BMW istorija


Transporto referatas. Įvadas. Viskas prasidėjo nuo lėktuvų. Automobiliai ir motociklai. BMW 5 serija. E12 (1972-1981m. ). E28 (1982-1988m. ). BMW E34 (1988-1996m. ). BMW E39 (1995-2003m. ). BMW E60 (2003-2010m. ). BMW F10 (2010-dabar). BMW 3 serija. BMW E21 (1975-1983m. ). BMW E30 (1982-1994m. ). BMW E36 (1990-1999m. ). BMW E46 (1998-2005m. ). BMW E90 (2005-2010m. ). Kiti BMW modeliai. BMW ženkliuko pokytis. Literatūros sąrašas.


1913m. Vokiečių mechanikos inžinierius Karlas Rapas (Karl Rapp), buvusioje dviračių gamykloje netoli Miuncheno, pradeda gaminti variklius savo sukurtiems orlaiviams. Tačiau Karlą persekioja nesekmės, jis niekaip negali pašalinti didelės variklių vibracijos, tad pereina į austrų „Austro-Daimler“ kompaniją. Netrukus po Karlo nesekmės, jo vietą užima vokiečių orlaivių ir orlaivių variklių kūrėjas ir gamintojas Gustavas Otas (Gustav Otto). Jis pagamina nedidelį lėktuvą su keturių taktų vidaus degimo varikliu ir sulaukia sėkmės.

1917m. Po susijungimo pirmasis sukurtas variklis „Type IIIA“. Tai šešių vienoje linijoje išdėstytų cilindrų, skysčiu aušinamas variklis, su unikaliu „aukštuminiu karbiuratoriumi“, leidžiančiu išvystiti pilną galią dideliame aukštyje.

1918m. Orlaivis su „Type IIIA“ varikliu į 5km. Aukštį pakilo per 29min. Tuo metu tai buvo neįtikėtinas pasiekimas, kuris BMW varikliams suteikė didelę paklausą.

1919m. Patobulinus „Type IIIA“ variklį, nustatomas pasaulinis aukščio rekordas 9760m. Dėl spartaus BMW tobulėjimo, po pralaimėto I Pasaulinio karo Versalio sutartis uždraudė orlaivių gamybą Vokietijoje, tad Otui teko uždaryti gamyklą. Kadangi tai buvo vienintelė „BMW" produkcija, jiems teko skubiai ieškoti kitos veiklos sferos. 

1933m. BMW pristatė 303 modelį – tai pirmas šios markės automobilis su 6 cilindrų varikliu, mechanine 4 pavarų transmisija ir tipinėmis BMW grotelėmis, kurios išliko iki šiol. 303 modelis buvo gaminamas iki 1937m. ir per tą laikotarpį nuolatos buvo tobulinamas: plati variklių gama nuo 1,1 litro 22 kw darbinio tūrio, iki 1,9 33,6 kw. Kebulas taip pat buvo tobulinamas. Ant 303 modelio bazės buvo pagaminti dviduriai kupė, keturių durų sedanai bei dviejų arba keturių durų kabrioletai. Būtina paminėti, kad tai pats didžiausias kada nors BMW sukurtas automobilis: ratų bazė siekia 2,4 metrų, o plotis 1,44 metrų. Bendras automobilio ilgis 3,9 metrų, svoris 820 kg, o maksimalus greitis 100km/h. Visi keturi ratai turėjo būgninius stabdžius, valdomus pėdalu, o rankinis stabdis specialia svirtimi. Tuo metu 303 modelis buvo pats pigiausias automobilis Vokietijoje su šešių cilindrų varikliu, tačiau nepasižymėjo komfortu. Minkštų priekinių spyruoklių kombinacija su galinėmis kietomis, iššaukė vairo nepasukamumą, kėbulo nestabilumą ir apskritai prastas važiavimo sąvybes. Todėl jo gamyba buvo nutraukta pardavus 2300 modelių.

Taigi, 1966m. debiutuoja 1600-ojo automobilio dviejų durų versija, kuri tampa 3 serijos automobilių pagrindu, o 1972 m. – Frankfurto automobilių parodoje pristatytas 5 serijos BMW.

  • Transportas Referatai
  • 2015 m.
  • Lietuvių
  • 26 puslapiai (4549 žodžiai)
  • Kolegija
  • Transporto referatai
  • Microsoft Word 4467 KB
  • BMW istorija
    10 - 2 balsai (-ų)
BMW istorija. (2015 m. Spalio 07 d.). http://www.mokslobaze.lt/bmw-istorija.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 08 d. 22:09