Cigarečių rinkos Lietuvoje strateginė analizė


Ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Įmonė. Rinkos patrauklumo analizė. Rinkos apibrėžimas. Rinkos dydis ir augimas. Rinkai būdinga paskirstymo sistema. Esminiai sėkmės veiksniai. Rinkos pelningumas. Vartotojų analizė. Rinkoje egzistuojantys segmentai ir jų motyvacijos analizė. Nepatenkinti poreikiai. Konkurentų analizė. Konkurentų identifikavimas. Strateginių konkurentų grupių analizė. Tiesioginių konkurentų analizė. Konkurentų stiprumo tinklelis. Maroaplinkos analizė. Tendencijos ir potencialūs įvykiai. Esminiai strateginiai neapibrėžtumai. Scenarijų analizė. Galimybių ir grėsmių analizė, problemų identifikavimas. Išvados. Literatūros sąrašas.


Visame pasaulyje įskaitant ir Lietuvoje yra begalės įvairių rinkų ir jose dalyvaujančių organizacijų. Nesvarbu, kurioje rinkoje veikia organizacija ir ar ji yra paslaugų ar gamybos įmonė, vienas iš pagrindinių kiekvienos organizacijos tikslas yra patenkinti vartotojų poreikius, užsitarnauti lojalius vartotojus bei būti aktyvia rinkoje dalyvaujančia organizacija. Todėl kiekvienai organizacijai labai svarbu tinkamai išanalizuoti rinką, kurioje veikia. Rinkos analizė yra orientuota būtent į vartotojų poreikių nagrinėjimą bei iš jų kylančią prekių paklausą. Žinoma, labai svarbu tinkamai nustatyti, kas yra tikslinė auditorija t.y. produkto vartotojai. Taip pat kokio dydžio yra analizuojama rinka, kokios tendencijos jai būdingos. Rinkos analizė yra labai svarbi priemonė, padedanti organizacijai pasiekti išskeltus tikslus.

Šiame darbe bus atliekama cigarečių Lietuvoje rinkos strateginė analizė. Rinką nagrinėsime ir analizę atliksime remiantis šia patrauklumo analizės struktūra:

Taip pat darbe bus nagrinėjami visi aspektai, kurie padeda suprasti ir įsigilinti į analizuojamą rinką. Tai padės tinkamai nustatyti klientų poreikius, produkto tinkamumą, esančias grėsmes ir privalumus bei ateities rinkos galimybes.

Darbo tikslas: atlikti Lietuvos cigarečių rinkos strateginę analizę.

Darbo uždaviniai:

Atlikti rinkos patrauklumo analizę;

Identifikuoti vartotojus bei jų poreikius;

Išanalizuoti konkurentus;

Išanalizuoti rinkos makroaplinka;

Pateikti išvadas;

„Philip Morris Lietuva“ buvo įkurta 1993 m., kai mes įgijo Valstybinio tabako gaminių fabriko pagrindinį akcijų paketą ir įkūrė pagrindinę būstinę Vilniuje. 1996 m.Įkūrė Oü „Philip Morris Eesti“, esančią Taline, 1997 m. įkūrė kompanijos atstovybę Latvijoje, o 2000 m. – SIA„Philip Morris Latvia“, esančią Rygoje

Remiantis diagramos duomenimis puikiai matyti, jog 2008-2009m. pastebima, kad šiuo laikotarpiu rinka išliko panaši, nuo 2009m. iki 2010m. rinka gana nemažai sumažėjo, tai galėjo lemti toks faktorius, kaip Lietuvą ištikęs krizės laikotarpis. Šiuo laikotarpiu pardavimai sumažėjo 391,9 mln Lt iki 2010m. rinka matosi kilimas, pardavimai išauga 197,2, o nuo 2010m. pastebimas rinkos kilimas, nuo šių metų palaipsniui auga rinka. Lyginant 2008-2013m. laikotarpį pardavimams nepavyko pasiekti uždirbtų pajamų ribos kokia buvo 2008m. laikotarpiu, bet remiantis diagramoje pavaizduotais duomenimis manoma, kad rinka atsigauna ir 2014-2015m. laikotarpiu ir toliau augs..

