Biurokratinio valdymo teorijos taikymo savo profesinėje veikloje rezultatų analizė


Vadybos referatas. Įvadas. Teorinė dalis. Biurokratinis valdymas. Verslo ir viešojo sektoriaus organizacijų praktikos pavyzdžiai. Biurokratinio valdymo teorijos privalumai ir trūkumai. Pasirinktos organizacijos pristatymas. Istorija. Lietuvos filialas. Įmonės valdymas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Mano pasirinkta organizacija yra Danske Bank A/S Lietuvos filialas, kuriam priklauso vienai didžiausių Šiaurės Europos šalyse, danų „Danske Bank” finansinei grupei. Pagrindinės įstaigos teikiamos paslaugos – finansinė įstaiga teikianti finansines paslaugas.

Darbo uždaviniai. Išanalizuoti literatūrą aktualia tema, susipažinti su biurokratiniu valdymu ir jo ypatumais, apibūdinti nagrinėjamą įmonę ir pateikti bendrą jos charakteristiką, pateikti biurokratinio valdymo bruožus nagrinėjamoje įmonėje.

M. Vėberio idealios organizacijos biurokratijos modelis įrodė, kad biurokratinė organizacija yra gana racionalus ir šiuolaikinis valdymo būdas. Individai, veikiantys tokiose organizacijose, gali išspręsti daugybę problemų, įveikti įvairias kliūtis, atsirandančias darbo procese, tobulinti darbo procesą, didinti jo efektyvumą. [2]

Verslo ir viešojo sektoriaus organizacijų praktikos pavyzdžiai

Išskirdamas šešis biurokratijos veikimo bruožus, tyrinėtojas Weberis pateikė verslo ir viešojo sektoriaus organizacijų praktikos pavyzdžius: [4]

Darbo pasidalijimas, specializacija institucijos viduje didina veiklos efektyvumą, nes leidžia geriau panaudoti žmonių įgūdžius. Teisės aktai ne tik aiškiai apibrėžia viešųjų institucijų ir valstybės tarnautojų veiklos ribas, bet kartu suteikia jiems didesnę galią. Nuolatinis tam tikrų tarnybinių pareigų atlikimas kartu laiduoja visuomenei tam tikrų paslaugų ar prekių nenutrūkstamumą, tęstinumą.

Hierarchijos pabrėžimas gali būti vertinamas skirtingai: viena vertus, kaip tam tikros drausmės, organizacinės tvarkos įvedimo garantas, kita vertus, kaip tam tikrą nusistovėjusią tvarką įamžinanti priemonė. Tradiciškai viešojo sektoriaus organizacija siejama su hierarchijos piramide, kurioje žemesnių pakopų tarnautojai turi paklusti aukštesniesiems. Pastarieji priima svarbius visai organizacijai sprendimus, kontroliuoja ir prižiūri žemesniųjų veiklą.

Viešosios i privačios sričių atskyrimas buvo dar senovės civilizacijose. Atlikdamas pareigas biurokratijos tarnautojas, kad ir nenustoja būti eilinis pilietis, privatus asmuo, pirmenybę turi skirti ne asmeninėms, bet organizacinėms vertybėms įgyvendinti, vadovautis tam tikromis taisyklėmis.

Patyrimo ir reikiamo išsilavinimo reikalavimas eiti tam tikras tarnybines pareigas kartu su įpareigojimu atsiduoti atliekamam darbui akivaizdžiai liudija profesionalumo svarbos suvokimą. Iškeliamas veiklos profesionalumas, tinkamas pareigų atlikimas.

Lojalumo, ištikimybės tarnybai reikalavimas gali būti aiškinamas ne kaip asmeninis veiksnys, bet siejamas su einamomis pareigomis ar atliekamu vaidmeniu. Todėl šį lojalumą M. Weber vadina funkciniu lojalumu.

Nebūtinai taisyklės reikalauja griežtos ir nelanksčios veiklos, jos taip pat gali numatyti pokyčius, leisti lanksčiai veikti. Vadovavimasis taisyklėmis, viena vertus, lengvina kiekvieno darbuotojo veiklą, nes atleidžia nuo galvojimo, kaip reikia elgtis konkrečiu atveju. Tačiau, kita vertus, tai sukuria naujus precedentus, reikalauja asmeninės iniciatyvos, sprendimo ir atsakomybės, nes jokie įstatymai, procedūros ar taisyklės negali numatyti visų galimų atvejų.

  • Vadyba Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 12 puslapių (2388 žodžiai)
  • Universitetas
  • Vadybos referatai
  • Microsoft Word 486 KB
  • Biurokratinio valdymo teorijos taikymo savo profesinėje veikloje rezultatų analizė
    10 - 6 balsai (-ų)
Biurokratinio valdymo teorijos taikymo savo profesinėje veikloje rezultatų analizė. (2015 m. Gruodžio 03 d.). http://www.mokslobaze.lt/biurokratinio-valdymo-teorijos-taikymo-savo-profesineje-veikloje-rezultatu-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 04 d. 20:30