Bendrovių prekių ženklų lyginamoji analizė


Prekės ženklo analizė. Mcdonalds prekes zenklas. Prekes zenklu analize. Mcdonaldo prekes zenklo atsiradimas. Mcdonalds prekinis zenklas. R. urbanskienė. Diplominiai apie prekini zenkla. Prekės ženklų funkcijos. Mcdonald prekes ženklas. Cili prekes zenklo vertes tyrimas.

Vadybos diplominis darbas. Įvadas. Prekės ženklo sukūrimas ir vertė teorijos aspektu. Prekės ženklo atsiradimo priežastys. Prekės ženklo kūrimas. Prekės ženklo vertingumas. Prekės ženklo apskaičiavimo metodika ir vertingumo dedamosios. Spartus prekės ženklo svarbos ir vertės augimas. “čili” bei “mcdonald’s” prekių ženklų tyrimas. Organizacinis įvaizdis ir prekių ženklų vizualinis identitetas. Tyrimo metodai. “čili“ ir „mcdonald‘s“ bendrovių prekių ženklų įvaizdžio tyrimas. „čili“ ir „mcdonald‘s“ prekių ženklų lyginamoji analizė. Perspektyvos ir tobulinimo galimybės. Išvados. Žodynas. Literatūra. Priedai.


Prekės ženklų kategorijai prilyginami ženklai atsirado 3200m. prieš Kristų senovės Egipte. Manoma, kad tai buvo akmentašių, gaminusių akmens blokus piramidėms ir kitiems statiniams gamybos vietovių ženklai.

Pirmieji prekių ženklai – tai ženklai, kuriais graikų bei romėnų puodžiai žymėdavo savo prekes. Keramikai savo ženklais žymėdavo vazas ir kitus gaminius. Neretai tai būdavo inicialai ar rankos piršto įspaudas dar nedegto gaminio molyje [23].

R. Urbanskienė ir R.Vaitkienė (2007) teigia, kad pirmieji prekės ženklai būdavo produkcijos simboliai ir labai lengvai suprantami, nes pirkėjai tuo laikotarpiu ne visi mokėjo skaityti. Šie ženklai atlikdavo identifikavimo, kokybės garantavimo funkcijas, supaprastino apsipirkimą.

Senais laikais fermose nebuvo naudojami aptvarai, kurie padėtų atskirti šeimininkams savo galvijus, todėl jie įšdegindavo žymes ar kitaip ženklindavo jiems priklausančias bandas, kad galėtų atpažinti. Gyvulius ir amatininkų darbus pamažu atpažindavo pagal tam tikrus simbolius ir žymes. Pirkėjai ieškodavo konkrečių ženklų, kuriuos mintyse siejo su, pavyzdžiui, skanesne jautiena, aukštesnės kokybės moliniais indais, įstabiais meno dirbiniais, ir apskritai, geresnėmis prekėmis.

Pirmasis Viduramžių rašytinis šaltinis, paliudijantis prekės ženklo atsiradimą Europoje, yra Anglijos karaliaus Henriko III 1266 m. raštas, įpareigojantis Anglijos kepėjus žymėti savo ženklu kepamos duonos kepalus. O kitas, 1373 m. karaliaus įsakas, įpareigojo Anglijos stiklius savo ženklu žymėti pagamintus stiklo butelius.

Anot R. Urbanskienės ir R. Vaikienės (2007), visų laikų dailininkai savo kūrinius pažymėdavo asmeniniais simboliais. Pasirašytieji kūriniai turi daug didesnę vertę, nei niekaip nepažymėti. Parašas identifikuoja patį meninką, jo epochos išskirtinumą. Kaip pavyzdį, galime pateikti vokiečių Renesanso dailininko A. Diurerio (Albbrecht Durer, 1471 – 1528) ženklas – monograma ant 1514 m. graviūros, vaizduojančios dūdmaišininką; arba prancūzų dailininko A. De Tulūz – Lotreko ( Hanry de Toulouse – Lautrec, 1864 – 1901) ženklas ant 1893 m. afišos, reklamuojančios žymią to meto Paryžiaus kabaretų žvaigždę Žaną Avril.

Industrinių šalių rinkose didėjanti konkurencija, gaminių plagiato atsiradimas paskatino naujų teisinių normų priėmimą. 1875 m. prekių ženklų įstatymas Anglijoje numatė savininkui monopolinę teisę į ženklo panaudojimą, ir taip pat į ženklo gynybą teisme.

  • Vadyba Diplominiai darbai
  • 2012 m.
  • 73 puslapiai (18839 žodžiai)
  • Kolegija
  • Vadybos diplominiai darbai
  • Microsoft Word 238 KB
  • Bendrovių prekių ženklų lyginamoji analizė
    9 - 3 balsai (-ų)
Bendrovių prekių ženklų lyginamoji analizė. (2012 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendroviu-prekiu-zenklu-lyginamoji-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 09 d. 17:39