Kaip ir minėjau rinkos smukimas nuo 2009m. tai ekonominės krizės prasidėjusios Lietuvoje padarinys. Cigaretės nėra pirmo būtinumo prekė, tai labiau priskiriama pramogos, laisvalaikio prekėms, todėl ekonominė krizė paveikė pardavimų skaičių. Ekonomika lėtai kilo, kartu su jos kilimu lėtai kilo ir cigarečių pardavimai.

Prognozuojama, kad Lietuvos cigarečių rinka per ateinančius penkerius metus dar labiau augs dėl didėjančio vartotojų poreikio bei augančių vartotojų galimybių daugiau lėšų skirti ne pirmo būtinumo prekėms.

Prognozuojama, kad iki 2016 metų Lietuvos cigarečių ir jo gaminių rinka išaugs 8,3%, 2013 -2018 metais pasiekdama 1604,1 mln.Lt.. Cigarečių rinkos apimtys didės vidutiniškai 2% kasmet. Taip pat prognozuojama, jog 2013-2018 metais cigarečių pardavimai didės vidutiniškai 80 mln. Lt. (Passport GMID).

Remiantis Passport GMID statistiniai duomenimis, svarbiausi paskirstymo kanalai yra mažmeninkai, tai gali būti tokios parduotuvės kaip: „Maxima“, Iki“, „Norfa“, „Rimi“ ir kt. Didžiausia paskirstymo kanaluose vyrauja tendencija tarp prekybos centrų, didelių savitarnos parduotuvių, mažų parduotuvių iš, kurių gali būti „Aibė“, „Express market“, „Fresh market“. Nemaža tendencija auga tarp tabako kioskų, kuriuose būtent galima įsigyti įvairių tabako gaminių. Mažiausiai krizės paveikti tabako kioskų, kitų mažmeninkų, mažų parduotuvių paskirstymo kanalai. Visiškai krizė nepaveikė viešbučių, restoranų, barų, net 2010m. paskirstymas išaugo.

1.5 Rinkos pelningumas.

Rinkos struktūriniam pelningumui didžiausią grėsmę kelia produktų pakaitalai, kurių kainos dažnai panašios ar net žemesnės. Bene didžiausia vyraujanti grėsmė iškyla esantis kontrabandinių cigarečių importas į Lietuvą, tai lemia dėl akcizo kilimo, kadangi vartotojai neretai renkasi pigesnę alternatyvą pirktdami nelegalias kontrabandines cigaretes. Gana žema grėsmė pirkėjų ir potencialių konkurentų, nes norint įeiti į rinką, reikia didelio pradinio kapitalo. Tiekėjų cigarečių rinkoje yra daug, tačiau tiekėjų sąjungos yra stiprios. Taip pat cigaretės turi pakaitalų, tabako gaminių kategorijai priklausantys, tokie kaip: cigarilės, cigarai, sukamas tabakas. Šiuo laikotarpiu nemaža grėsmė iškilo, tai, kad nemaža dalis vartotojų mieliau renkasi elektronines cigaretes, kadangi jų vartojimas kainuoja mažiau kaštų lyginant su įprastomis cigaretėmis.

  • Ekonomika Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 23 puslapiai (3714 žodžių)
  • Universitetas
  • Ekonomikos kursiniai darbai
  • Microsoft Word 114 KB
  • Cigarečių rinkos Lietuvoje strateginė analizė
    10 - 8 balsai (-ų)
Cigarečių rinkos Lietuvoje strateginė analizė. (2015 m. Balandžio 23 d.). http://www.mokslobaze.lt/cigareciu-rinkos-lietuvoje-strategine-analize.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 21:56