„Coca - Cola“ gėrimo pasirinkimą lemiančių veiksnių identifikavimas


Marketingo kursinis darbas. Įvadas. Situacijos analizė ir problemos identifikavimas. „Coca-Cola“ kompanijos marketingo kompleksas. „Coca-Cola“ Lietuvoje. Tyrimo metodika. Tyrimo problema, tikslas ir uždaviniai. Tyrimo metodai. Tyrimo instrumentai. Tyrimo imties dydis ir atrankos procedūra. Duomenų rinkimo bei apdorojimo procedūros. Duomenų analizė ir interpretavimas. Išvados ir rekomendacijos. Literatūros sąrašas. Priedai. Priedas. Fokus grupės diskusijos planas. Priedas. Fokus grupės turinio kategorizavimas. Priedas. Projekcinės technikos turinio kategorizavimas.


Pastaruoju metu vis daugiau gaiviųjų gėrimų gamintojų kuria savo kolos tipo gėrimus, siekdami pritraukti daugiau pirkėjų. Jau ilgą laiką „Coca-Cola“ nebėra vienintelis tokio tipo gėrimas – pasauliniu mastu jis konkuruoja su kitu labai populiariu „Pepsi Cola“ gėrimu. Tačiau tiek visame pasaulyje, tiek ir Lietuvoje dažnai atsiranda įvairių vietinių gamintojų kuriamų panašaus pobūdžio gėrimų. Nors prekybos centrų lentynose jie turi ir šiek tiek mažiau vietos, tačiau galima ten išvysti ir tokius gėrimus, kaip „Just Cola“, „Olialia! Cola“, „Dr Pepper“ ar rusiškasis „Байка́л“ (Baikal), kuris jau nuo 1969 metų buvo gaminamas kaip Sovietų Sąjungos „Coca-Cola“ atitikmuo. Taip stengiamasi pritraukti naujų klientų iš jaunimo rato, kuriame panašūs gėrimai yra itin populiarūs. Tačiau, kad ir kiek daug įvairių gėrimų bebūtų, „Coca-Cola“ populiarumui tai, atrodo, neigiamos įtakos nedaro. To priežastys gali būti pačios įvairiausios, pradedant stipria reklamine kampanija, gerai žinomu vardu, kaina, skoniu ir taip toliau.

Dėl to, šio darbo tikslas yra toks:

Nustatyti pagrindinius veiksnius, lemiančius Coca-Cola gėrimo pasirinkimą.

Atlikus „Coca-Cola“ kompanijos analizę, suformuluoti sprendimo reikalaujančią problemą;

Remiantis sprendimo reikalaujančia problema, suformuluoti tyrimo problemą, iškelti tyrimo tikslą bei uždavinius;

Atsižvelgiant į tyrimo problemą, parinkti tinkamiausią duomenų rinkimo metodą;

Priklausomai nuo pasirinkto duomenų rinkimo metodo, sudaryti tyrimo instrumentą;

Remiantis pasirinkto tyrimo vykdymo rekomendacijomis, parinkti tyrimo imties dydį bei imties atrankos metodą;

Naudojant parinktą tyrimo metodą, surinkti duomenis, reikalingus tyrimo problemai spręsti;

Remiantis gauta informacija, pateikti išvadas bei rekomendacijas.

„Coca-Cola“ yra angliarūgštės prisotintas gaivusis gėrimas, kuriuo prekiaujama parduotuvėse, restoranuose, baruose ir greito maisto aparatuose visame pasaulyje. Šį gėrimą gamina „Coca-Cola“ kompanija, įsikūrusi Atlantos mieste, Jungtinėse Amerikos Valstijose (Stafford 2012). „Coca-Cola“ dažnai yra tiesiog vadinama „Cola“, o anglų kalboje ji kartais vadinama „Coke“ (registruotas „Coca-Cola“ kompanijos prekės ženklas).

