BMW automobilio dujų išmetimo sistemos TP ir ER technologijos sudarymas


Mechanikos kursinis darbas.

Įvadas. Analitinė užduotis. BMW 320d automobilio dujų išmetimo konstrukcinių elementų ir eksploatacinių sąlygų analizė. Gedimų tikimybė. Dujų išmetimo kolektorius. Išmetamųjų dujų recirkuliacinis vožtuvas (EGR vožtuvas). Turbokompresorius. Katalinis neutralizatorius (katalizatorius). Lambda zondas. Duslintuvas. Duslintuvo laikikliai. Patikimumo skaičiavimas. Technologijų apžvalga, pasirinkto automobilio sistemos ar mazgo TP ir ER. Automobilio sistemos ar mazgo techninės priežiūros, gedimo suradimo schemų sudarymas. BMW 320d gedimo pašalinimo schema. Automobilio BMW 320d sistemos TP, ER ir R proceso analizė. TP ir R technologinės įrangos ir įrankių parinkimas. TP ir R technologinių kortelių sudarymas (diagnostikos, techninės priežiūros, remonto). Automobilio BMW320d dujų išmetimo sistemos techninė priežiūra. Automobilio BMW 320d dujų išmetimo sistemos technologinė kortelė. Išvados. Literatūros sąrašas.


Darbo objektas: BMW 3 klasės 320 modelis, 2005m. dujų išmetimo sistema

Darbo tikslas: Parengti automobilio techninės priežiūros ir einamojo remonto technologijų projektą.

BMW 320D AUTOMOBILIO DUJŲ IŠMETIMO KONSTRUKCINIŲ ELEMENTŲ IR EKSPLOATACINIŲ SĄLYGŲ ANALIZĖ. GEDIMŲ TIKIMYBĖ.

Automobilio išmetimo sistema skirta saugiai pašalinti variklio darbo metu susidariusias išmetamąsias dujas ir slopinti išmetimo triukšmą. Be triukšmo mažinimo ir dujų šalinimo išmetimo sistema atlieka dar šias funkcijas: neleidžia dujom patekti į salono vidų, o katalizatoriaus pagalba yra sumažinamas kenksmingų dujų kiekis patenkantis į orą. Be to išmetimo sistema yra viena iš dažniausiai remontuojamų vietų automobilyje, dėl ją veikiančios korozijos, tiek iš išorės, tiek iš vidaus, todėl rūdys paveikia sistemą ir ji tampa nebesandari, todėl gali atsirasti kvapas automobilio salone.

Išmetimo kolektorius variklio sudegusias ir nesudegusias dujas surenka iš atskirų cilindrų į vieną bendrą sistemą. Dažniausiai yra gaminami iš ketaus ir nerudyjančio plieno. Iš išorės (kartais ir iš vidaus) išmetimo kolektorius yra padengiamas keramikine danga arba apipurškiamas karščiui atspariais dažais. Tvirtinamas prie variklio smeigėmis, prieš tai uždėjus sandarinamąjį tarpiklį, kuris apsaugo nuo dujų nutekėjimo.

Dujų recirkuliacijos vožtuvas, išmetamąsias dujas nukreipia atgal į degimo kamerą. Šio proceso dėka yra sumažinamas kenksmingų medžiagų kiekis išmetamosiose dujose. Taip pat efektyviau naudojami degalai, kylant alkūninio veleno sūkiams, variklis dirba riebesniu mišiniu.

Turbokompresorius GARRET GTA17V VNT sudarytas iš dviejų pagrindinių dalių. Pagrindinė dalis yra turbina, veikianti nuo variklio išmetamųjų dujų, tiksliau, dideliu greičiu išmetamosios dujos keliauja išmetimo kolektorių ir patenka į turbiną ir pradeda veikti turbinos sparnuotę, kuri pradeda suktis labai dideliu greičiu ir pakankamai didele galia. Per turbiną praėjusios dujos keliauja per išmetimo sistemą iki pabaigos, kur patenka į išorę. Antra pagrindinė turbokompresoriaus dalis yra pats kompresorius. Jis prijungtas prie oro įsiurbimo vamzdžio, jo sparnuotė, sukdamasi dideliu greičiu, traukia orą ir jį slegia didelio oro įsiurbimo greičio dėka. Suslėgtas oras patenka į įsiurbimo kolektorių, iš kurio kartu su degalais patenka į cilindrus ir sudaro degųjį mišinį. Kompresoriaus sparnuotės sukimąsi sukelia turbinos sparnuotės sukimasis, nes abi sparnuotės yra ant tos pačios ašies ir jos sukasi vienodu greičiu. Kadangi turbokompresorius kaista, jis yra aušinamas tepimo alyva, cirkuliuojančia per specialų aušinimo traktą. Šis turbokompresorius yra kintamos geometrijos, kuris mentelių pagalba keičia dujų išėjimo kanalų skersplotį. Dėl sumažėjusio plyšio, mentelių sukimosi greitis padidėja, todėl padidėja turbinos sukimo momentas.

Dirbant vidaus degimo varikliui į atmosferą išmetama daug nuodingų cheminių medžiagų, iš kurių pačios kenksmingiausios – anglies monoksidas (CO), nesudegę angliavandeniliai (CH) ir azoto oksidai (NO, NO2). Jis suaktyvina oksidaciją ir deoksidaciją, dėl kurių šios kenksmingos medžiagos virsta anglies dvideginiu (CO2), vandeniu (H2O), azotu (N2) ir tokiu būdu išmetamų kenksmingų dalelių kiekis sumažinamas iki minimumo. Katalinis neutralizatorius išdėstomas išmetimo sistemoje iškarto po išmetimo kolektoriaus, nes tam, kad prasidėtų neutralizacijos procesas, būtina aukšta temperatūra – apie 250 oC laipsnių. Tuo tarpu „darbinės“ temperatūros – nuo 400 oC iki 800 oC laipsnių – užtikrina optimaliausias sąlygas didžiausiam efektyvumui.

  • Mechanika Kursiniai darbai
  • 2017 m.
  • Lietuvių
  • Tautvydas
  • 31 puslapis (5146 žodžiai)
  • Kolegija
  • Mechanikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 766 KB
  • BMW automobilio dujų išmetimo sistemos TP ir ER technologijos sudarymas
    10 - 1 balsai (-ų)
BMW automobilio dujų išmetimo sistemos TP ir ER technologijos sudarymas. (2017 m. Rugpjūčio 28 d.). http://www.mokslobaze.lt/bmw-automobilio-duju-ismetimo-sistemos-tp-ir-er-technologijos-sudarymas.html Peržiūrėta 2017 m. Gruodžio 14 d. 23:08