Biochemijos savarankiškas darbas (2)


Chemijos savarankiškas darbas.

Įvadas. Maisto svarba. Riebalai. Riebalų finkcijos. Riebalų svarba. Baltymai. Baltymų paskirtis kūne. Baltymų funkcijos. Angliavandeniai. Angliavandenių funkcijos. Angliavandenių šaltiniai. Vitaminai. Sveika mityba. Sveikos mitybos taisyklės. Sveikos mitybos piramidė. Mitybos režimas. Maisto medžiagų energinė vertė. Paros energijos poreikis. Kūno masės indeksas. Dienos vagiaraštis. Pusryčiai. Pietūs. Vakarienė. Išvados. Literatūra.


Šiais laikais, kai žmonių gyvenimo tempas yra ypatingai greitas, kai visi visur ir visada skuba, labai dažnai pamiršta sustoti ir pagalvoti apie save. Pietaujame, vakarieniaujame ir net pusryčiaujame neretai ne namuose. Įvairiose kavinėse, užkandinėse, greito maisto kavinėse. Valgome nereguliariai, nėra rėžimo, kas mūsų organizmui labai kenkia. Atėjus pavasariui, dažniausia, moteriškos lyties atstovės, norėdamos atrodyti dailiai, pradeda laikytis įvairių dietų, taip alindamos savo organizmą.

Idealu, jei žmogus turi galimybę nuolatos sveikai maitintis, valgyti laiku, sportuoti. Tai pagrindiniai sveiko gyvenimo elementai. Laikantis keletos esminių sveiko gyvenimo taisyklių, išvengtumėm organizmo šokų, kuriuos sukeliame nesveikai gyvendami, tai atsipalaidavę, tai per daug „suveržę diržus“.

Šiame darbe aptarsiu keletą sveiko gyvenimo aspektų, ką ir kaip daryti, kad išvengtumėm tokiu „pakilimų ir nuopoliu“.

Įsisavinti teorines žinias apie maisto medžiagas, jų poreikį mūsų organizmui. Teisingai sudarinėti valgiaraštį, bei išanalizuoti sveikos gyvensenos principus.

Darbo uždaviniai:

Išanalizuoti baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų apykaitą žmogaus organizme.

Aptarti sveikos mitybos pricipus.

Išsiaiškinti paros energijos poreikį.

Sudaryti dienos valgiaraštį.

1.2.1 Baltymų paskirtis kūne

Grūdai ir jų produktai (ryžiai, dribsniai, duona ir jos produktai, makaronai);

Mano dienos maisto energinė vertė sudaro 1116,17 kcal, tačiau neretai būna nepaskaičiuotų pašalinių užkandžių, kurie deja daro didžiausią įtaką mūsų organizmui ir nepageidaujamai išvaizdai.

Sveika mityma yra vienas iš esminių dalykų, kurių reikėtų paisyti norint ir jaustis ir atrodyti gerai.

Kiekvienam žmogui asmeniškai reikalingas skirtingas kcal kiekis per parą. Tai priklauso nuo daugelio dalykų, tokiu kaip fizinis krūvis, amžius.

Biochemijos savarankiškas darbas (2). (2016 m. Gegužės 15 d.). http://www.mokslobaze.lt/biochemijos-savarankiskas-darbas-2.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 11 d. 15:55