Bendruomenės profilis ir jo sudarymo metodikos


Sociologijos praktikos ataskaita.

Veiklos kryptys ir funkcijos Seniūnijos funkcijos. Socialinės darbuotojos funkcijos. Jūsų nuomonė apie instituciją jos veiklą , specifiškumą , darbuotojų atitikimą užimamoms pareigoms ir kt. Veiklos kryptys ir funkcijos. Alytaus miesto moterų krizių centras. Institucijos tikslai , uždaviniai , vertybių prioritetai. Ištekliai finansai , personalas apmokamas , savanoriškas. Darbo su klientais metodai. Nusakykite norminius teisės aktus įstatymai , nutarimai , sprendimai lemiančius institucijos funkcionavimą. Nusakykite didesnės organizacijos , kurios dalis yra ši institucija , struktūrą. Apibūdinkite valdžios ir kontrolės aspektus. Kas sudaro tarybą ? apibūdinkite juos kaip asmenis . Koks tarybos vaidmuo ir atsakomybė. Klientai , jų poreikiai , charakteristikos , lūkesčiai , vaidmenys ir statusas. Identifikuokite pranašumus teikiant paslaugas klientams. Identifikuokite trūkumus teikiant paslaugas klientams. Jiezno žmonių su negalia sąjunga institucijos funkcijos.


Tuo tarpu socialinė darbuotoja, šioje seniūnijoje rūpinasi socialinės paramos darbais, tokiais kaip :

Jūsų nuomonė apie instituciją (jos veiklą, specifiškumą, darbuotojų atitikimą užimamoms pareigoms ir kt.)

Seirijų seniūnija man artima ir pažįstama įstaiga. Tai mano gimtasis miestelis, dėl to su seniūnijos darbu, bei kampetencija esu susipažinusi ir susidūrusi. Pažintinės praktikos metu daugiausiai bendravau, su aktualiausiu man žmogumi, socialine darbuotoja – Violeta Strankauskiene. Išties, manau, kad Seirijų miestelio poreikiai ir lūkesčiai stengiamasi patenkinami visu 100 procentų. Vien mano pokalbio metu socialinė darbuotoja, keletą kartų atsiliepinėjo į žmonių skambučius, kuriems reikia vienokios ar kitokios pagalbos, informacijos.

Seniūnijos darbuotojai yra kompetetingi užimamoms pareigoms. Savo darbui yra atsidavę. Tiek darbo metu, tiek laisvalaikiu rūpinasi seniūnijos aplinka, jos žmonėmis, vaikais ir žinoma svečiais.

Jeigu reiktų išskirti seniūnijos trūkumus, galėčiau pateikti tokius kaip :

1.      Manau, kad vienam socialiniam darbuotojui suteikia per daug klientų, ir nors specialistė spėja su klientų srautu, tačiau būnant mažesniam krūviui, ji galėtų į kiekvieną situaciją labiau įsijausti, suprasti, užkirsti kelią situacijos pablogėjimui.

2.      Atėjus į seniūniją pirmą kartą, žmogus nėra priimamas, t.y. jo niekas nepasitinka, dėl to žmogus turi pats belsti į uždarytas darbuotojų duris, nežinodamas, kokio specialisto jam išties reikia.

Išties šioje institucijoje, mane labai sužavėjo noras padėti, nes atėjau nesusitarusi, o nukreipta, iš kitos įstaigos. Šioje įstaigoje vyksta labai daug įvairios veiklos. Tame pačiame pastate veikia dar daugiau kaip dešimt įvairių nevyriausybinių organizacijų, kurios veikia, Alytaus miesto ir jo rajonų, žmonių naudai.

Labai moloniai pasikalbėjome ir su įstaigos direktore, ji pristatė įstaigą, jos veiklą, tik deja nesupažindino nei su kitais darbuotojais, nei su pačia įstaigos struktūra, o tiesiog mano ir jos laiko taupymo atžvilgiu ji man pateikė įstaigos įstatus, kuriuose buvo visi man reikalingi atsakymai.

Kasmetinė „Baltojo kaspino“ akcija (lapkričio 25 d. – gruodžio 10 d.);

Misija – mažinti smurtą kenčiančių moterų skaičių, skatinti jų savigarbą, saviraišką, pasitikėjimą savimi, sudaryti sąlygas moterų tobulinimuisi.

Pagrindinė centro vertybė – meilė artimui. Pati centro direktorė išskiria tokias vertybes kaip orumas, pakantumas, autentiškumas, atsakomybė už kitą, ištikimybė visų pirmą sau ir kitiems. Taip pat nepamirštas ir informacijos apie asmenį konfidiancialumas, žmogaus kaip asmenio svarbumas ir jo priėmimas tokio – koks jis yra.

Organizacijoje dirbama savanorystės principu. Iš viso dirba dvi moterys. Organizacija nepriklauso nuo valdžios ir valdymo institucijų. Egzistuoja savanorių iniciatyva ir rėmėjų pagalba. Centro veikla remiasi Alytaus miesto savivaldybės, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir užsienio ambasadų Lietuvoje finansuojamais projektais.

Darbas su klientu Alytaus moterų krizių centre prasideda nuo nestandartizuoto pokalbio. Socialinis darbas veikia kaip intervencija į žmonių sąveikas, siekiant ieškoti problemų ištakų ir sprendimo būdų. Socialiniai darbuotojai dažnai dirba kaip tarpininkai, nukreipiantys reikalingos pagalbos link. Centro direktorė pabrėžia, kad negalima ir labai pavojinga veikti ne savo veiklos srityje, geriau ieškoti specialisto, galinčio suteikti konkrečią pagalbą. Dažniausiai naudojamas metodas – pokalbis, terapinis interviu. Dažnai žmogui užtenka išsikalbėti, išsiverkti, kad pasidarytų lengviau.

Problemų sprendimo modelis. Jo tikslas : padėti klientui išspręsti problemas; Dirbti ne dėl kliento, o kartu su juo – pagrindinis socialinio darbo uždavinys;

Bendruomenės profilis ir jo sudarymo metodikos. (2017 m. Sausio 18 d.). http://www.mokslobaze.lt/bendruomenes-profilis-ir-jo-sudarymo-metodikos.html Peržiūrėta 2017 m. Lapkričio 25 d. 10:00