„Coca-Cola“ XIX amžiuje išrado Džonas Pembertonas, užpatentavęs šį gėrimą kaip vaistus nuo daugelio įvairių ligų, įskaitant galvos skausmą, priklausomybę nuo morfino (tuo metu itin plačiai naudojamo, tačiau pavojingo nuskausminamojo), impotenciją ir kitas (Harford 2007). Tačiau „Coca-Cola“ patentą įsigijo verslininkas Asa Griggs Candler, dėl kurio rinkodaros sprendimų, šis gėrimas dominavo pasaulio gaiviųjų gėrimų rinkoje XX amžiuje. 2013 metais „Coca-Cola“ produktų buvo galima rasti daugiau nei 200 šalių visame pasaulyje, o suvartojimas siekė 1,8 milijardų porcijų per dieną (Elmore 2013). O remiantis Interbrand duomenimis apie geriausius 2011 metų pasaulinius prekės ženklus, „Coca-Cola“ buvo geriausiai vertinamas prekės ženklas pasaulyje (Houpt 2011). Vėlesniais duomenimis, „Apple“ ir „Google“ prekės ženklai aplenkė „Coca-Cola“ savo populiarumu, tačiau jokio kito gėrimo prekės ženklas negali lygintis su „Coca-Cola“ pagal vartotojų įvertinimus (žr. 1 lentelę).

Šaltinis: The Top 100 List (2013)

„Coca-Cola“ prekės ženklo vertė lyginant su kitais prekės ženklais nukrito iš pirmos į trečią vietą tik 2013 metais. Tačiau taip įvyko ne dėl to, kad „Coca-Cola“ nuvertėjo. Priešingai – „Coca-Cola“ vertė pakilo 2%. Tačiau aukščiau pakilusių „Apple“ ir „Google“ prekės ženklų vertė ženkliai paaugo. Palyginimui, remiantis to paties šaltinio duomenimis, artimiausias savo verte kolos tipo gėrimo prekės ženklas yra „Pepsi Cola“, tačiau jis yra 22-oje vietoje pasaulyje, o jo vertė siekia 17.892 milijonus dolerių – beveik 4,5 karto mažiau, negu „Coca-Cola“.

„Coca-Cola“ kompanijos statistiniai rodikliai rodo nuolatinį augimą kiekvienais metais. „Coca-Cola“ prekės ženklą, remiantis šiais duomenimis, atpažįsta 96% pasaulio gyventojų (žr. 2 lentelę).

Šaltinis: Sudaryta autorių, naudojantis Coca-Cola Company Statistics (2012) duomenimis

Lyginant dabartinius pardavimus su 25 vienetais parduotais per visus pirmuosius įmonės veikimo metus, pastebimas itin didelio masto pardavimų augimas, kuris įrodo anksčiau paminėtą sėkmingą A. G. Candler marketingo strategiją.

Augant prekės ženklo vertei ir populiarumui, auga ir pardavimų pajamos. Akivaizdus augimas pastebimas beveik kasmet (žr. 1 paveikslą). Tačiau kai kuriais metais pastebimas nedidelis pajamų sumažėjimas. Paprastai (2001 m., 2009 m.) tai galima iš dalies paaiškinti finansiniais sunkmečiais visame pasaulyje. Kiek didesniam nei 1% pajamų sumažėjimui 2013 metais galėjo turėti įtakos tai, kad visų gaiviųjų gėrimų prekyba sulėtėjo visame pasaulyje. Taip nutiko dėl pastaruoju populiarėjančios sveikos gyvensenos, kuri reiškia didesnį negazuotų gėrimų vartojimą ir dėl to mažinamą gazuotų gaiviųjų gėrimų, įskaitant ir kolos tipo gėrimus, vartojimą. Be to, sportui ir energijai skirti gėrimų prekiniai ženklai – Red Bull, Gatorade, vaisių ir daržovių sultys ir kiti – pritraukia vis daugiau vartotojų dėmesio (žr. 2 paveikslą). Tuo tarpu nemaža dalis vartotojų, ypač gyvenančių išsivysčiusiose šalyse, apskritai sumažino visų gazuotų gėrimų vartojimą (Coca-Cola Co, The In Soft Drinks (World) 2013).

  • Marketingas Kursiniai darbai
  • 2015 m.
  • 31 puslapis (7144 žodžiai)
  • Universitetas
  • Marketingo kursiniai darbai
  • Microsoft Word 89 KB
  • „Coca - Cola“ gėrimo pasirinkimą lemiančių veiksnių identifikavimas
    10 - 7 balsai (-ų)
„Coca - Cola“ gėrimo pasirinkimą lemiančių veiksnių identifikavimas. (2015 m. Gegužės 04 d.). http://www.mokslobaze.lt/coca-cola-gerimo-pasirinkima-lemianciu-veiksniu-identifikavimas.html Peržiūrėta 2016 m. Gruodžio 03 d. 11:47