Bmw automobilio pakabos techninė priežiūra


Transporto kursinis darbas. Įvadas. Teorinė metodologinė dalis bmw automobilio pakabos. Bmw automobilio pakabos teorija, analizavimas, surinkimas. Techninės priežiūros ir einamojo remonto sąvokos. Praktinė dalis. Bmw pakabos darbo sąlygos, galimi gedimai. Pakbos remonto technologijų apžvalga. Technologinė dalis. Pakabos techninė priežiūra ir einamasis remontas. Pakabos remonto įrangos ir įrankių parinkimas. Techninės priežiūros ir einamojo remonto technologinės koretelės sudarymas. Darbo priešgaisrinės ir gamtosaugos reikalavimai. Darbuotojų sauga atliekant automobilių techninę priežiūrą ir remontą. Priešgaisrinė sauga. Aplinkos sauga. Brežinys. Išvados. Literatūros sarašas. Paveikslėliai


3 klasės BMW modelis pradėtas kurti nuo 1975 metų. Per visa laikotarpį BMW išleido šešis trečios klasės BMW modelius. BMW niekada nebuvo žemos klasės automobilis ir visada su savo nauju modeliu nustebindavo žmones.

Pakabos, 3 klasės BMW modeliuose visada buvo nepriklausomos ir visada panašios į savo senesnius ir naujesnius modelius, keitėsi tik svirčių ilgiai, šiek tiek lydinių formos ir kt.

Nuo pakabos priklauso malonumas vairuoti automobilį, taip pat automobilio eksploatacine kaina, kuo geresne automobilio pakaba tuo ji ilgaamžiškesnė, mažiau reikia automobilį tvarkyti, laikyti servise. Kai automobilio pakaba gera ir gerai prižiūrima automobilis yra naudojamas pagal paskirtį, su juo yra važiuojama.

Šiame darbe bus analizuojama BMW E46 modelio (1997m. – 2005m.) priekinė ir galinė pakaba.

Tikslas: Išanalizuoti BMW automobilio pakabą.

-važiavimo saugumą – pagerinti ratų sankabą su keliu, kuri yra reikšminga vairavimui ir stabdymui;

-važiavimo saugumą – automobilio dalys apsaugomos nuo pernelyg didelių apkrovų;

Pakabą sudaro krypties elementai (svirtys, trauklės), tamprieji elementai (spyruoklės, lingės, pneumatiniai balionai ir kt.), slopinimo elementai (amortizatoriai) ir reguliavimo sistema (pakabos standumo, eigos reguliavimas ir kt.). (Juozas Žekonis,2006,p.174).

Stabilizatoriaus trauke tvirtinasi prie kėbulo ir pasukamojo ašigalio . Apatinis traukės antgalis tvirtinasi prie stabilizatoriaus 4pav(B), o viršutinis prie kėbulo 4pav(A).

Bmw e46 galinė pakaba yra nepriklausoma daugiasvirtė.

Jeigu automobilis su galiniais varomaisiais ratais, tai priekinėje ašyje naudojama dvisvirtės nepriklausomosios pakabos. Ašigalis (ratų atrama) priklausomai nuo pakabos konstrukcijos tiek apačioje, tiek viršuje yra valdomas skersiniu pakabos kreiptuvu trijų arba dviejų tvirtinimo taškų svirtimis.

Detalės prie kurių tvirtinasi pakaba yra galinė automobilio sija ir pats kėbulas prie kurio tvirtinasi kelios svirtys. Galinėje pakaboje stovi 3 svirtys.

Stabilizatorius tvirtinasi prie sijos kaip ir priekyje, jis yra įpresuojamas į įvores ir stabilizatoriaus laikilio pagalba yra pritvirtinamas prie sijos. Stabilizatoriaus traukės yra tvirtinamos prie stabilizatoriaus antgaliu ir sijos. Vienas traukės antgalis yra paprastai pritvirtinamas prie stabilizatoriaus, o kitas anthgalis isistato į kronšteina ir kronšteinas yra pritvirtinamas prie sijos.

BMW E46 modelio galinių spyruoklių ir amortizatorių tvirtinimas ir išsidestymas galinėje pakaboje nera labai sudėtingas. Galinė spyruoklė yra niekur nepriveržiama ji yra įspraudziama tarp viršutinės svirties ir galinės sijos, ji gali tvirtai laikytis ir amortizuoti spaudžiama automobilio masės.

Ratų suvedimas – rato sukimosi plokštumos nuokrypio kampas nuo išilginės automobilio ašies. Tai atstumo tarp ratlankių kraštų gale ir priekyje skirtumas. Gali būti teigiamasis ir neigiamasis suvedimas. Suvedimas bus teigiamasis, kuomet ratų sukimosi plokštumos susikerta automobilio priekyje, o neigiamasis, - kada automobilio gale. Nuo ratų suvedimo priklauso ratų lygiagretumas važiuojant. Išsireguliavus suvedimui padidėja ratų riedėjimo trintis, sparčiau dyla padangos ir padidėja degalų sąnaudos. Ratų suvedimas reguliuojamas keičiant varo traukiklių ilgį. (Juozas Žekonis, Vilnius 2006, p.176)

Ratų nustatymo kampai tikrinami ir reguliuojami labai įvairiai. Pirmiausia sureguliuojami stebulių guoliai, šerdesai, patikrinami vairo traukių šarnyrai, pripučiamos padangos, o kai kurių automobilių tikrinamas ir kėbulo aukštis. Lengvųjų automobilių ,,Renault-25‘‘ reguliuojamas tik priekinių ir galinių ratų suvedimas, ,,Volvo-740‘‘ tik priekinių ratų suvedimas, o ,,Opel Rekord E‘‘ ne tik suvedimas ir išvirtimas, bet ir išilginis šerdeso posvyris.

Negendamumas – automobilio savybė dirbti tam tikrą laiką ar nuvažiuoti atitinkamą atstumą be gedimų arba priverstinių sustojimų. Negendamumo rodiklis gali būti eksploatacijos periodas tarp techninių priežiūrų. Kuo ilgesnis šis periodas, tuo automobilis mažiau genda ir yra patikimesnis. (Stanislovas Buteliauskas, 2008, p.129)

Ilgaamžiškumas – savybė kuo ilgiau išlaikyti darbingumą su numatytomis techninei priežiūrai pertraukomis. Ilgaamžiškumo riba pasiekiama tada, kai automobilio darbas darosi nebepatikimas ir grąžinti jo darbo patikimumą ekonomiškai neapsimoka. Ilgaamžiškumo rodiklis yra automobilio darbo resursai (ridos kilometrais arba darbo valandomis). (Stanislovas Buteliauskas, 2008, p.129)

Techninė priežiūra – toks technologinis procesas, kurio metu automobilis nuplaunamas, nuvalomas, atliekami reguliavimo, tepimo, tvirtinimo, kiti darbai, skirti optimaliems arba jiems artimiems funkciniams, geometriniams, konstrukciniams arba automobilio ir jo sistemų darbo kontroliniams parametrams atkurti, detalių dilimui sumažinti, estetiniam vaizdui atgauti, kėbulo dekoratyviesiems paviršiams apsaugoti.

Bmw automobilio pakabos techninė priežiūra. (2015 m. Lapkričio 09 d.). http://www.mokslobaze.lt/bmw-automobilio-pakabos-technine-prieziura.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 10 d. 03:12