Biovela produkcijos vartotojų elgsena


Vadybos kursinis darbas. Įvadas. Mėsos produktų rinkos aplinkos analizė. Konkurencinės aplinkos Lietuvos rinkoje analizė. Pagrindinių rinkos dalyvių pristatymas. Konkurencinės aplinkos vertinimas. „Biovela“ vytintos dešros vartotojų elgsenos tyrimo metodika ir tyrimų rezultatų analizė. Vartotojų elgsenos tyrimo metodika. Tyrimo rezultatų analizė. Tyrimo rezultatų apibendrinimas ir išvados. Išvados. Literatūra ir informacijos šaltiniai. Respondentų mėsos vartojimo dažnumas.


Darbo aktualumas. Vartotojo ir jo pirkimo proceso supratimas padeda priimti konkrečius sprendimus organizuojant pardavimą, padeda suprasti ir nuspėti vartotojo teikiamą pirmenybę perkant, taip pat padidinti verslo galimybes. Kadangi vartotojo elgesys yra sudedamoji žmogaus elgesio dalis ir jį sunku prognozuoti, todėl svarbu atlikti elgsenos tyrimus, leidžiančius suprasti vartotojų poelgius bei numatyti jų elgesį ateityje. Gerai perpratus vartotojų elgseną, marketingo priemonėmis jai galima daryti atitinkamą įtaką: keisti nuomones ir požiūrius, skatinti pirkti tam tikras prekes, didinti pirkimo ir vartojimo apimtį. Taigi vartotojo elgsenos tyrimai yra labai svarbūs bet kuriai organizacijai.

Tyrimo problema. UAB „Biovelos Grupė“ yra rinkos lyderė Lietuvoje mėsos perdirbimo sektoriuje. Tačiau rinkos dalyvių skaičius Lietuvoje yra labai didelis, todėl įmonė privalo nuolat išlaikyti konkurencinį pranašumą. Tuo labiau kalbant apie vytintas dešras, kurios yra ypatinga prekė visame įmonės asortimente. O kaip buvo minėta, įmonei būtina pažinti produkto vartotoją, laiku pastebėti jo vartojimo įpročių pokyčius.

Tyrimo tikslas – Įvertinti „Biovela“ vytintų lietuviškų dešrų vartotojų elgseną.

Rinkos dydis. Lietuvos, kaip ir visam ES mėsos perdirbimo sektoriui būdinga nedidelė koncentracija, dauguma (90 proc.) įmonių yra mažosios ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ). Tokios MVĮ yra labai specializuotos ir savarankiškai veikia skirtinguose tiekimo grandinės etapuose. Pavyzdžiui,2011 m. Lietuvoje veikė 183 gamintojai, vidutinis darbuotojų skaičius įmonėje – 41; bendras darbuotojų skaičius – 7,7 tūkst.

Rinkos segmentai. Mėsos gaminių pasiūla yra labai didelė. Kiekvienam segmentui pagal amžių, gyvenamą vietą, šeimyninį padėtį ir pan. didžiosios įmonės yra pritaikę savo asortimentus, mažesnės visą produkciją orientuoja į vieną segmentą.

Paskirstymas. Lietuvoje mėsos pramonės dalyviai produkciją parduoda per prekybos tinklus, prekybos tarpininkus, mažmeninius prekybininkus, specializuotas parduotuves. Eksporto rinkose gaminiai parduodami per tarpininkus ir prekybos tinklus. Lietuvoje produkciją stengiamasi platinti be tarpininkų – taip išvengiant kainos mažinimo. Didžiausi mėsos perdirbėjai produkciją tiekia tiek per didžiuosius prekybos tinklus, ar firminėse parduotuvėse, tiek mažesnėse regioninėse parduotuvėse. Tuo tarpu mažesnės įmonės prekiauja per tarpininkus, mažesniuose regioniniuose prekybos centruose, miestelių parduotuvėse ar turguose.

Bendrovės pardavimo pajamos 2012 m. išaugo 19% ir sudarė 146,133 mln. Lt, kai 2011 metais - 123,189 mln. Tuo metu pelnas nuo 7,372 Lt 2011 m. padidėjo iki 3,462 mln. Lt. rodo Registrų centrui pateiktos ataskaitos duomenys.(verslo žinios, 2014).

Pagaminta produkcija parduodama visuose didžiuosiuose Lietuvos prekybos centruose, taip pat eksportuojama į Latviją, Estiją, Lenkiją, Didžiąją Britaniją ir Airiją, Rusiją.

ŽŪB „Nematekas“ pristatymas

Atlikus SSGG analizę, galima pastebėti, jog įmonė rinkoje vyrauja aštri konkurencinė kova. Be to nuolat reikia atlaikyti įvairius smūgius iš aplinkos. Todėl kaip ir kitos įmonės šiuo metu „Biovela“ turi galimybę ieškoti naujų potencialių rinkų. Tuo tarpu norint didint rinkos apimtis Lietuvoje, ir nugalėti konkurencinėje kovoje, įmonei reiktų ieškoti technologinių sprendimų.

Tyrimo problemos formulavimas. Mėsos gaminių pasiūla yra plati, rinkoje dalyvauja keli dideli dalyviai, tačiau taip pat ir daug mažų mėsos perdirbimo įmonių. Be to kiekvienas gaminys konkuruoja ne tik su konkurentų gaminiais, bet kartais konkurencija vyksta ir tarp to pačių gamintojų.

Tyrimo tikslų apibrėžimas. Šiame etape formuluojamas svarbiausias (pagrindinis) ir šalutiniai tyrimo tikslai, bei ką tyrimu norime pasiekti.

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti „Biovela“ vytintos dešros vartotojų elgseną.

Renkantis tyrimo metodą, turi būti nustatyta, ar problemos sprendimui pakanka antrinių duomenų, ar reikalingas pirminis tyrimas. Be to renkantis tyrimo metodą, vadovaujamasi šiais kriterijais: laiko poreikis, kaštai, tyrimo įvykdomumo laipsnis, tyrimų tinkamumas užsakovams. Todėl atlikus bendrą rinkos ir konkurencinės aplinkos apžvalgą, buvo nuspręsta atlikti žvalgomąjį tyrimą, kurio tikslas buvo surinkti pirminę informaciją, apie vartotojų nuomonę apie tam tikrą produktą. Žvalgybinis tyrimas yra preliminarus tyrimas, atliekamas siekiant išsiaiškinti problemos turinį, sudėtį bei jos tolimesnio sprendimo kryptis.

Tyrimas bus atliktas naudojant apklausos metodą. Nuspręsta naudoti struktūrizuotą anketą. Informacijos kiekis, gautas iš vieno respondento bus ribotas, bet įvairių rūšių, analizės tipas bus statistinis ir apibendrinantis, tyrimui reikalinga atlikti technika – klausimynas, kompiuterio pagalba duomenims į lentelę suvesti, tyrimo tipas – priežastinis.

  • Vadyba Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 27 puslapiai (5246 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 2261 KB
  • Biovela produkcijos vartotojų elgsena
    10 - 2 balsai (-ų)
Biovela produkcijos vartotojų elgsena. (2015 m. Kovo 19 d.). http://www.mokslobaze.lt/biovela-produkcijos-vartotoju-elgsena.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 06 d. 03:00