Biudžeto analizė


Isnagrineti biudzeto pajamas. Savivaldybes pajamu analize 2010-2012 metu. Projekto biudzeto analize. Programinio biudžeto projektas. Biudzetas kursinis. Savivaldybės veiklos plano ir biudžeto rengimo ypatybės kursinis. Pajamu sudeties kitimas. Is ko susideda miesto biudzetas. Savivaldybes programinio biudzeto analize. Programiniai biudzetai.

Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Vilniaus miesto savivaldybės 2010 - 2012m. biudžetas. Vietos savivaldos samprata. Strateginio plano rengimas, jo ryšys su vilniaus miesto savivaldybės programinio biudžeto projekto rengimu. Vilniaus miesto savivaldybės programinio biudžeto projekto rengimo tvarka, svarstymas ir tvirtinimas. Vilniaus miesto savivaldybės biudžetų pajamų sudėties kitimas. Vilniaus miesto savivaldybės biudžetų pajamos iš mokesčių. Vilniaus miesto savivaldybės biudžetų asignavimai iš skolintų lėšų. Vilniaus miesto savivaldybės biudžetų asignavimų paskirstymas pagal funkcinę klasifikaciją. Vilniaus miesto savivaldybės investicijų programos. Išvados. Literatūra.


Darbo tikslas – išanalizuoti 2010 – 2012 metų Viniaus miesto savivaldybės biudžetą.

Darbo uždaviniai:

1. Aptarti vietos savivaldos sampratą, savivaldybių funkcijas;

2. Aprašyti Vilniaus savivaldybės programinio biudžeto projekto rengimo, svarstymo ir tvirtinimo procedūras.

3. Išnagrinėti Vilniaus m. savivaldybės 2010 - 2012 metų biudžetų pajamų sudėties kitimą.

4. Aptarti Vilniaus m. savivaldybės 2010 - 2012 metų biudžetų pajamas iš mokesčių.

5. Išnagrinėti Vilniaus m. savivaldybės 2011 - 2012 metų biudžetų asignavimus iš skolintų lėšų, taip pat 2010 - 2012 metų biudžetų asignavimų paskirstymą pagal funkcinę klasifikaciją.

6. Aptarti Vilniaus m. savivaldybės 2010 - 2012 metų investicijų programas.

Darbo metodas – įstatymų, mokslinės teorinės literatūros apžvalga, 2010 – 2012 m. Vilniaus miesto biudžeto analizė.

Darbo struktūra: darbą sudaro dvi dalys: pirma – teorinių klausimų nagrinėjimas, antra – praktinė analizė.

Išanalizavus Vilniaus miesto biudžetą, 2010 – 2012 metų laikotarpiu, galima teigti:

1.Nors ir nėra tikslaus vietos savivaldos apibūdinimo, visuose apibrėžimuose ji suprantama taip pat – kaip sistema, kurioje žmonės savarankiškai spendžia bendras problemas. Funkcijas, kurias gali tvarkyti vietos savivaldos subjektai, apibrėžia savivaldos teisė.

2.Vilnius – vienas pirmųjų miestų Lietuvoje savo veiklą planuojantis strategiškai. Miesto biudžeto planavimas perorientuotas pagal programinį principą. Remiantis iš anksto priimtais planais kiekviena savivaldybė sudaro biudžetą. Biudžeto projekto rengimas, svarstymas ir tvirtinimas – gana sudėtinga, reikalaujanti daug pastangų ir gero organizavimo procedūra. Biudžeto projekto priėmimas susideda iš keletą sudėtingų etapų, įskaitant asignavimo valdytojų programų priėmimų, suderinimo su planu, Valdybos ir Tarybos svarstymas, patvirtinimas ir vykdymas.

3.Apie 90% Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto įplaukų surenkama iš mokesčių, bei gaunamos valstybės dotacijos. 2011 – 2012 m. Vilniaus miesto savivaldybės biudžetas tapo labiau priklausomas nuo Valstybės dotacijos. Didžiausias biudžetas analizuojamu laikotarpiu planuojamas 2012 m. 1 019 724,3 tūkst. Lt.

4.Daugiausiai pajamų iš mokesčių buvo gauta 2010 metais, surinktų mokesčių suma siekė 562 615,7 tūkst. Lt. Mokestinių pajamų surinkimas mažėjo 2011 – 2012 m., tam didžiausios įtakos turėjo žymiai mažesnis gyventojų pajamų mokesčio surinkimas, kuris yra pirmoje mokestinių pajamų šaltinių vietoje.

Biudžeto analizė. (2012 m. Gruodžio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/biudzeto-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 15:46