posūkio tašką ir, plaukdamas pilna eiga, maždaug 13 mazgų greičiu, trenkėsi į povandeninius akmenis netoli Understen švyturio Švedijos teritoriniuose vandenyse. Žmonės nenukentėjo. Krovinys nebuvo sugadintas. Apgadintą laivą nuo akmenų po dviejų dienų nutempė du vilkikai. Laivas, išsikrovęs krovinį Švedijoje, savo eiga atplaukė į Klaipėdą remontui.

Netinkamai vykdytas aplinkos stebėjimas vizualiai, klausa, turimomis techninėmis priemonėmis, kadangi už saugų laivo plaukiojimą budėjimo metu atsakingas kapitono padėjėjas, būdamas vienas tiltelyje užmigo šturmano kėdėje. Netinkamas budėjimų organizavimas, nakties metu paliekant tik vieną laivavedį. Nebuvo naudojama laive įrengta tiltelio navigacinio budėjimo signalizacijos sistema. Budinčio kapitono padėjėjo nuovargis. Netinkamas šturmanų tarnybos darbo organizavimas tiltelyje.

Korpuso pažeidimas. Dėl to laivui nebuvo leista išplaukti iš uosto. Gumbinio laivo priekio pramuša aukščiau vaterlinijos galėjo atsirasti laivui plaukiant leduose iš Suomijos uosto. Roterdame pramuša užtaisyta.

  • Teisė Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 15 puslapių (3147 žodžiai)
  • Kolegija
  • Teisės referatai
  • Microsoft Word 24 KB
  • Bendroji ir dalinė avarija, bei jų teisinis reguliavimas
    10 - 10 balsai (-ų)
Bendroji ir dalinė avarija, bei jų teisinis reguliavimas. (2015 m. Spalio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendroji-ir-daline-avarija-bei-ju-teisinis-reguliavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 22:01